Jump to content

Zandretti Mk1


KarlV

Recommended Posts

Jag hjälper Lennarth Zander att sälja sin amatörbyggda bil, han har haft den som testbänk för en turbomatad Suzuki mc-motor. Lennarth kanske är känd för vissa då han har författat boken Förbränningsmotorns gasväxling och uppladdning. Lennarth har också synts i en filmer på Youtube om överladdning av kolvmotorer.

Bilen säljs utan motor då den ska användas för andra projekt. Lämpligt för något som vill sätta i en egen mc motor och jag super7or på bana eller om någon vill göra en egen kaross.

Nedan följer Lennarths beskrivning av bilen, frågor är välkomna. Jag kommer då ge Lennarths kontaktuppgifter så ni kan prata. Priset är tänkte kring 50 000 kr utan motor men Lennarth får ge mer exakt prisbild. Kontakta mig så skickar jag kontaktuppgifter till Lennarth.

 

Zandretti MK1 är en singel seater bil som registreringsbesiktades via SFRO 2017 som amatörbyggd bil. Bilen väger c:a 500kg och har dispens för 175hk. Hjulupphängningarna kommer från en Lotus Caterham Seven CSR i samverkan med en kedjediff och integrerad elektrisk back från WestGarage i England. Diffen är en Quiaf med limited slip funktion och backen är en startmotor som verkar vid sidan av kedjedrevet med en V-rem.  Motorn följer inte med men har varit turboladdad Suzuki. Pedalställ är stående Tilton med bromsvåg och hydraulisk koppling. Styrning kommer också från Caterham och naturligtvis sitter det en mocka ratt från Momo som man tar med sig hem efter färden. Zandrettin har 15” fälgar och 60% av vikten bak. Bilen gick igenom sin första kontrollbesiktning nu i sommar och rullar därför två år innan det är dags igen.

 

Mvh

 

Karl

 

Höger sida 1.jpg

Vänster sida.jpg

Framifrån.jpg

Bakifrån.jpg

Akter.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...