Jump to content

Storlek H-cylinder mot 240 ok


daromer

Recommended Posts

Vad har ni för storlek på H-cylindern mot t ex volvo 240 ok fram eller 740 ok med 38mm kolvar bak?

 

Jag hade bara 0.625 övers nu och satte det på båda och det blir jämt verkan dvs fram tar före bak i form av låsning. 


MEN

Jag får bokstavligen trampa i botten. Andra gången så tar dom ju bättre i läge. Jag har svårt som fasen att se att det finns luft kvar. Luftat om flertalet ggr.  Lite halvbråttom nu med att få detta ihopa 🙂  Så måste om jag ska byga få dem senast mitten av nästa vecka. Ev tips på köpställe?

Link to comment
Share on other sites

Jag gick upp till 700 back och fram efter mycket trixande. Nu tar bromsarna mycket tidigare. Sedan mjukare belägg.  Jag ska testa det i helgen så får vi se hur det känns men initialt MYCKET bättre.  
Däremot tar nog bak något för tidigt äen om bromsvågen är justerad. Jag hoppas inte att så är fallet för jag hinner inte få fram en bromsregulator 😄

 

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Näe 700 nu. 625 räckte inte till. Dom tog för långt ner och det kändes som om det var luft i systemet. (Nej det var inte luft efter man luftat igenom 1.5 liter vätska ) 🙂

 

Efter 700an så fick man helt annat tryck mot oken och det verkar funka riktigt bra. Men som sagt måste testa utanför verkstan. Och nu öser det ner

Link to comment
Share on other sites

med 240 4kolvs ok fram och 2 kolvs (38mm) bak från 740 så funkar 700 bak och fram bra i min setup. Dom biter direkt och tar helt ok. Med mjuka belägg tror jag detta är det optimala för min kombination. 

Min besiktningsman godkände och tyckte det bettade bra. 

 

Har bara standard bromsvåg som är ställde så fram får lite mer. Och verkar ta väldigt jämt. 

Link to comment
Share on other sites

10 timmar sedan, daromer sade:

med 240 4kolvs ok fram och 2 kolvs (38mm) bak från 740 så funkar 700 bak och fram bra i min setup. Dom biter direkt och tar helt ok. Med mjuka belägg tror jag detta är det optimala för min kombination. 

Min besiktningsman godkände och tyckte det bettade bra. 

 

Har bara standard bromsvåg som är ställde så fram får lite mer. Och verkar ta väldigt jämt. 

Tack! Vad har du för diameter på huvudcylindrarna?

 

Link to comment
Share on other sites

Trycket blev lägre så kraften rent krasst sämre men mitt problem  var slaglängden. Jag fick lite av en svampig effekt och den tog nästan i botten. nu tar bromsarna mycket tidigare. 

Fick också tipset att skrota biltema beläggen då dom är för hårde när jag gick upp. Just nu kör jag nogra orginalbelägg men funderar längre fram att slänga in mjukare belägg ytterligare för att få upp bettet. Men bromsarna i sig är inte sämre än min gamle duetet jag hade 😄 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...