Jump to content

Dala 7, b230 turbo


Recommended Posts

Tjenare! Går i säljtankar av min pärla! Kraftig ram som är ordentligt byggd, registrerad med turbo dock ej besiktad i dagsläget! Bmw zf omsvetsad växellåda Sitter en 230fk som är h-profil, smidda je kolvar, sts 247 kam, holset he 351b turbo från en Volvo lastbil, ms1v3, msd tändning med mera! Mycket godis och riktigt välbyggd motor! Levererar i dagens läge 375whp på 1.4bar laddtryck! Har bänkpapper på denna motor där den levererade 500whp dock satt den då i en Volvo 740 som skulle gå drifting! Sjukt rolig att köra men lite svår att få fäste på dom första 4 växlarna då man är ensam i bilen och väger ca 75kg som jag! Med passagerare på ca 100kg fick jag fäste på 4an! Enligt amatörmässigt film 108-177km/h på ca 5,5sekund på 5an med passagerare! 

Som sagt obesiktad i dagsläget, det som är inför besiktning är att sänka laddtryck, eventuellt byta ut bränsle i tanken till bensin igen då går på etanol just nu och isåfall mappa igen, Bygga in screampipe i avgassystemet, dra om vevhusventilation samt ta bort dumpventiler eller montera en återcirkulerande! 
1031 axel med aussielocker diff, universal mc instrument, mm mm

Släpvagn som jag byggt av en husvagn för att transportera bilen ingår i priset totalvikt 1070kg
Lastvikt 830kg

Finns hur mycket som helst att skriva om den men lättast att ta de om intresse finns! 

Vid intresse finns hur mycket info som helst att få! Hunnit köra lite med den denna säsong faktiskt och den är riktigt rolig!!! byggkostnad långt över begärt pris samt oändligt med timmar! 

https://www.blocket.se/vi/91525086.htm

IMG_20200707_221400.jpg

IMG_20200623_152225.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...