Jump to content

Recommended Posts

Jag måste byta ut min icke fungerande TPS som har suttit på en Suzuki brygga, vad kan jag byta till? Räknar med att få mecka med anpassningen. För det finns väl ingen som har nå´n till försäljning?
/bengt

Link to comment
Share on other sites

Blir det inte enklast att köpa en lika som du haft? Vet inte om man kan "uppgradera" sin TPS? Finns garanterat nya eftermarknad från t ex bildelaronline24.

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Har suttit nästan hela dan med att leta efter originalet, lönlöst och och svindyra var dom som inte passade. Om jag istället väljer en Bosch sensor, passar den då, oavsett vilket "håll" spjällaxel går?

Link to comment
Share on other sites

Som en skruvmejsel, rör sig medurs. Om jag byter från original till annan räknar jag med att få bygga anpassning med bla. en spjällaxel som passar i båda ändar. På Protoparts finns en Bosch TPS som visar att den kan klara spjällaxelns vridning åt båda håll. Man ändrar bara mellan + och - beroende vilket håll axeln vrids. Kan det den funka?

Link to comment
Share on other sites

On 2019-08-24 at 10:31, postmanpat sade:

Som en skruvmejsel, rör sig medurs. Om jag byter från original till annan räknar jag med att få bygga anpassning med bla. en spjällaxel som passar i båda ändar. På Protoparts finns en Bosch TPS som visar att den kan klara spjällaxelns vridning åt båda håll. Man ändrar bara mellan + och - beroende vilket håll axeln vrids. Kan det den funka?

Ser spjällaxeln ut som den där tps givaren

http://www.ttt-racing.com/flatshift_swe.htm

Link to comment
Share on other sites

Ja, spjällaxeln ser sån ut. Men TPS har en passning som går emot "skruvmejsel" axeln. Efter att kollat på alla givare och dess anslutningar bla. mätt upp TPS kurvan utan att kunna finna nå´t hack i givarens signal, den stämmer fint genom hela öppningsfasen. Efter att ha granskat en halvfull flaska, det behövs inte många graders lutning för att få vätskan att försvinna från flaskhalsen. Så återigen på problemet med "hackarirondell", under körning på vår banträff tidigare i höst så trodde jag problemet var löst. Men något har förändrats. Lösningen blev att sänka höjden på tryckpumpen och tillverka en slanganslutning med större volym. Blir att klura ut under vintern för att nå bästa lösningen.
Tack all för hjälp med TPS problemet.
/bengt

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...