Jump to content
swedishGT40

Design bränsletank, bra eller anus?

Recommended Posts

Posted (edited)

Design av inre plåtar pågår.
Någon som känner sig manad att tycka till?

Har kört 25mm hål uppe i hörnen och 30mm på mitten då man ändå vill ha utbyte mellan plåtarna rätt så snabbt upptill.
Sen har jag 15mm hål nertill och dom plåtarna som rör sig på var sida pumpen har inget hål nertill, bara manluckor på 30x30mm (behövs större?) för att stänga in bränslet runt pumpen.
Manluckorna kommer inte bli täta, utan endast agera som skvalpstängande luckor tänkte jag.

Ris och ros, bra eller dåligt? Högt till tak här, vill inte designa om 🙂

image.thumb.png.3cd501c77029bd84e9ad1c148092ca15.png

 

Edited by swedishGT40

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spontant tänker jag såhär: Om det räcker med ett hål nere så borde det räcka med ett hål uppe också?

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jag funderar på om du ens behöver så stora hål långt ner.

lite överslag:

En ottomotor kan ligga på en specifik förbrukning av ca 250 gram/kWh 

Om du lyckas ta ut 1000hk eller 740 kW i en timma använder du då 185 kg bränsle

Det ger ca en halv deciliter i sekunden.

Att lyckas ta ut den effekten i mer är 10 sekunder känns svårt, borde gå ganska fort då 😈

Så byttan med snabbt utbyte med pumpen borde inte behöva vara mycket större än 5 liter. Mer än det så kan det förmodligen rinna till ganska långsamt.

/T

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...