Jump to content

Donator


stesun

Recommended Posts

Hej

Svenska Granada och Scorpio har inte mycket gemensamt - bakvagnen är "liknande" men annars är det inte så likt. Viss förvirring kan råda då Scorpio hette Granada i England lääänge.

Granada har dock framspindlar som är hyfsat lika Taunus, så med en normal "bokframvagn" behöver man inte ändra så mycket om man vill använda dem.

/Gustaf

Link to comment
Share on other sites

Jag har lagt ner Tiger på grund av bakvagnskonstruktionen. Stel eller hela Sierrans paket. Men mednas jag undersökte Tiger så snubblade jag över en bild på en tiger cat med en skånsk flagga i bakgrunden så det borde finas en bygd i Sverige Tyvärr så har jag tappat bort länken och Namnet på byggaren och jag kan ej hitta det mer. men om någon ser eller hör något så är jag nyfiken på att få prata med någon som kört en tiger cat

lev väl

Michael

SJÖVIK

Link to comment
Share on other sites

Granada har dock framspindlar som är hyfsat lika Taunus, så med en normal "bokframvagn" behöver man inte ändra så mycket om man vill använda dem.

Någon som vet om spindelbultarna har samma dimension på taunus och granada? Tänkte att min breda framvagn skulle må bättre med granada-spindlar m a p ackerman mm. Granada har ju bredare spårvidd än taunus... :blink:

Link to comment
Share on other sites

Folk som byggt med BMW har klagat på att så mycket är datorstyrt så elektroniken ställer till en hel del problem. Om man inte är så händig med elektronik kanske man ska undvika BMW.

Har själv funderat på att använda en BMW från sent 80-tal. De brukar ha rostat lagom för att vara väldigt överkomliga.

Link to comment
Share on other sites

Folk som byggt med BMW har klagat på att så mycket är datorstyrt så elektroniken ställer till en hel del problem. Om man inte är så händig med elektronik kanske man ska undvika BMW.

Har själv funderat på att använda en BMW från sent 80-tal. De brukar ha rostat lagom för att vara väldigt överkomliga.

I och med att jag tänkt bygga med MC-motor så är det mest fram- och bakvagn som jag behöver från en donatorbil. En rostig 320 med smullen motor borde ju inte kosta speciellt många skjortor i inköp. :blink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Jag har en gammal M10 (dvs den gamla vanliga fyran som kom iom BMW 1600 och tillverkades till slutet på 80-talet) stående som jag mätte på. Höjd från botten på sumpen till locket på ventilkåpan ca 65 cm. Fördelaren sticker upp 10-12 cm till. Längden fick jag också till 65 cm från vattenpumpen till transmissionskåpan. Motorn står lite dumt till så måtten är mycket ungefärliga. ;) Den står lite mer upprätt än den normalt sitter i en bil osv...

Lilla sexan är inte så hemskt mycket större, den går ju att klämma ner i en 02:a som normalt annars bara finns med fyran. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...