Jump to content

Anmälan Kinnekulle 2019, grillkväll 2/8, bandag 3/8


Jari

Recommended Posts

Då börjar vi närma oss!!!!

Vet någon om Kinnekulles husvagn med mat/fika kommer hålla öppet?

Såg att jag missat, blir tyvärr ingen grillning på fredag för mig. 

Syns på lördag morgon och vädret ser ju ut att bli helt ok😀

Link to comment
Share on other sites

4 timmar sedan, Mikael Nordin sade:

Då börjar vi närma oss!!!!

Vet någon om Kinnekulles husvagn med mat/fika kommer hålla öppet?

Såg att jag missat, blir tyvärr ingen grillning på fredag för mig. 

Syns på lördag morgon och vädret ser ju ut att bli helt ok😀

Den är beställd och skall vara öppen på lördag.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Skulle bara vilja passa på att...

rikta ett STORT tack till Locost Sweden och banledningen för en kanonrolig och lyckad bandag!!! 

 

Tror jag pratar för många att detta är årets höjdpunkt och för mig själv som återfallsförbrytare med bygge nr:2 under färdigställande och 2012 som senaste bankörning. Och till sist ett stort tack till Martin o Linda som lånade ut sin bil till mig så jag fick vara med o köra idag!!!

Vi syns nästa år igen🏁

Mattias

 

C6B787F2-3280-492A-8290-DEFE9041958F.jpeg

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Tack till Er alla och då särskilt Jari och Vedde samt bullermannen för en supertrevlig och rolig dag på Kinnekulle!

Min första dag med Locostsweden men förhoppningsvis inte den sista👍

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Tack för ett en fantastisk dag! Tack alla inblandade för att ni styr upp detta även att vissa är ute i sista sekund med anmälning...

Riktigt roligt att köra! Och minst lika roligt att snacka i depån! 

 

//Jesper

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Tack alla för en fantastisk helg.

För min del gick det inte så bra idag då toppen gick, vatten i treans cylinder, bara plocka ned och kontrollera om den är plan. Var köper man en bra topplockspackning som håller?

Se filmsnutten när Magnus drar förbi med sin alkohol drivna maskin, det gick undan!

/Andreas

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Instämmer med de andra. Tack för en trevlig och bra arrangerad träff. Open pitlane och en massa likasinnade gör att det blir lite mer avslappnat 👌🏻

Haft ett litet uppehåll med att använda bilen då annat kommit i vägen, men nu fick jag definitivt blodad tand att köra mera. Har två körpass i en karossbil om 2 veckor, men det är inte riktigt samma goa känsla som att köra öppet och se hur hjulen träffar apex ☺️

 

EUSSVEN

En vanlig stålpackning till B2x5 motorerna räcker långt. Kräver dock lite svarvning av kolvarna. Många tar 1,1mm, men har för mig skillnaden mellan en dragen B2x4 packning och stålpackningen är ca 0,6mm

Edited by Magnus 2074
Link to comment
Share on other sites

Magnus 2074

 

Tack för tipsen, har redan rivit toppen och insåg bekymret funnits ett tag då aluminiumet hade oxiderat. Konstigt då etylglykol borde förhindra dito? Men det kan vara så att förbränningsgaserna som innehåller vatten och annat har spelat med i spelet, det har ju tryckt utåt vid när motorn ökar trycket. Hur som helst så lämnade jag in toppen på Freds motor i skövde och de tog av 5/100 delar samt kontrollerade att den var tät i ventilerna + tvätt. Ca 800:- plus moms, bra service, goda råd och snabbt! Undrar om man måste dra tändningen någon grad då kompressionen ökat en smula?

Har införskaffat en original packning redan så det får bli nästa gång. Såg att det faktiskt fanns en ring infräst i blocket, vilket borde borga för bättre tätning, går det då ha stålpackning? Införskaffade även bultar som är styvare 12.9.

Hoppas få ihop det idag, skall ju regna hela dagen?

Link to comment
Share on other sites

2 minuter sedan, EUSSVEN sade:

Magnus 2074

 

Tack för tipsen, har redan rivit toppen och insåg bekymret funnits ett tag då aluminiumet hade oxiderat. Konstigt då etylglykol borde förhindra dito? Men det kan vara så att förbränningsgaserna som innehåller vatten och annat har spelat med i spelet, det har ju tryckt utåt vid när motorn ökar trycket. Hur som helst så lämnade jag in toppen på Freds motor i skövde och de tog av 5/100 delar samt kontrollerade att den var tät i ventilerna + tvätt. Ca 800:- plus moms, bra service, goda råd och snabbt! Undrar om man måste dra tändningen någon grad då kompressionen ökat en smula?

Har införskaffat en original packning redan så det får bli nästa gång. Såg att det faktiskt fanns en ring infräst i blocket, vilket borde borga för bättre tätning, går det då ha stålpackning? Införskaffade även bultar som är styvare 12.9.

Hoppas få ihop det idag, skall ju regna hela dagen?

Har du pyramid ringar i blocket  ? Då skall packningen moddas. 

Upp med bilder ! 

Link to comment
Share on other sites

Vill bara tacka alla som kom på grillkvällen, bandagen och alla som hjälpte till med arrangemanget under helgen! Som Vedde skrev tidigare, flöt allt på utan några incidenter.

Hoppas alla fick köra sig trötta och att ni hade skoj. Jag var iaf ordentligt trött när jag kom hem på lördagen.

 

Har ni tips på något som kan göras annorlunda eller förbättras på något sätt till framtida arrangemang, så skriv gärna en kommentar här eller skicka ett PM till mig.

Link to comment
Share on other sites

Vätan på cylindrarna är 5_56 för Oxid skydd.

Tänkte momentdra i morgon med original packning.

Ringarna är av typen pianotråd.

Efterdraga efter tempcykling.

Nu är det dessutom kräftfiske!

Kan detta fungera?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...