Jump to content

Nationalbandagen Mantorp


martin_ts

Recommended Posts

Nu är första bankörningen avklarad i år!

Har bara kört på bana engång tidigare på Kinnekulle med locost klubben så var förväntansfull:-)

Lyckades som bäst med 1.32 enl race chrono och inbygd GPS. 

Hayabusa motorn går jätte mkt bättre än min gammla zetec. Så pass att jag fick hela tiden hjulspin på ett hjul ur kurvorna. Bilen toppade 190kmh på raksträckan vid varvstopp så måste nog byta utväxling och ngn form av diffspärr. 

Ett antal sjuor var på plats var av en westfield med widetrack och r1 motor lyckades köra 1.25-1.26 tider!!

Och en skitsnygg Gulf tiger med duratec motor som körde ganska jämt med mig själv

Skitkul att köra på bana. Klubben/medlemmarna borde anordna fler körningar inom klubben :-)

20190606_132138.jpg

20190606_132425.jpg

20190606_092031.jpg

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Mantorp är kul att köra på och vi kan hålla bra fart i alla kurviga sektioner men mot motor starkare bilar med annan utväxling tappar man lätt på långa rakan - jag vart alltid omåkt av porschar på rakan och låg och sniffade efter dem i kurvorna då de var långsamma där, när jag körde R1 med 3.38 utväxling i diffen.

/Vedde

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...