Jump to content

Klassiker på Skokloster! KOM DIT!


vedde

Recommended Posts

Hej

Den 22/9 är det Tidningen Klassikers stora årsträff på Skokloster i Uppland. Förra året kom 1600 veteranbilar och flera tusen besökare.

Jag tänkte ställa ut Klubben där med flaggor och banderoller och vi köper en klubbplats där det får plats 3 bilar. Mitt vrak kommer stå där och det vore kul om vi kunde få dit en GT40 och en fin Super Seven för att representera klubben.

 

Några som kan tänka sig hänga med mig och sin bil en dag på Skokloster?

Jag förväntar mig att alla andra medlemmar runt Mälardalen tar sina sjuor och GT40 och andra skapelser och  kommer till träffen och hejar på oss och kollar alla bilar.

Väl mötta där!

/Veddde

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Montern bokad !
200kr per bil kostar inträdet men de som ställer ut med mig får gratis inträde då vi ställer ut med klubben.
Först till kvarn!


Skickat från min SM-G960F via Tapatalk

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ok då intresset varit överväldigande blir det jag Mats och Noshest som står på klubbparkeringen.
Kul om andra kommer förbi och säger hej.
/Vedde

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Rapport från Tidningen Klassikers stora årsträff på Skokloster!

Det var en Blåsig och kall söndag på Skokloster med färre besökare än tidigare år.  Endast en annan Sjua såg vi på plats men vi träffade några andra sjua ägare som kom och pratade bil. Vi fick väldigt många intresserade besök hos våra bilar då det var relativt få klubbar/utställare. Flera var intresserade av att bygga och några av att köpa färdigt eller ett Kit. Vi tipsade vilt om färdiga bilar och Kit till salu på forumet och den kompetens som finns att tillgå i alla er som hänger här. Någon sökte skärmar till en Esther för 13" och vi försökte hjälpa med HJCC och diverse Engelska siter.

Vi fick beträda Klassiker scenen och tala om Klubben och Mats fick prata om sin bil som vi körde fram för publiken att se på. Det var ett fantastiskt sätt att få ut vårt budskap som Amatörbyggarnas tillhåll för alla som bygger bilar.

Det var riktigt roligt att få prata med så många intresserade bilmänniskor och jag hoppas vi får tillfälle att göra detta igen, dels på Klassikers träff nästa år men även på andra ställen. Jag tänker mig att vi tar med beachflaggan när vi åker på träffar och kan stå tillsammans för att "flagga" för klubben.

Tack till Styrelsen för att ni köpte platsen och till er som kom och hejade på oss i 10 graders blåst och duggregn.

/Vedde

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...