Jump to content

OMEX 600 till Westfield med Zetec Blacktop 2L. Saknar kalibreringsfil.


Recommended Posts

Köpte ett färdigt kit med förprogrammerad OMEX 600 till min Westfield. Motorn är en 1999 Zetec Blacktop 2L med originalinsprutning.

Dock tyckte jag den gick väldigt konstigt vid start så jag började ändra lite på inställningarna tills jag tyckte den gick någorlunda. Dock visade det sig att jag hade en sensor som var kass och det var därför jag fick in och ändra i OMEXen. Jag lyckades skriva över min originalkalibreringsfil och nu sitter jag med lagad sensor och en motor som går riktigt dåligt och får inte rätt på det.

Är det någon som har sparat undan sin kalibreringfil och vill dela med sig av den så skulle jag vara väldigt tacksam. Antar att de använder samma fil till både blacktop och silvertop så det borde fungera med någon av dem.

//Pelle

Link to comment
Share on other sites

Tack!

Det är bara kalibreringen som jag inte har rätt på. All hårdvara fungerar.

Provade filen men fick inte ens bilen till att gå igång. Den tände inte ens tyvärr. Ska jämföra filerna och kolla om jag har något som ser konstigt ut.

Köpte du också allt från Westfield så den kom förprogrammerad eller har du gjort filen själv?

/Pelle

Link to comment
Share on other sites

Kollade skillnaderna och mappningstabellen för kylvattensensorn var helt konstig på min så jag tog din. Har fått igång den nu och den går mycket bättre.

Tack för hjälpen!

 

/Pelle

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...