Jump to content

Val av ljuddämpare


kengren

Recommended Posts

Igår gick min bil igenom T12BF. Tidigare varje år så har jag monterat/avgassystem för att klara besiktningen. Jag har besiktat med en Volvo-dämpare och ett Simons ljuddämpare, ljudnivån har varit behaglig men jag tycker inte att det har sett speciellt snyggt ut (en rund och en oval dämpare). Mellan besiktningarna så har jag kört med dubbla simons dämpare, i mitt tycke lite för mycket ljud. Skulle vilja köpa en ljuddämpare som är snygg och som dessutom inte är alltför bullrig. Rakarör har en rund kromad ljuddämpare som ser snygg ut men hur är det med ljudet (dB)  eller finns det någon annan dämpare som inte kostar "skjortan".

Link to comment
Share on other sites

Apple Racing har inga 2" dock, sist jag kollade iaf.

Jag har två stycken runda från Rakarör som jag fick ihopsvetsade till en lång dämpare. Tror det var 400+250mm. Det blev mycket bättre än den gamla jag hade, fast skam vore väl annars när volymen blev typ den dubbla. Ganska tungt också.

Simons är väl inte direkt kända för att vara bäst på att dämpa ljudet, de ska väl låta "sportigt" :)



Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...