Jump to content

Stålprisrekord i Stockholm!!


pelle17B

Recommended Posts

Jag har precis varit hos Bromma stål. Jag behöver en bit fyrkantrör 80x80 ca 40cm långt med 5 till 6mm väggtjocklek sådär ungefär.

700 kr!!! Det måste vara någon form av rekord!!  :skull:

 

... Så nu undrar jag om det är någon som vet var man kan köpa mindre stålbitar i stockholmstrakten där företaget inte bedriver ockerverksamhet mot privatpersoner? 

/Peter 

Link to comment
Share on other sites

2 timmar sedan, pelle17B sade:

Jag har precis varit hos Bromma stål. Jag behöver en bit fyrkantrör 80x80 ca 40cm långt med 5 till 6mm väggtjocklek sådär ungefär.

700 kr!!! Det måste vara någon form av rekord!!  :skull:

 

... Så nu undrar jag om det är någon som vet var man kan köpa mindre stålbitar i stockholmstrakten där företaget inte bedriver ockerverksamhet mot privatpersoner? 

/Peter 

Har ni Hornbach hos er? Där finns lite stål i korta längder.

 

Link to comment
Share on other sites

47 minuter sedan, PeÅ sade:

Tjena

går ju på vikten så de röret blir ju tungt, kolla med https://www.triometgruppen.se/ i Knivsta

där kan man köpa de man behöver

PeÅ

Hej,

Tack PeÅ! Jag kollar med triometgruppen. Säljer de till privatpersoner? 

Ja förvisso blir röret tungt.
Jag beställde nyligen material från www.montano.se. Frakten blir dyr på hela 6m längder, men då är kilopriset under 30 kr kilot. Jag har inget emot att betala mer för småbitar, men 125 kr/kg på Bromma stål är långt över gränsen där jag känner mig utnyttjad!!! 

/Peter

9 minuter sedan, Frena sade:

Har ni Hornbach hos er? Där finns lite stål i korta längder.

 

Ja Hornbach finns här. Problemet i det här fallet är att det är en kort men rätt krallig bit på 80x80mm med minst 5mm tjockt gods. Antagligen inte Hornbachs standardsortiment.

Link to comment
Share on other sites

5 timmar sedan, pelle17B sade:

Hej,

Tack PeÅ! Jag kollar med triometgruppen. Säljer de till privatpersoner? 

Ja förvisso blir röret tungt.
Jag beställde nyligen material från www.montano.se. Frakten blir dyr på hela 6m längder, men då är kilopriset under 30 kr kilot. Jag har inget emot att betala mer för småbitar, men 125 kr/kg på Bromma stål är långt över gränsen där jag känner mig utnyttjad!!! 

/Peter

Ja Hornbach finns här. Problemet i det här fallet är att det är en kort men rätt krallig bit på 80x80mm med minst 5mm tjockt gods. Antagligen inte Hornbachs standardsortiment.

Nä du skulle ha rätt tjock....

 

Link to comment
Share on other sites

Uppsala handelsstål säljer till privatpersoner, kostar lite extra fär att få en bit kapad men jag upplever dem som relativt humana i sin prissättning. Sen kan du ju komma och fika hos mig som lök på laxen! 😀

/Vedde

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...