Jump to content

Explosafe vs skum i bränsletank


Recommended Posts

Jag har sett att några använder explosafe istället för skum i bränsletankarna.

Har ni några tankar/åsikter för och emot respektive?

Explosafe verkar vara lite utanför "internet-radar", var köper man det bäst?

Link to comment
Share on other sites

10 timmar sedan, Jocke4U sade:

Jag har sett att några använder explosafe istället för skum i bränsletankarna.

Har ni några tankar/åsikter för och emot respektive?

Explosafe verkar vara lite utanför "internet-radar", var köper man det bäst?

Finns inte längre, företaget har konkat. (om inte någon ny dykt upp efter jag sökte)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Gammal tråd men lite info.

Mailade http://explosafe.com/ men dom var hårt drabbade av COVID-19 och produktionen ligger ner. Dessutom säljer dom i batchar om 10 000 liter (något mer än jag behöver 😉 )

Läste lite också och verkar som det finns en del "slush" med detta. @Magnus. Viktorsson är det nåt du har märkt av?
Skum känns lite sådär eftersom det verkar lösas upp på sikt och man får nog bygga tankarna för att kunna byta.

Hittade några sajter som jag inte har varit i kontakt med men som ändå verkar sälja Explosafe

dvs skaplig prisskillnad.

Sen ställer jag mig frågan - är explosafe så bra som det "verkar"? Om det hade varit riktigt bra så tänker jag att det hade funnits fler återförsäljare såsom DemonTweeks, Summit osv.

Ska man strunta i både skum och explosafe och istället sätta 2-3 skott per tank, minimalt med hål uppe och nere? 

Link to comment
Share on other sites

1 timme sedan, Jocke4U sade:

.......................Ska man strunta i både skum och explosafe och istället sätta 2-3 skott per tank, minimalt med hål uppe och nere? ...............

Gillar när gamla trådar fylls på 👍

Det är nog fint att ha något som tätar till lite i eventuella hål och sprickor om olyckan är framme. Så soppan inte bara fritt sprutar rakt ut tänker jag.

Edited by Arto
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

18 timmar sedan, Morty sade:

Se där och inte helt fel pris 🙂 Tack för tipset @Morty
Det är ju klart enklare (tror jag) med explosafe - droppa ner det och skaka så det lägger sig som man vill - jämfört med skum som behöver skäras till i block och placeras i tanken

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...