Jump to content

Electric Snowcross Version 2


steel

Recommended Posts

Hej, det har nu gått flera dagar sedan Packmoppen blev klar och då är det dags att dra igång ett nytt projekt. Blev helt enkelt lite rastlös. 🤪

Var inte helt nöjd med manöverbarheten hos förra versionen av Elsnöcrossen trots idoga ombyggnationer. Har gått och sugit på detta och fått några uppslag och idéer. Så dessa MÅSTE genomföras. Alla är glada utom HSB 👍

Blev en halv Yamaha över från Packmoppe projektet samt en lång boggie från Version 1 av Elsnöcrossen 😀

Tänker mig något liknande enligt bild: 20191019_160728.thumb.jpg.01f17d0993c6a43e6773f50b3dc570b5.jpg

Fortsättning följer.

Mvh Pär 

Edited by steel
Boggie inte boogie är nått annat.
Link to comment
Share on other sites

Hej, har nu byggt och inte varit nöjd. Fick inte till det  ovan drivhjul och runt motorfäste. Skurit bort och gjort om och nu mer nöjd iaf. Beställt drev med beräknad topphastighet till 85 km/h, får se hur det funkar. Kapat plastank och fixat fästen till dito samt sits.20191124_180230.thumb.jpg.69406f255ac3d683247c0bc14cc92e10.jpg

Mvh Pär 

Edited by steel
Link to comment
Share on other sites

Hej, nu är den klar 🙄 Såg att jag startade tråden 7 november. 4 veckor... synd att jag slöat några kvällar annars hade det gått på 3 veckor. Får skärpa mig. 

Transmission och kedjeskydd.20191206_171312.thumb.jpg.b12f62cd3ea2dc74348bfe6e9db65a47.jpg

Nyckel i stället för tanklock.20191206_171346.thumb.jpg.977cdae4312e1c680d567c61dc9a7b33.jpg

Tyvärr är snön borta, provkörning kommer. 

Mvh Pär 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Fint att i slutet höra att du ’bara’  skall göra tre project till sedan skall du göra färdigt viton innan våren 🙈 

image.thumb.jpeg.7ebcfa98cebddfe65a965ffccad6f92b.jpeg

 

Jag själv skar bort saker för att fixa bumpsteer idag . Så jag backa två veckor i utveckling på en helg dag 👍

Link to comment
Share on other sites

Aj

18 timmar sedan, LUPUS sade:

Jag själv skar bort saker för att fixa bumpsteer idag . Så jag backa två veckor i utveckling på en helg dag 👍

Ajdå, göra om är helt j..la värdelöst, värsta jag vet.  Bara att bita ihop @LUPUS  lider med dig.

Prio ska bli Elvito, de andra är lite vid sidan av.  Både Viton och Super V8 är tyvärr " färdiga" i min skalle. Blev lite inspirerad av din "skateboard" så det var väldigt nära att det blev en sådan av I3 motorn och I3 batteripacket häromdan.  Men jag är ju i mogen ålder nuförtiden så det gick att hejda.

Kaninen ser väldigt glad ut :smile:

Mvh Pär

Edited by steel
Link to comment
Share on other sites

Du kan trösta dig med att det finns nog en hel del nya grejer att lösa innan det flyger fullt ut. 

Bms, precharge, värme, kylning, Type 2 , 400v laddare , kyl pumpar , 12 dc/dc mm 😝.  

Eller är allt det helt färdig byggd i huvudet 

Allt nu oxå 400volt = svårare hitta eftermarknads grejer som inte är löjligt dyra 

mao massor med problem att lösa 👍

 

Edited by LUPUS
Link to comment
Share on other sites

23 timmar sedan, LUPUS sade:

Du kan trösta dig med att det finns nog en hel del nya grejer att lösa innan det flyger fullt ut. 

Bms, precharge, värme, kylning, Type 2 , 400v laddare , kyl pumpar , 12 dc/dc mm 😝.  

Eller är allt det helt färdig byggd i huvudet 

Allt nu oxå 400volt = svårare hitta eftermarknads grejer som inte är löjligt dyra 

mao massor med problem att lösa 👍

 

Håller med dig till 100 %, är ödjmuk inför resterande moment av byggnationen av Elvito @LUPUS , att få ihop det mekaniskt är det lilla. 

Resterande eljobb går inte att jämföra med de " Plug and Play" grejer som jag pysslat med i mina små elprojekt, samtidigt har det varit lärorikt och jag är nog

mer mogen inför slutfasen nu än när jag slutade sist. Det man retar sig på är, som du skriver, att allt är dyrt. 

Var inte menat att vara dryg när jag skrev att det var klart i min skalle, är mer mentalt. Nya projekt är alltid roligare...

I3 passar nog som sagt bra i en Porsche Speedster......

 

Mvh Pär

Edited by steel
Link to comment
Share on other sites

15 minuter sedan, steel sade:

Håller med dig till 100 %, är ödjmuk inför resterande moment av byggnationen av Elvito @LUPUS , att få ihop det mekaniskt är det lilla. 

Resterande eljobb går inte att jämföra med de " Plug and Play" grejer som jag pysslat med i mina små elprojekt, samtidigt har det varit lärorikt och jag är nog

mer mogen inför slutfasen nu än när jag slutade sist. Det man retar sig på är, som du skriver, att allt är dyrt. 

Var inte menat att vara dryg när jag skrev att det var klart i min skalle, är mer mentalt. Nya projekt är alltid roligare...

I3 passar nog som sagt bra i en Porsche Speedster......

 

Mvh Pär

 

Link to comment
Share on other sites

On 2019-12-11 at 10:05, sorin sade:

https://www.blocket.se/annons/sodermanland/viking_speedster_kaross/85606488 . 

Den väntar på dig @steel 🙂 🙂 . Sen när du har löst alla konvertering problem kan jag kopiera konceptet 🙂 🙂 

@steel har du handlat ?  🙂 🙂 annonsen är borta 🙂 🙂

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...