pierre 10 Posted January 9 Share Posted January 9 On 2021-01-08 at 10:01, LUPUS sade: dubbel kolla vilken olje volym du får kvar oxå. Jag höjde min olje nivå något mot orginal OCH förlängde tråget bakåt ( bättre hade varit åt sidan) . Men beror ju på hur mycket du höjer det hela Funderar på att skaffa en tjock oljekyl och sätta längst fram i nosen vilket ger mer oljevolym eventuellt även flytta filtret och skaffa högvolymsfilter, då jag flyttade filtret på min båtmotor blev det nästan 3 dl mer olja som låg i slangarna och i det större filtret. Då oljan kyler är jag lite skeptisk till om det verkligen räcker till med kortad sump, ni som kört med den vet väl hur tempen blir en var dag i t5:an Quote Link to post Share on other sites
LUPUS 454 Posted January 9 Share Posted January 9 Är väl mest risken att suga luft jag är rädd för lågt , grunt OCH liten volym ger utmaningar Quote Link to post Share on other sites
Mildseven 49 Posted January 9 Share Posted January 9 9 minuter sedan, LUPUS sade: Är väl mest risken att suga luft jag är rädd för lågt , grunt OCH liten volym ger utmaningar Montera en accusump som extra säkerhet Quote Link to post Share on other sites
pierre 10 Posted January 17 Share Posted January 17 On 2021-01-09 at 11:08, Pedalen sade: Grymt👍 Tack för de bilderna @daromer, nu har jag bra underlag för att sätta motorn och ska kolla på en liknande lösning som dig för balken. @pierre, ja man får klura lite vad som blir bäst utifrån de förutsättningar man har😊 Kan du kolla längden på din låda vid tillfälle , behöver ha måttet för att se var lådan hamnar i ramen Quote Link to post Share on other sites
Pedalen 28 Posted January 17 Author Share Posted January 17 @pierre, den bygger 545 mmSkickat från min iPhone med Tapatalk Quote Link to post Share on other sites
Pedalen 28 Posted February 23 Author Share Posted February 23 Har varit en del annat men nu har jag fått lite tid att få ordning på framvagnen. Har gjort det möjligt att justera övre bärarmen så att det blir lättare att få till framvagnsinställningarna på bästa sätt sedan. Har även beställt både skivor, bromsok, hjul och en styrväxel nu så snart kan det komma lite tidiga hjulklappar... Quote Link to post Share on other sites
Pedalen 28 Posted Saturday at 04:34 PM Author Share Posted Saturday at 04:34 PM Har nu fått fästen för fjädring på plats på ena sidan och hjulen har dykt upp så nu ser det ju nästan ut som en bil 😀. Väntar fortfarande på bromsok och styrväxel men finns ju att pyssla med ändå. 1 Quote Link to post Share on other sites
Pedalen 28 Posted yesterday at 07:18 AM Author Share Posted yesterday at 07:18 AM Ja men då fick man en liten överraskning från DHL. Jag tänkte inte på att England inte omfattas av EU längre så nu åkte jag på 869 kr i importavgifter för styrväxeln. Trist, då kan man inte beställa från England mer och där finns ju så mycket prylar... Quote Link to post Share on other sites
tpau 178 Posted yesterday at 09:21 AM Share Posted yesterday at 09:21 AM Det kommer att bli bättre när säljarna lär sig bättre tulldeklaration, värt att tänka på är att vi numera inte ska betala VAT iom att vi ändå måste betala europeisk moms. ebay kör ju sitt global shipping program från USA som löser allt det där smidigt, vi kanske ska börja knuffa på dom att göra samma sak från UK till EU Men tills dess är det nog bara att minimera import från UK. Jag har börjat leta på ebay.ie istället och är vaksam på vilket land prylarna är i. Annars har KLracing konkurrenskraftiga priser (speciellt med vår klubbrabatt) och snabb leverans. /T Quote Link to post Share on other sites
swedishGT40 163 Posted yesterday at 10:08 AM Share Posted yesterday at 10:08 AM Som Torbjörn skriver så ska säljare från England sluta fakturera VAT iom Brexit, så skillnaden blir att du får momsa och tulla på hemmaplan. Kontentan är aningen dyrare än tidigare, men inga stora skillnader (inte som USA där du får dubbelmomsa iaf 😱) Quote Link to post Share on other sites
Pedalen 28 Posted yesterday at 10:16 AM Author Share Posted yesterday at 10:16 AM Tack för info, då ska jag kolla hur de har hanterat momsen. Det är beställt från RallyDesign... Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts