Jump to content

Bränslepumps förslag


Recommended Posts

Jag har en dj...sk tjutande bränslepump från Biltema, en kopia på Bosch 044. Nu vill jag byta ut den mot nå´t tystare och efterlyser förslag. Pumpen sitter utanför tanken och är tryckande, insprut och returledning. När jag ändå är igång med frågandet: finns det bränslefilter som ligger med inlopp högre än utloppet?
/bengt

Link to comment
Share on other sites

Hade ingen sån men en Walbro GSL392, låter väl lite men aldrig något jag hörde när man kör (även sakta i stan, eller stod stilla vad jag kan komma ihåg)

Link to comment
Share on other sites

Var köper man en riktig 044 billigast?
Tänker inte stå på en mappning till med trasigt skit. Bilbuttrix pumpen får bli reserv om den äkta havererar.
Tips?

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Jag köpte en Bosch 0 580 464 038 

Finns här för ca 800kr:

https://m.bildelaronline24.se/bosch/1156474?&gadw=1&gclid=EAIaIQobChMIqqr7iu6C4wIVE6aaCh1JpwdTEAAYASAAEgL4z_D_BwE&gclsrc=aw.ds

Enligt Bosch lista nedan har den samma prestanda som 0 580 464 044

https://emea.resource.bosch.com/AA/internet/enfinity/img/products/0580254013SI0000COB9MM.pdf

Använder den bara som matarpump till catchtanken men då är ljudvolymen ok

Link to comment
Share on other sites

Hittade en på ebay för 1300 från UK så det blev den, fri expressfrakt så den kommer inom 7 dagar.
3 års garanti.
/Vedde

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
 

Edited by vedde
Link to comment
Share on other sites

Kan bara instämma med att 044an låter förjävligt.

Tjuter o låter som att fen ska skära...

Skulle aldrig bygga med extern pump om det inte är absolut nödvändigt längre, helt annan ljudnivå och temperaturer/korrosion som pump utsätts för.

Link to comment
Share on other sites

Jag har svårt att bygga om hela bränsletanken i detta läge så det blir denna tills vidare. Tror man sen köper en catchtank med inbyggd pump och har en enklare elmatarpump från tank till catchen.
/Vedde

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hej
Det var stor skillnad. Kollar på catchtank alternativet med en in-tank pump i. Blir ju lite mer slangar men kan funka.
Tack för filmen.


Skickat från min SM-G960F via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

En 044 låter väl inte så farligt? Sätt ett par gummikuddar typ M6 i fästet mot ramen så låter det inte alls störande. Hörs ju inte när motorn går i alla fall. Tänkte knappt på att pumpen fanns i min gamla bil i alla fall, och den gick tyst för övrigt också. Original Bosch Eller vad tycker Jörgen Granberg?

Edited by Christer J
Link to comment
Share on other sites

Kanske flödet påverkar? På min hade jag 6 mm id plaströr och 3 +- bar regulator med saab/Opel soppafilter. Monterad nästan längst baktill i ramen. Dock med sluten ovansida på bakdelen. Många har ju öppet ner till gatan bakom bågen. Sånt spelar väl också en viss roll.

Link to comment
Share on other sites

13 timmar sedan, Christer J sade:

En 044 låter väl inte så farligt? Sätt ett par gummikuddar typ M6 i fästet mot ramen så låter det inte alls störande. Hörs ju inte när motorn går i alla fall. Tänkte knappt på att pumpen fanns i min gamla bil i alla fall, och den gick tyst för övrigt också. Original Bosch Eller vad tycker Jörgen Granberg?

Märker bara av pumpen när jag vrider på tändningen. Vilket jag tycker är bra för då vet jag att den fungerar.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...