Jump to content

Jaguar D-type med V8

Recommended Posts

• Replies 118
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Testade att skruva dit fälgarna. Kommer bli skitbra. Gott om plats för bromsoket. Inget tar i, skönt.

Dags att börja bygga framvagn. Skickat från min iPhone med Tapatalk

Vi har flyttat och här ser ni bygget i sitt nya hem. Lite rymligare än tidigare! Ska bli grymt kul att komma igång igen. Skickat från min iPhone med Tapatalk

Posted Images

15 timmar sedan, dmc12Hank sade:

Ha ha. Saknar gummi. Men ska köpa däck så småningom. Jag tror jag ska köra på 235/55 17 fram och 245/55 17 bak. Vad tror du om det? Jag personligen älskar Thorque thrust och spinners. Så det är mina drömfälgar. Möjligen svarta istället för gråa skulle vara snäppet bättre men kanske inte.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Jag provade med 255 40 18 bak, men det är gränsfall. Kollar lite på Lightweight om man kan hitta liknande plåtfälgar med 5/112 eller 5/114,3

10463_img_0195.jpg

2 timmar sedan, Christer J sade:

Jag provade med 255 40 18 bak, men det är gränsfall. Kollar lite på Lightweight om man kan hitta liknande plåtfälgar med 5/112 eller 5/114,3

10463_img_0195.jpg

Lightweight är ju kanske världens snyggaste bil.

Håller med @dmc12Hank men inte bara att utseendet passar den typen av bil bättre. (fast det ligger ju självklart i betraktarens ögon) Jag tänker även bättre funktion, ju lättare bil desto högre profil och tvärt om. Låg profil ger en nervösare bil, den låga profilen på lätt bil gör att greppet släpper mer plötsligt då belastningen i sidorna blir för låg, d.v.s. det "fjädrar inte" tillräckligt i gummit. Ska man köra lite bana ibland tror jag att man har roligare på lite högre profil då man vågar lita mer på bilen och  därmed gasa mer. :burnout:

Följer det här bygget med stor spänning då jag gillar konceptet. Grattis till nya garaget, kör hårt.

• Like 1
  • 2 weeks later...

Håller på med styrningen. Jag tror att jag får ihop det. Herregud va trångt det är överallt. Har plastat huven också så nu är det flipfront som gäller. afe9ae2ffe71d2e8150eeaeaeaed4598.jpg
e3609a71bb6aab8f1a526ec85be256f5.jpg
7e45ebe684b72d005fb1b78a73f3d930.jpg
5882edd14d72df4299811af636e469bf.jpg
298b23666d85e45b99d03c43dc8f6c9b.jpg
ac2a5015f5791e9a3c0c42269a368a33.jpg

• Like 2

Trångt? Det där är i te trångt 🤔 GT40, där är det trångt😀

👍Kul att se dina framsteg

Upptäckte att blockhugger-headersen tar i en givare som sitter långt ner på blocket på passagerarsidan. Är det oljetempgivare kanske. Måste göra nåt åt det.