Jump to content

Byta DVD


Borken

Recommended Posts

Nope tyvärr, men jag väntar på att "How to build a rcingcar" ska finnas tillgänglig i nått format, det är ju då han bygger en westfield har jag för mig.

Link to comment
Share on other sites

Mark Evans har byggt cobra, westfield, flygplan, helikopter och renoverat en jaguar e-type bl.a.

(inte dåligt av en vetrinär) :blink:

De där olika serierna med de olika teman som jag nämnde ovan har gått om och om igen

i bra över ett år nu på discovery channel.

de borde vara inne på 4-5 varvet nu vid detta laget.... för när det sista avsnittet är slut så börjar de

om från ruta ett på det första igen.....

ladda videon eller dvd brännaren så kommer snart westfielden igen.. bara en tidsfråga....

Link to comment
Share on other sites

Om någon kan tänka sig att överföra inspelningar till ett format som lämpar sig för överförning via internet, så är jag riktigt ordentligt intresserad,

Mmm... ja me.. :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Om någon kan tänka sig att överföra inspelningar till ett format som lämpar sig för överförning via internet, så är jag riktigt ordentligt intresserad,

Jag har utrustning för att digitalisera. Började för någon månad sedan men kom inte långt föränn jag upptäckte att jag inte hade någon serie komplett. :(

Link to comment
Share on other sites

Här är ett smakprov på kvalitén som jag kan åstakomma från VHS med inställningar som lämpar sig för att bränna en VideoCD att spela i DVD'n. Det borde få plats 3 st 30min avsnitt på en CD. Jag hade även tänkt redigera materialet så bygget/montering kommer för sig och racingutbildningen med Ian Forrest för sig.

http://error.netilium.org/~mikael/bilder/03-4.mpg OBS! 24Mb

Link to comment
Share on other sites

Här är ett smakprov på kvalitén som jag kan åstakomma från VHS med inställningar som lämpar sig för att bränna en VideoCD att spela i DVD'n. Det borde få plats 3 st 30min avsnitt på en CD. Jag hade även tänkt redigera materialet så bygget/montering kommer för sig och racingutbildningen med Ian Forrest för sig.

http://error.netilium.org/~mikael/bilder/03-4.mpg OBS! 24Mb

Gott !!! :thumbup:

lägg upp en lista på vad du saknar så "skrammlar" vi ihop en

komplett dvd skiva av serien.....

jag har en liknande samling som din med många avsnitt men ej komplett serie..........

och flera andra har nog liknande o kompletta samlingar kan jag tro....

kanske även någon som har DVD bännare till tv'n så du slipper VHS formatet att redigera från ??

vem vet...

Edited by Arrowsmith
Link to comment
Share on other sites

lägg upp en lista på vad du saknar så "skrammlar" vi ihop en komplett dvd skiva av serien.....

Kollade just igenom sammlingarna och "A Racingcar is Born" är komplett sånär på avsnitt #3 där Pedaler, Drivaxlar, Kardan och handbromsen monteras.

Link to comment
Share on other sites

Om någon kan tänka sig att överföra inspelningar till ett format som lämpar sig för överförning via internet, så är jag riktigt ordentligt intresserad,

Mmm... ja me.. :thumbup:

Samma här ! :whistling:

Link to comment
Share on other sites

lägg upp en lista på vad du saknar så "skrammlar" vi ihop en komplett dvd skiva av serien.....

Kollade just igenom sammlingarna och "A Racingcar is Born" är komplett sånär på avsnitt #3 där Pedaler, Drivaxlar, Kardan och handbromsen monteras.

Det vore ju lysande om vi fick ihop detta på DVD....

men vi bör nog inte prata så högt om det

Link to comment
Share on other sites

Jag laddar gjärna hemm de avsnitt som finns, så om du har dem kan du ju medela mig.

ja ställer mig i kö.. :)

eller så kan vi alla snubbla in i samma DC-hubb eller så.. :)

Link to comment
Share on other sites

Jag laddar gjärna hemm de avsnitt som finns, så om du har dem kan du ju medela mig.

ja ställer mig i kö.. :)

eller så kan vi alla snubbla in i samma DC-hubb eller så.. :)

Ja detta vore något ! kanske (biltokar.d2g.com)?

Eller varför inte starta en egen Hubb? :whistling:

Edited by Tommy
Link to comment
Share on other sites

Jag laddar gjärna hemm de avsnitt som finns, så om du har dem kan du ju medela mig.

ja ställer mig i kö.. :)

eller så kan vi alla snubbla in i samma DC-hubb eller så.. :)

Ja detta vore något ! kanske (biltokar.d2g.com)?

Eller varför inte starta en egen Hubb? :whistling:

låter bra i mina öron....

DC++ står ju ändå alltid på och tuggar.....

Link to comment
Share on other sites

Eller så kan vi alla snubbla in i samma DC-hubb eller så.. :)

Ja detta vore något ! kanske (biltokar.d2g.com)?

Eller varför inte starta en egen Hubb? :whistling:

låter bra i mina öron....

DC++ står ju ändå alltid på och tuggar.....

Jo det är samma här med DC++ .... har inte däremot satt mig in i Bittorrent ....

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Kollade just igenom sammlingarna och "A Racingcar is Born" är komplett sånär på avsnitt #3 där Pedaler, Drivaxlar, Kardan och handbromsen monteras.

Sådär. Nu är A Racingcar is born helt komplett.

Nu behöver jag ha serverplats så ni kan ta del av materialet. (jag tänker inte använda min egen server då jag bara har 0,5Mbit)

Link to comment
Share on other sites

Heja ZAPHOD med sitt super-fet-bred-band !!! :thumbup: :thumbup:

den gossen vet hur man drar en fet lina !!!! eeeehhhh.... vänta nu...... :blink: :blink:

jag menar - han har snabb uppkopplingshastighet i båda riktningarna..... :whistling: :whistling:

Link to comment
Share on other sites

LOL

Inte för att jag vill skryta men...

100MB/s full duplex och 1GB i bandbredd är rätt trevligt  :thumbup: att ha ibland.

fusk fusk fusk fusk.....

jag vill också ha så :(

Link to comment
Share on other sites

On någon är intresserade så har jag dem upplagda på en server (med gigabitanslutning och utan förbrukningsgräns :-) ) Tack till Error

skicka mig ett PM

Nu finns alla delar komplett med MD5-summor.

Edited by DIRAVI
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

jodå.. men ingen stans att lägga det..

ordnar någon med plats på nätet så delar jag självklart med mig.. :)

( å nu när min HD med alla bilder blandannat på massor på sjuor förmodligen gett upp hoppet önskar jag att jag tankat upp dom tidigare... :icon_oops: hoppas att den går att rädda.. )

Link to comment
Share on other sites

jodå..  men ingen stans att lägga det..

ordnar någon med plats på nätet så delar jag självklart med mig..  :) 

( å nu när min HD med alla bilder blandannat på massor på sjuor förmodligen gett upp hoppet önskar jag att jag tankat upp dom tidigare... :icon_oops:  hoppas att den går att rädda.. )

Prata med Zaphod om utrymme!

Link to comment
Share on other sites

jodå..  men ingen stans att lägga det..

ordnar någon med plats på nätet så delar jag självklart med mig..  :) 

( å nu när min HD med alla bilder blandannat på massor på sjuor förmodligen gett upp hoppet önskar jag att jag tankat upp dom tidigare... :icon_oops:  hoppas att den går att rädda.. )

Jag skickar ett pm.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...