Jump to content

Äntligen


Olla

Recommended Posts

Jag tänkte skruva med fläkten i helgen för att kolla detta sådetta underlättar ju lite så tack så mycket :thumbup:

Jönköping är ju inte direkt runt hörnet, men det är ju snart dags att köra dit ändå (bilsport performance) till påsk ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Ja kära vänner då är det väl dags igen då.....

efter nästan 2 år så tänker jag minsann ta upp mitt byggande igen, egentligen fattar jag inte hur man inte kan hålla på med denna roliga hobby. Men som sagt det finns annat i mitt liv som tar alldeles för mycket tid för att man ska kunna bygga en bil lika snabbt som dom gör på discovery....

för att inte tala om hur mycket pengar det går åt :racesmile:

Nu har jag stått å tittat på (läs: ätit korv) i 2 år, på Uråsa med dregel på kinden som ett litet barn i en godisaffär.

Men sist så tänkte jag att nu får det vara nog, Kan dom så kan jag. :unsure:

ska försöka skicka lite bilder på mitt stökiga garage.....

post-198-1162331347.jpg post-198-1162331383.jpg

Link to comment
Share on other sites

WIEN: Tack

ALVERBY: 140 spindlar och 240 styrväxel som är kortad 12cm undre kulled från 240 övre kulled från ford transit inre styrstag, höger gängad m22x1.5 ( har jag för mig, det var som sagt länge sen jag köpte dessa komponenter men kan såklart kolla detta nogrannare)

THOMAS: jag är förvånad själv att det bara överhuvudtaget går att komma in i garaget ibland, vi är ju 6 pers plus några extra cyklar när det kommer fler på besök :lol:

förresten vill du köpa några cyklar ?

Link to comment
Share on other sites

THOMAS: jag är förvånad själv att det bara överhuvudtaget går att komma in i garaget ibland, vi är ju 6 pers plus några extra cyklar när det kommer fler på besök :lol:

förresten vill du köpa några cyklar ?

Jag byggde cykelförråd....

Link to comment
Share on other sites

Nu har jag stått å tittat på (läs: ätit korv) i 2 år, på Uråsa med dregel på kinden som ett litet barn i en godisaffär.

Men sist så tänkte jag att nu får det vara nog, Kan dom så kan jag. :unsure:

Välkommen tillbaka till byggandet! Du är saknad!

Lägg på en rem så kan du få tillfälle att köra din egen bil på Uråsa nästa år istället för

att stå bredvid och äta en massa korv :)

:hypocrite:

8322.jpg

Link to comment
Share on other sites

kul bara ös på nu i den takt det går... och skulle du få 7 an färdig till uråsa så kan du ju äta korv endå :D

jag har oxå karens på 7 bygget...låter som det både blir garage bygge och nytt hus :blink:

så 7 an får nog vila lite :banghead:

ja ja kan ju kanske samla mer delar under tiden i alla fall.... :blink:

tanken är alltså att jag bygger...byggnaderna.. suck..

:racesmile:

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
  • 5 years later...

Muahaaaahaa...

Plötsligt händer det som man säger.. nu har jag städat fram rörhögen igen och svetsade ihop bakaxel upphängningen och nu står den på hjul med fjädring å allt....

Nu ska styrningen ihop så man kan sitta å torrköra lite på dötiden som uppstår ibland :)

// Olla

Link to comment
Share on other sites

Jag får väl kopiera mitt eget inlägg från nov. 2006 som ligger 6 pinnhål upp i tråden :

:lol:

Välkommen tillbaka till byggandet! Du är saknad!

Lägg på en rem så kan du få tillfälle att köra din egen bil på Uråsa nästa år istället för

att stå bredvid och äta en massa korv :)

Kom igen nu Ola, denna gången får du inte "långpausa" !! :thumbsup:

Edited by Arrowsmith
Link to comment
Share on other sites

Tack grabbar...

Nu får man ändra på hela bygget för alla nya regler som ändrats och tillkommit men man får väl lusläsa detta forum som man gjort nga ggr förr ;)

Men jag får väl fråga mig fram om det är ngt som inte är klart som korvspa' ;)

Blev utan jobb nu så jag började städa i garaget och så installerade jag en luftvärmepump sen blev det varmvatten i garaget så på den vägen är det...

nu har jag en annan hobby som upptagit mycket tid, ölbryggning.... riktigt kul kan jag säga.

// Ola

Link to comment
Share on other sites

Skulle vilja ha lite hjälp med minnet mitt...

Skulle kolla på bromsarna fram och kom fram till att dom inte passar bolt on, så hur har ni gjort med era frambromsar?

troligen har jag ok från volvo 240 och har spindel från volvo 140, Efter att jag letat och sökt på 140 ok så inser jag att dom har två

bromsslangar och 240:n en... alltså måste jag bygga om,, eller?

Link to comment
Share on other sites

Snyggve: 1 slang = köp 240 ABS ok

2 slangar= köp vanliga ok. Gå in i Kilkennys tråd på en av sidorna och njut av hans kontnärligt snurrade kopparrör som löser slangproblemet. Den här frågan finns i en tråd, vet det jag har skrivit där, men Kilkenny tråden är enklast att hitta.

För ABS ok från Volvo och 140 spindlar. Kom ihåg att du måste frasa av 4,63mm annars får du inte på oket på spindlarna. Funkar bra att göra så. En bekant till mig har fräst 8 ok totalt så vi börjar få rutin. Var bara väldigt försiktig st oket sitter absolut fast för fräsen passerar gummi damsken på microavstånd........

Gå in i min V 8 tråd så finns det bilder och text som visar och förklarar. Kommer inte ihåg vilken sida men börja vid kanske sid 5 och läs dig framåt och bilen är väl klar vid sid 15 så du behöver inte läsa alla 43 sid eller vad det nu är. Du kan även kolla i CealmSeven tråden för jag tror det finns där också med bild och info fast kommer inte riktigt ihåg.

Omdu väljer andra ok än Volvo original då vet jag inte hur mycket av ovanstående som stämmer för ABS oken.

Lycka tlll. Ser fram emot rapport och bildrr

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...