Jump to content
robertk

Robbans SGT40

Recommended Posts

Hej, 

Beställde mina första delar för ett par veckor sen och går nu i väntans tider 🙂

Har läst mycket nyttigt i era poster och tackar för all inspiration och kunskap. Har läst hos er som har kit från SGT att upphängnings geometrin inte funkar i Sverige. Går därför och funderar på hur jag ska lösa upphängningen som första steg. 

Har beställt chassi och kaross. Vill få till en ganska orginal-look. I nuläget lutar det år Ford 302 och Audi-låda. 

Vi hörs! /Robban

• Like 1

Välkommen till denna växande skara! Blir kul att följa ytterligare ett GT40 bygge!

Tjenare Robban och välkommen

1 timme sedan, robertk sade:

Har läst hos er som har kit från SGT att upphängnings geometrin inte funkar i Sverige

Skulle säga att det inte stämmer. Det finns vissa spindlar (främst fram) som t.ex. har för mycket styrradie enligt "best practices" men det är inte samma som att det blir ett underkännande.

T.ex. så är Taunus/Cortina geometrin "undermålig" men i rätt kombination så kan det funka alldeles utmärkt. T.ex. så fick min super seven betyget "trevlig och lättkörd" med just denna geometri. Dock kompenserade jag lite med något inåt breddade fälgar.

Så det måste sättas i sin helhet men det är en vägledning som man bör beakta för att få en bil som beter sig bra.

Grattis! Är själv på gång med ett bygge men inte hunnit längre än att skaffa verktyg än 😂

Tjohoo

Det är ju bara att cadda upp egna spindlar och fräsa, eller så skär vi dom och svetsar, det kan bli minst lika starkt och lätt.

Välkommen! Å så kul, ju fler desto roligare, vilket GT40-party vi kan ha. :banana:

• Like 1