Jump to content

Byggdäck, breda 15" (främst fråga för GT40-folk?)


Axly

Recommended Posts

Hej, under ett mycket trevligt samtal med Magnus Viktorsson tipsade han mig om att GT40-folket nog kunde vara ett bra ställe att fråga om dessa byggdäck.

Jag söker ett par typ 225/60-15 och ett par (tror jag) 245/60-15. Det är liksom inte hela världen om de är 55 eller 65-profil istället, eller kanske inte ens om det skulle vara lite bredare eller smalare (vem vet, det kanske är 275 det landar i bak till sist), men måldäcken just nu är de mått jag nämnde. De får gärna vara torrspruckna, utslitna eller däck som egentligen borde bo på återvinningen. Jag skall alltså bara ha dem till att någorlunda representera storleken på framtida däck under byggtid, ställa ner bygget för att se rideheight och kunna rulla runt lite i verkstaden och liknande.

Antingen om någon har liggande, eller om tips finns på var man skulle kunna hitta sådana så tas det tacksamt emot. 

Link to comment
Share on other sites

Jasså @Axly har du börjat bygga GT40?

Jag skaffade ett set mycket fina aluminiumfälgar till en Skoda (!!) som har rätt bultmönster för Ford (5-bult) för 1500 kr med halvslitna däck. Dock kan jag nog avyttra utan större problem senare. Det är vaken rätt profil, storlek, bredd eller ET men tillräckligt för att kunna rulla chassit.

Så kanske bevaka blocket också

Link to comment
Share on other sites

Nja, jag bygger eller skall bygga något helt annat, så det enda jag har gemensamt är motortyp och just däckstorlek 😉

Använder dessutom cheva bultmönster med specialgjorda finfälgar på väg så det är just däck i någorlunda dessa dimensioner jag söker efter.

Link to comment
Share on other sites

  • Axly changed the title to Byggdäck, breda 15" (främst fråga för GT40-folk?)

Lyfter denna fråga då jag har en uppsättning fälgar liggande, nu med lite exaktare mått. 😉

Önskas: 2 st. 275/55-15" samt 2 st. 245/60-15" skick spelar ingen som helst roll, det är byggdäck jag söker.

(Det är inte så jäkla noga egentligen, men gärna någonstans i närheten, eller i alla fall så det går att få däck på 8" och 9" fälgar..)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Fortfarande i behov av byggdäck till projektet 🙂

någonting i stil med typ 275 bredd bak och 245 fram (inte så petnoga) med hög profil och 15". Skick är ointressant så länge de håller luften hyfsat 😉

Link to comment
Share on other sites

Ja det är definitivt något jag funderat på, det känns bara så tramsigt att "slösa bort" nya däck som ändå bara skall bytas ut sen.

Nu behöver jag dem inte precis nu, men det börjar allt närma sig och då tänkte jag att om man är ute i hyfsad tid hinner någon mer slita ut sina 😉 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...