Jump to content

Super 7 till salu


Recommended Posts

Har en hembygd 7 baserad på Volvo V40 delar i framvagn och FORD i bakvagn, motor var från start en Volvo 2l lågtrycks turbo från V40 på 167Hk, nu med Vems sprut och bättre laddtryck har den ca 230-250Hk..kan vara lite till...växellåda är en M47 låda från 740 turbo bil. Bakvagnen är delad med diffbroms från Ford XR 4i tror jag. Bilen var reggad första och enda gången 2008 och jag har kört den utan problem under sommaren 2008, där efter har jag bott utomlands och har ej varit i Sverige. Jag har svetsat ram och byggt formar för kaross. När jag byggde gjöt jag ca25 st karosser så det finns nog några som ser liknande ut runt i landet. Bygget är välbyggt och i skick som när jag byggde den, har bara gått ca 600 mil.

om någon är intresserad finns den till salu ...skicka mig ett e-Mail så kan jag ge mer Info mm.( första gången på 8-10 år som jag besöker den här sidan...så ingen idé att ni kontaktar mig här 🙂)

holmqvist_lars@yahoo.com

 

5E23B881-8038-4460-8185-C676F99DB746.jpeg

C441721F-8B2C-4F9A-987D-4381A16B2EA9.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...