Jump to content

Jaguar s type 3,0 v6??


B.Svensson

Recommended Posts

Hej,

Nybörjare som jag är famlar jag vidare efter ljuset i tunneln. Jag funderade kring detta med att Sierra grejor är en vanlig donator... fick tips i en annan tråd gällande motorval om ett bygge med Jaguars v6 motor som egentligen är en något förädlad ford motor... så min undran är om  en jaguar s type kan tillhandahålla fler delar än motor och låda i ett kit som är baserat på Sierra grejor..  någon som kan tänkas veta något om detta? 

Link to comment
Share on other sites

Nja det är ju bra frågor, de flesta svaren beror lite på hur du vill göra ska du bygga ett kit då är det ju enklast att välja donator enligt rek från kitbyggaren annars så kan man bygga eget chassi som jag och då har man full frihet att göra som man vill ! 🙂

Link to comment
Share on other sites

Hej Kjelland, 

Så är det ju.. själv vill jag bygga med större motor än vad som är standard men vill inte börja från scratch.. utan utgå från ett kit och modifiera det som behövs.. och gärna då ett kit som behöver så få förändringar som möjligt. 

Link to comment
Share on other sites

Det går säkert att använda en S-type som donator om man verkligen vill. Framvagnen har dubbla A-armar men en modern hög spindel så det blir lite svårt på en Locost. Bakvagnen har lite trixig geometri men det går säkert att jobba med komponenterna från den.

Hittar du en manuell S-type 3.0 så har den en ganska trevlig växellåda för bakhjulsdrift, bara det gör den till en mycket bättre donator än Mondeo. 

Gustaf

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...