Jump to content

Recommended Posts

On 2021-01-08 at 10:01, LUPUS sade:

dubbel kolla vilken olje volym du får kvar oxå.    Jag höjde min olje nivå något mot orginal OCH  förlängde tråget bakåt (  bättre hade varit åt sidan) .

Men beror ju på hur mycket du höjer det hela

Funderar på att skaffa en tjock oljekyl och sätta längst fram i nosen vilket ger mer oljevolym eventuellt även flytta filtret och skaffa högvolymsfilter, då jag flyttade filtret på min båtmotor blev det nästan 3 dl mer olja som låg i slangarna och i det större filtret. Då oljan kyler är jag lite skeptisk till om det verkligen räcker till med kortad sump, ni som kört med den vet väl hur tempen blir en var dag i t5:an 

• Replies 110
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hej, Efter att ha läst en massa hör och gått igenom SFRO handboken börjar det dra ihop sig för byggstart för ByggObjekt SAAB Seven - BOSS. Så det är väl lika bra att börja med att skapa en byggtr

Så har lite material hämtats upp. Fick ta till lite hjälpmedel i ena änden för att få in det hela vägen.  Tar någon vecka till innan själva bygget kan komma igång men då finns det något att jobba me

Äntligen har det funnits lite kraft att ta sig ut i garaget ocg fortsätta med projektet. Ramen börjar ta form.    

Posted Images

Är väl mest risken att suga luft jag är rädd för lågt , grunt OCH liten volym ger utmaningar 

9 minuter sedan, LUPUS sade:

Är väl mest risken att suga luft jag är rädd för lågt , grunt OCH liten volym ger utmaningar 

Montera en accusump som extra säkerhet

On 2021-01-09 at 11:08, Pedalen sade:

Grymt👍  Tack för de bilderna @daromer, nu har jag bra underlag för att sätta motorn och ska kolla på en liknande lösning som dig för balken. 

@pierre, ja man får klura lite vad som blir bäst utifrån de förutsättningar man har😊

Kan du kolla längden på din låda vid tillfälle  , behöver ha måttet för att se var lådan hamnar i ramen

• 1 month later...

Har varit en del annat men nu har jag fått lite tid att få ordning på framvagnen. Har gjort det möjligt att justera övre bärarmen så att det blir lättare att få till framvagnsinställningarna på bästa sätt sedan.

IMG_8910.thumb.jpeg.bdf30af92b2caa2179600209f6337cf1.jpeg

Har även beställt både skivor, bromsok, hjul och en styrväxel nu så snart kan det komma lite tidiga hjulklappar...

Har nu fått fästen för fjädring på plats på ena sidan och hjulen har dykt upp så nu ser det ju nästan ut som en bil 😀. Väntar fortfarande på bromsok och styrväxel men finns ju att pyssla med ändå.

IMG_8933.thumb.jpeg.befdd8e3ee4ec129b0b7ccec82d2a0c3.jpegIMG_8936.thumb.jpeg.a5c37da81b599506f45813a040b87f7c.jpegIMG_8938.thumb.jpeg.cf0b3734f6d089f18242a6a83c20fd08.jpeg

• Like 1

Ja men då fick man en liten överraskning från DHL. Jag tänkte inte på att England inte omfattas av EU längre så nu åkte jag på 869 kr i importavgifter för styrväxeln. Trist, då kan man inte beställa från England mer och där finns ju så mycket prylar...

Det kommer att bli bättre när säljarna lär sig bättre tulldeklaration, värt att tänka på är att vi numera inte ska betala VAT iom att vi ändå måste betala europeisk moms.

ebay kör ju sitt global shipping program från USA som löser allt det där smidigt, vi kanske ska börja knuffa på dom att göra samma sak från UK till EU

Men tills dess är det nog bara att minimera import från UK. Jag har börjat leta på ebay.ie istället och är vaksam på vilket land prylarna är i.

Annars har KLracing konkurrenskraftiga priser (speciellt med vår klubbrabatt) och snabb leverans.

/T

Som Torbjörn skriver så ska säljare från England sluta fakturera VAT iom Brexit, så skillnaden blir att du får momsa och tulla på hemmaplan.
Kontentan är aningen dyrare än tidigare, men inga stora skillnader (inte som USA där du får dubbelmomsa iaf 😱)