Jump to content

Recommended Posts

Hej, 

Beställde mina första delar för ett par veckor sen och går nu i väntans tider 🙂

Har läst mycket nyttigt i era poster och tackar för all inspiration och kunskap. Har läst hos er som har kit från SGT att upphängnings geometrin inte funkar i Sverige. Går därför och funderar på hur jag ska lösa upphängningen som första steg. 

Har beställt chassi och kaross. Vill få till en ganska orginal-look. I nuläget lutar det år Ford 302 och Audi-låda. 

Vi hörs! /Robban

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Tjenare Robban och välkommen

1 timme sedan, robertk sade:

Har läst hos er som har kit från SGT att upphängnings geometrin inte funkar i Sverige

Skulle säga att det inte stämmer. Det finns vissa spindlar (främst fram) som t.ex. har för mycket styrradie enligt "best practices" men det är inte samma som att det blir ett underkännande.

T.ex. så är Taunus/Cortina geometrin "undermålig" men i rätt kombination så kan det funka alldeles utmärkt. T.ex. så fick min super seven betyget "trevlig och lättkörd" med just denna geometri. Dock kompenserade jag lite med något inåt breddade fälgar.

Så det måste sättas i sin helhet men det är en vägledning som man bör beakta för att få en bil som beter sig bra.

 

Link to post
Share on other sites

Tjohoo

Det är ju bara att cadda upp egna spindlar och fräsa, eller så skär vi dom och svetsar, det kan bli minst lika starkt och lätt.

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Kul med en till byggare 👍

Gällande GT Forte så skall du vara mycket försiktig. Han är inte en bra eller seriös affärsman, även om han verkar kunna designa saker.

Hans verksamhet skulle må bra av en anställd affärsman som sköter köp o sälj samt marknadsföring, så Darren kan fokusera på att utveckla delar o kit.

Link to post
Share on other sites
17 timmar sedan, robertk sade:

Hej 

Är det något som har erfarenhet av gt fortes adaptor/ svänghjuls-kit? 

https://www.gtforte.co.uk/engine-adapter-kit-to-audi-transaxle-146-p.asp

Har tänkt mig en 302 och en audi låda.

/Robban

Jag skulle inte köpa något ö h t från den mannen , chansen att du får något levererat till dig är lika hög som att du får skrapa fram högsta trissvinsten direktsänt på tv4 .

Link to post
Share on other sites

Håller med om att undvika Darren/GT Forté tills dess att han uppvisar en stabil leveranskapacitet

Jag köpte mitt adpater-kit från http://gtracingonline.co.uk/GT-racing-coversion-kits-GT40-specialist-gt-racing-vehicle-parts-kit-car-builds.html (finns bilder i min tråd). Mark har varit bra att göra med tycker jag. Dom brukar finnas på Ebay som marknadsföring men dom säljer inte den vägen pga Ebay's avgifter, men kolla kan man ju https://www.ebay.co.uk/sch/gtracingno1/m.html?_nkw=&_armrs=1&_ipg=&_from=

 

Link to post
Share on other sites

Är det samma Darren som hade nån "seven" kit för några år sedan då är det bara big no no . Många som blev lurade av den skojaren 

Link to post
Share on other sites
7 timmar sedan, sorin sade:

Är det samma Darren som hade nån "seven" kit för några år sedan då är det bara big no no . Många som blev lurade av den skojaren 

Jepp samma dude; alla hans bolag som han är registrerad på är "Dissolved"

https://beta.companieshouse.gov.uk/officers/eBwU5veNPOneNaynCMW56OuUbG0/appointments

Link to post
Share on other sites
On 2020-05-17 at 21:18, Hansol sade:

Denna firma gör fina prylar ligger kanske lite väl långt söder ut .

http://www.bncproducts.com.au/transaxle_adaptor_kits.html

Två andra jag har samlat på mig:

Link to post
Share on other sites

KEPs grejer har jag bara hört bra om.

Och ligger i prisklass med gt Forte 👍

 

Var inne på att köpa ett kit av dem innan jag nappade på en annons på delar istället.

Link to post
Share on other sites

Hej, 

När det gäller motorvarvet så har jag sett intern och extern balansering när jag kollar motorer. Finns det någon som kan förklara mer vad detta innebär? Tanken är att jag ska ha en 302 +adapter till en audilåda.  

Tack på förhand! 

Link to post
Share on other sites
13 timmar sedan, robertk sade:

Hej, 

När det gäller motorvarvet så har jag sett intern och extern balansering när jag kollar motorer. Finns det någon som kan förklara mer vad detta innebär? Tanken är att jag ska ha en 302 +adapter till en audilåda.  

Tack på förhand! 

Gamla Fordmotorer har 28 Oz eller 50 Oz intern obalans och kräver en motsvarande obalans i harmonic balancer i fram vid remmarna och svänghjul. Så köp alltså grejer som passar ihop med motorn

Ford Performance's nya motorer är intern-balanserade och ska alltså ha nollade komponenter

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...