Jump to content

SÅLD!! SuperSeven BEC med Yamaha R1 motor


Recommended Posts

Nu lägger jag ut en annons som intressekoll för min BEC/Super 7:a/Super Seven för att ge lite bättre utrymme i garaget - dels för att färdigställa mittmotorbygget - samt fortsätta med Rodbygget.

 

Som rubriken lyder så är det en 7:a med en motorcykelmotor från en Yamaha R1 -2002 – 5PW med mappbart sprut från Civinco. Bilen är givetvis gatregad och besiktigad. Jag har byggt den här helt o hållet själv – chassiet är byggt av mig, likaså bärarmar etc etc – bilen är väldigt väldokumenterad – har lagt ut väldigt mycket bilder o fakta på min hemsida: www.grandicki.se. Jag har dessutom x antal pärmar med kvitton, info etc över detta bilbygget som givetvis medföljer till den nye ägaren.

 

Bilen är inte byggd för att vara en ”putsbil” bara för att bara glida ner till glasskiosken med – jag har byggt den för att ha skoj med! Därav har den använts och har såklart sina skavanker, men man har nog inte roligare på 4hjul än med en MC motor som ylar på 11000rpm med en sekvensiell låda och R-däck – vart man än kör så smilar man....hur ballt som helst!!!

 

Chassiet är ett McSorley +4, dvs ett som är lite bredare för att få plats med stolar o för lite bättre utrymme. Karossen är en GTS W7DE, Recarostolar, Sabelt 6-punktsbälte, OZ Superleggera med Toyo R888 195/50-15 däck, ProTech dämpare som är justerbara, Sierra bakvagn, Volvo kardanaxel, DigiDash instrument, oljekylare Setrab, undercuttade växellådsdrev, Barnett koppling, Samco slangar i Silicon. Snap-Off , nyservad, mm mm. Som sagt – alla uppgifter finns på min hemsida – grandicki.se.

 

Jag har även ganska mycket motordelar, packningar, oljefilter etc etc som kan medfölja till rätt köpare

 

Vid en smidig affär till rätt köpare kan följande bakas in – givetvis mot pristillägg som ett paketpris:

Komplett Turbokit bestående av Carillo H-profilstakar, JE Turbokolvar 9,0:1, plenum med fullradietrattar, Siemens Deka 630cc spridare, kraftig fuelrail. Original Bosch 044-pump, rejäl – 3” Intercooler, Vortech Maxflow race blow-off, Mitsubishi TD04-16T Turbo som är renoverad och i nyskick, extractorgrenrör tillverkat i 321 Rostfritt, 3” spjäll från Volvo (inget Kinaspjäll). Programvara så den är färdigmappad med ovanstående saker. Alltså ett komplett kit - alurör, siliconslangar mm!!

 

Däcksparkare och folk som bara vill ställa allmänna frågor om uppenbara saker som ”varför valde du en sån färg” etc undanbedes vänligen men bestämt – jag har lite annat på schemat just nu.

Inga byten mot annat än pengar. Skambud svarar jag inte på. Försäkringsvärde 140.000

 

Pris 120.000 – prutat o klart

Skicka ett mail till gabbesgarage@gmail.com, eller ett meddelande via locostsweden

Ha en bra dag!

IMG_20200315_173521.jpg

IMG_20200315_173510.jpg

Bild2.JPG

GRC 2010_10_10.jpg

Edited by gabbes
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Träffade nya ägaren på en mack utanför Uppsala, fick hans nummer så nu är han del av ”Uppsala gruppen”.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

  • gabbes changed the title to SÅLD!! SuperSeven BEC med Yamaha R1 motor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...