Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Efter mkt letande och funderade på vilket typ av projekt som jag skulle ta mig an så föll valet till slut på en Super 7 (en bil som vissa känner igen sedan tidigare). Jag har haft ögonen på lite olika bilar under några år och nu blev det äntligen affär.

Min andra hobbybil är ”klar” och tanken är att jag ska få utlopp för skruvarabstinensen på denna. Bilen i sig är ett bra objekt där det investerats mkt i bra delar och intressanta lösningar.

 

Som den står nu så är inte bilen körbar först steget blir att  få den rullande. Först ska nya bromsok (Hi-Spec) bak monteras som är på väg hem från UK, belysning ses över m.m. innan det är dags för besiktning.

Planen är att köra en del i sommar och samla på mig delar för att till hösten lägga mer energi på bilen, fokus på det visuella och förarmiljö med förhoppning om att det mekaniska kräver mindre tid. Bilen ska användas på gata och konbana så ingen racing eller några reglementen att ta hänsyn till.

 

Bil1.thumb.jpg.8eee0a38a01b4e4df635cc48ba6badbb.jpg

 

Bil2.thumb.jpg.08bbb4c210ed8228ced0b28aedb33234.jpg

 

 

Drivlina:

Honda S2000 F20C

SH4-750 RC Racing Spridare

Lättat svänghjul

AEM EMS 30-1012 styrsystem, mappat på E85

Torrsump m. Pace Oljepump

Sellholm Dogbox M4700

Stel 740 bakaxel 4,56 utväxling, wattlänk, dana-diff, 4-link upphängning

 

 

Chassie & Bromsar:

Knivkrängare fram

AVO  2-vägs ställbara dämpare DAAWD 140/095 samt 150/100

Opel corsa el-servo (reglerbar från kupen)

HiSpec Ultra Lite 4-kolvsok rubt om (300mm ventilerade skivir fram)

Bromsvåg justerbar från kupé

Opel elservo (justerbart)

 

Hjul:

Image Wheels 8,5x15 samt 11x15

Michelin TB5R 18/60-15 (225/50Vr15) och 26/61-15 (285/40VR15)

 

Övrigt:

Släcksystem motor med utlösning från kupén.

Fuel Cell (med skuminlägg)

 

 

Fick även med ett kompressorkitt från TTS Performance till motorn (Kompressor Rotrex C30-94 med kyl Intercooler 395x320x55 och massor delar) men detta kommer högst troligt säljas (några bud?, Nypris en bit över 50’ om man tittat på TTS hemsida idag).  Bud runt 15’ överväges...

 

Som alltid så har jag mkt frågor och massor att lära och förhoppningsvis kan jag också dela med mig av lite erfarenhet och lösningar då det passerat en del projekt i mitt garage genom åren.

Edited by Speedster
  • Like 7

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gött mos att du fått hem bilen!!!!

Bara skruva på bromsoken och komma på svkg:s konbanekörning den 13 april på Kattlebergs flygplats, Älvängen. 

Om du inte kommer får du höra av dig så vi får mötas upp någon annanstans för en sväng med 7:orna.

Som sagt grattis till bilen!

Med vänlig hälsning, Mikael 

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 timmar sedan, Mikael Nordin sade:

Gött mos att du fått hem bilen!!!!

Bara skruva på bromsoken och komma på svkg:s konbanekörning den 13 april på Kattlebergs flygplats, Älvängen. 

Om du inte kommer får du höra av dig så vi får mötas upp någon annanstans för en sväng med 7:orna.

Som sagt grattis till bilen!

Med vänlig hälsning, Mikael 

Jag hoppas att jag får hem oken nästa vecka, dock är det nog en del pill att få ordning på. Målet ligger fortfarande mer på nästa säsong men vist ska det bli en del körning i år. 

Jag stod och polerade sommarfälgarna på min andra bil (vilket jag har lovar mig själv ska ut innan jag börjar pilla med sjuan), jag kunde inte hålla mig från att provpolera lite på kolfiberpanelerna på sjuan 🙂 Det ska nog bli bra även om de kräver mkt mer jobb än min provpolering). 

Före:

IMG_3545.thumb.jpg.1a9605d7a489563e8fc2e4e0d88442ed.jpg

 

Efter:

IMG_3546.thumb.jpg.3b65ec818db9387d978f31f34be6f79f.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blir ju blankt och fint!

Polera inte för mycket så den råa ”race” känslan försvinner nu bara.

Räcker med att få på bakoken, sen ut och kör!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fick fixat lite idag med att få igång all belysning. Kabelskarvar plockades bort och ersättes med lödning och krympslang så nu är ljuset klart för besiktning. Tanken är att jag ska byta ut strålkastare och blinkers senare. 

Jag fick lite frågor via PM om motorinstallationen så jag lägger upp ett par bilder från när elen fixades. 

C9DFDE35-88EB-4C7B-B3A3-5C56B2478DCB.thumb.jpeg.9b106b68d3e0fdad340b20d3a5f2bb7e.jpeg

22285C23-78CB-4544-A4D4-21C26007FE91.thumb.jpeg.5a2c59819989a509cbf59e8dcf073ecd.jpeg

1FB965CD-0E68-4B66-859F-F0E1C9C2EF64.thumb.jpeg.ed6d3662c49c9f07de398c67614d2710.jpeg

8C66E0F5-DE00-4918-AA6A-A3F78F6D5EBE.thumb.jpeg.a89f3d7b144c607d0348bb18b93a56aa.jpeg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grym kärra!

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2019-03-30 at 13:55, Mikael Nordin sade:

Blir ju blankt och fint!

Polera inte för mycket så den råa ”race” känslan försvinner nu bara.

Räcker med att få på bakoken, sen ut och kör!!!!

Den råa känslan blir nog svår att polera bort på denna bil 😉 men jag kan alltid försöka 😆

I väntan på nya bromsok så fick sig fälgbanorna en sväng med polertrissan...

Före och efter:

056DCF9B-BA9A-4B4F-A996-4660CC87FE1F.thumb.jpeg.311c1e05fb7b109e93cfcdd8fa2bd7ce.jpeg

Bak (nu ska bara centrumen få sig en omgång tvätt):

E7F4D902-C7D4-4A3B-95D8-C2A05E284AE9.thumb.jpeg.af9c421d7b19abbfcc7b4733011d758a.jpeg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blankt o fint blir det!

Hur ser det ut, hinner du få bromsoken innan brexit?

Väntar själv på fälgbanor från England och hoppas de får tummen ur innan utträdet.

Hojta när bilen är igång så får jag komma o kolla.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minuter sedan, Mikael Nordin sade:

Blankt o fint blir det!

Hur ser det ut, hinner du få bromsoken innan brexit?

Väntar själv på fälgbanor från England och hoppas de får tummen ur innan utträdet.

Hojta när bilen är igång så får jag komma o kolla.

Jag vet inte, en sak är då säker...de är inte snabba. Inga besked om att de skickats än 😩

Dock köpte jag två nya stolar idag och en ratt beställdes. Två saker som störde mig 👀

Det blev två stolar i glasfiber, mkt bättre bredd för mig och mer plats i bilen. Hela utseendet lyfte också rejält. Jag behöver dock svettsa nya monteringsstag till stolarna. Målet är att få 2-3 cm till mellan huved och båge då det är lite tajt om jag har hjälm på. 

Gamla...

EFD3772D-F708-40CF-B1D5-AB9EEC4E20E5.thumb.jpeg.caea78e5f5407c5fecfdbd45800c52e9.jpeg

Provmontering av nya stolen:

ED68AC38-F18F-487D-A5E8-AA5BB719FD7B.thumb.jpeg.7b08a4c34a408a1ce25dceddacb77f38.jpeg

Gott om plats, men på passagerarsidan så är det smalare så där blir presspassning. 

92705AEC-A98B-4F17-8A0B-CBE2BBED0AF3.thumb.jpeg.b1eb51cde834023528b7051c7a952de8.jpeg

På passagerarsidan blir det lite mer jobb för där sitter batteriet vilket inte kommer få plats i den positionen med nya stolen...

87F2E4C4-CB5D-49BA-BC4B-0A0C1FD80F2E.thumb.jpeg.8fe7cc9629edfcafa25abf42ed28127e.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

De stolarna blir mycket bättre! Den andra stolen ser ju groteskt stor ut i en seven:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ser ju ut som du hinner få bromsoken innan Brexit :thumbsup:

Frågan är bara om oken kommer innan sommaren är slut...lita aldrig på en Engelsk firma:doh:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
25 minuter sedan, Mikael Nordin sade:

Ser ju ut som du hinner få bromsoken innan Brexit :thumbsup:

Frågan är bara om oken kommer innan sommaren är slut...lita aldrig på en Engelsk firma:doh:

Nu så! Hämtade precis ut paket på posten och till min stora glädje så var det de nya bakoken 👍🏻 Roligt att se att modellen uppdaterats lite sedan versionen jag hade. Riktigt lätta och trevliga att se på. 

Nu ska oken på, systemet luftas, stolinfästning svetssas och stol monteras (plus urkapning för 6-punktsbälte). Efter det blir det första provturen :hyper2:

C9B3EC71-F46D-4C5F-9E27-7AF9520E34EA.thumb.jpeg.7ab62678bc340bc3d3c5b68e34753f3c.jpeg

 

Bonusbild på baksulorna, helt normal dimension för en Super 7 💪🏻

B99F2B01-F8BC-4D20-9BD5-BB8F11B72FFD.thumb.jpeg.789980517db4be59afbe8f1fac690d9c.jpeg

Edited by Speedster
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuter sedan, Rikard Larsson sade:

Fläskigt. Vad är det för dimension?

4D021B6F-41DB-463C-B9A3-417AB8FFF68B.thumb.jpeg.05da6d4fcbb51245c8a06eb27c2c6d5d.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites
37 minuter sedan, Speedster sade:

Nu så! Hämtade precis ut paket på posten och till min stora glädje så var det de nya bakoken 👍🏻 Roligt att se att modellen uppdaterats lite sedan versionen jag hade. Riktigt lätta och trevliga att se på. 

Nu ska oken på, systemet luftas, stolinfästning svetssas och stol monteras (plus urkapning för 6-punktsbälte). Efter det blir det första provturen :hyper2:

C9B3EC71-F46D-4C5F-9E27-7AF9520E34EA.thumb.jpeg.7ab62678bc340bc3d3c5b68e34753f3c.jpeg

 

Bonusbild på baksulorna, helt normal dimension för en Super 7 💪🏻

B99F2B01-F8BC-4D20-9BD5-BB8F11B72FFD.thumb.jpeg.789980517db4be59afbe8f1fac690d9c.jpeg

Fasen va gött!!!! Då mekar du idag, testkör i kväll och kör konbana i Älvängen i morgon!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minuter sedan, Mikael Nordin sade:

Fasen va gött!!!! Då mekar du idag, testkör i kväll och kör konbana i Älvängen i morgon!!!!

Typiskt nog så åker jag bort efter lunch idag och är borta hela helgen, är det inte alltid så när man fått delar som man vill montera... Tillråga på allt så lyckades jag inte få alla delar till Porschen som skulle fått årets premiärtur I helgen så nu blir det till att köra Volvo...  :icon_blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 timmar sedan, Speedster sade:

Typiskt nog så åker jag bort efter lunch idag och är borta hela helgen, är det inte alltid så när man fått delar som man vill montera... Tillråga på allt så lyckades jag inte få alla delar till Porschen som skulle fått årets premiärtur I helgen så nu blir det till att köra Volvo...  :icon_blink:

...livet suger:banghead:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

It’s alive 😎

Nya oken bak monterade och allt kontrollerat fram så det var dags att köra ut den. Jag var tvungen att dra ett par svängar och upp ner på gatan även om jag inte hade monterat fast stolen. Första intrycket är att denna bil verkligen är hardcore... 😈 

Det ska bli riktigt roligt att få sträcka ut den på riktigt. Först montering stol och sedan satsar jag på besiktning. 

CDD49B32-4B80-47BA-8976-9D02211FD386.thumb.jpeg.bc7d0d96f7c1478f7bbc6194bc47390f.jpeg

 

1F8A64DE-16B5-4A86-9ABA-6DC480A471D5.thumb.jpeg.13bf959e5fc284ef80a8920cfd33ce5f.jpeg

Och en film:

Edited by Speedster
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Gött mos! Den är så brutal!

Då hinner du till Sprint 2 på Vårgårda med Svkg.

Lägligt att få igång bilen till denna veckan när det skall bli lite varmare...kan säga att det va något svalt att köra seven i lördags morse.

Men som sagt, seven är hardcore :thumbsup:

Skall bli skoj att ställa min bil bredvid din, lär se ut som någon dopat sig...

Edited by Mikael Nordin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Är inte detta Christer Adells gamla bil som först hade vankelmotor? Grattis isåfall till en riktigt välbyggd och j-vligt snabb bil👍🏻 Gick runt 57-58sek på Kinnekulle 2011. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 timmar sedan, Mikael Nordin sade:

Gött mos! Den är så brutal!

Då hinner du till Sprint 2 på Vårgårda med Svkg.

Lägligt att få igång bilen till denna veckan när det skall bli lite varmare...kan säga att det va något svalt att köra seven i lördags morse.

Men som sagt, seven är hardcore :thumbsup:

Skall bli skoj att ställa min bil bredvid din, lär se ut som någon dopat sig...

Jo dopad är nog ordet...jag hoppas att man kan få allt att lira bra också :) I och med den "dopade" delen så kommer inte denna vara helt lätthanterad I en kvick konbana men väldigt rolig!

6 timmar sedan, XTR sade:

Är inte detta Christer Adells gamla bil som först hade vankelmotor? Grattis isåfall till en riktigt välbyggd och j-vligt snabb bil👍🏻 Gick runt 57-58sek på Kinnekulle 2011. 

Det stammer bra det, jag tror det gjort 56.6 på kullen men med vilken motorset-up vet jag inte.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hur gör du med handbroms bak med de nya oken?

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just nu, vedde sade:

Hur gör du med handbroms bak med de nya oken?

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
 

Handbromsen sitter inte i oken utan trumma i skivan 👍

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Nu är nya stagen till stolen svetsade och stolen monterat. Jag kanske behöver modda lite för att få de övre bältesinfästningarna att lira bättre i hålen på stolen men det får bli efter att jag testat så att allt funkar bra. 

Nu är även besiktning bokad nästa vecka så jag hoppas allt går vägen 🙂

E1A473CD-B567-45A9-8767-85DAAFF8C5C1.thumb.jpeg.e04a3ce0ab885efc2118cfff49d19fc3.jpeg

 

C350F801-F6E0-4FD2-A780-B0D4110B567A.thumb.jpeg.44412f0dcd9162a42e4e3da08a579b1c.jpeg

Edited by Speedster
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Då har jag tagit en lite längre testsväng (så långt det ”gick” obesiktigad...). Litet elfel med ljuset och småfix med bromsarna men nu lirar allt och besiktning är bokad nästa vecka 😬 Håll tummarna 🙏😊

Den har ju inte fått någon anmärkning på tio år så det borde väl gå...

Glad påsk!

77BF830E-327A-49B1-B850-415F7DFA60E6.thumb.jpeg.9bd4c29085269f714132490f73e9febf.jpeg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Christian Horner for ever 😀 hoppas det går bra med besiktningen väldig avundsjuk. Håller givetvis tummarna att det går bra 👍 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ett tips, gör en reg bes med T12BF och en vanlig efter så får du besiktnings befriat för all framtid. - klart värt om du frågar mig.


Skickat från min SM-G960F via Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

omvänt ska det vara 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2019-04-18 at 21:02, vedde sade:

Ett tips, gör en reg bes med T12BF och en vanlig efter så får du besiktnings befriat för all framtid. - klart värt om du frågar mig.
emoji38.png

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
 

Japp det var klart man skulle ta möjligheten att göra det, det känns som en  regel som man inte vet om den kan ändras...

Den gick igenom med beröm, skönt att slippa åka in med den varje år! Nu blev det en längre tur också med ett par saker på ”att göra listan”. Bromsarna ligger fortfarande på på en sida när du blir varma trots nya ok så det är troligtvis handbromsen som spökat. Sedan startade inte alltid elfläkten som den skulle men jag hoppas på ett kabelproblem som jag hittat. 

Så gott att få sträcka ut den för första gången. 

071DA978-4FB4-4774-B15F-B3CD3D983FBA.thumb.jpeg.185772a156e069be40d89965eef602b9.jpeg

Sedan in i garaget och felsöka bromsarna, mkt mer spänd vajer på ena sidan så där är nog problemet. 

12A7E238-4BC0-42C8-972D-07D5C9DFB56B.thumb.jpeg.4981b17befdd63f7e9d2ce4902a9e590.jpeg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Efter turen still besiktningen så market jag att fläkten inte gick, inget problem direkt när man körde men tempen steg på tomgång. Någon kabel som hoppat ut tänkte jag vilket slutade I felsökning som varade till och från hela helgen  :rolleyes:

 

Det tar ju alltid ett tag att lära känna en ny bil och dess historik och detta får väl sättas upp på det kontot :)

 

Först ner med alla kåpor och följa alla kablar, jag viste inte om fläkten triggades av givare eller sprutet. Efter att jag gått igenom givarna så visade det sig att dessa endast var till tempmätare och tempvarning. Givaren till fläkten var urkopplad så jag antog att denna använts tidigare.

Nästa steg var att hitta reläet och följa triggerkabeln vilket gick till sprutet. Då var det bara att koppla upp datorn för att kola så värdena stämde och detta är inte direkt mon "comfort zone"...mkt att lära...

 

Till slut kom jag fram till att alla värden verkade ok men att jag inte fick fläkten att gå...då visade det sig att kabeln var klipp innen I en kabelmatta...på med den till sprutet men ingen lycka ändå...mkt googlande utan framgång. Det slutade på att jag programmerade om en annan low side output och vips så fungerade allt så ngt var fel med den outputen som skulle användas till fläkten och antagligen därför kabeln varit kapad I samband med motorbytet (bilen har knappt rullat efter det och vid mappningen av bilen användes extern fläkt framför bilen).

 

Mkt jobb för en skitsak och det positiva är att jag lärt mig lite mer hur sprutet fungerar och att jag nu bara så justera in gradantalet så fläkten arbetar inom rätt område. När ändå allt var nere så ersatta jag lla tjuvar och skarvar med lödning och krympslang samt monterade krympslang på alla kablar som var ur bruk.

 

Nästa sak på listan blir att se över varför bromsarna ligger på bak när de blir varma (det är bara på en sida så jag är ganska säker på att det är handbromsen som spökar då denna verkar vara ganska spänd.

a.thumb.jpg.147c15127cf0f7266c635c0da7e2cd56.jpg

b.thumb.jpg.195f54a2384696b27229f4d212a848c4.jpgd.thumb.jpg.263d726fa6fff92ad5ccd8bb9f814a2e.jpgf.thumb.jpg.51140519e5d8b33c6db480c6a6a1f838.jpge.thumb.jpg.cb38b9b4c279b6ded5abb6621d9c5b71.jpgg.thumb.jpg.96e8387d22caa18bf03d9798766dde73.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

En mappningsfråga. Jag vet att det var lite problem vid mappningen att bilen inte gav lika många hk som man räknat med. Det visade sig efteråt att det berodde på gasspjället och att pedalen bottnade innan spjället gav fullt. När jag pluggar in sprutet till datorn så bekräftar kalibreringen detta. När jag ger 70-80% gas så visar kalibreringen att 100% gas. Då till min fråga, ska jag låta mappningen och kalibreringen vara som den är nu till det är dags att mappa igen? Det är väl ingen bra ide att kalibrera om gasen utan att mappa om den?

 

c.thumb.jpg.8e9b0a14b2282fbbd079516883798d40.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej Petter.

 

Har du bredbandslambda kopplat till sprutet och möjlighet att logga lambdan?

I så fall skulle jag köra några svep på fullgas från låga varv upp till varvstopp typ :revs:.

Sen kalibrera TPS givaren och sen köra några nya svep och se hur mycket lambda värdet ändrat sig.

 

Magkänslan säger att den kommer att gå lite snålare från kring 70-80% gas och uppåt.

från 4000-6000 och uppåt på lägre varv kan det vara mindre skillnad.

 

//Nisse

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minuter sedan, super7 sade:

Hej Petter.

 

Har du bredbandslambda kopplat till sprutet och möjlighet att logga lambdan?

I så fall skulle jag köra några svep på fullgas från låga varv upp till varvstopp typ :revs:.

Sen kalibrera TPS givaren och sen köra några nya svep och se hur mycket lambda värdet ändrat sig.

 

Magkänslan säger att den kommer att gå lite snålare från kring 70-80% gas och uppåt.

från 4000-6000 och uppåt på lägre varv kan det vara mindre skillnad.

 

//Nisse

Jag har AEM Sprut och jag antar att jag kan logga allt, dock är mappning ett helt nytt kapitel för min del. Jag kommer nog behöva någon som kan assistera mig där...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fråga din mappare, förvånar mig att han inte såg det under mappningssessionen. Är ganska basic även då jag är som du total novis på detta med mappning.
/Vedde

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minut sedan, vedde sade:

Fråga din mappare, förvånar mig att han inte såg det under mappningssessionen. Är ganska basic även då jag är som du total novis på detta med mappning.
/Vedde

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
 

Det upptäcktes tyvärr efteråt och jag håller med om att det är basic, kanske så basic så att han räknade med att det var koll på det innan mappning 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jag kanske ska tillägga att kalibreringen utfördes men med tron om att gaspedalen i botten betydde att spjället öppnade helt.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kör du speed density, alpha N eller luftmassemätare?

Gissar på förstnämnda, alltså vanlig map-sensor.

Då har jag svårt att se att det skulle påverka. Tps:ens data brukar användas för att datorn ska veta om man ligger på ingen/lite gas (tomgång) eller fullgas vid startförsök för att blåsa ut en sur motor (flood clear).
Inte så mycket däremellan väl?

Observera att detta är lite gissningar då jag bara har erfarenhet från Megasquirt när det gäller eftermarknadssprut.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hur går det här då?

Har du fått kört något med bilen ännu?

Share this post


Link to post
Share on other sites
On ‎2019‎-‎05‎-‎15 at 08:17, Mikael Nordin sade:

Hur går det här då?

Har du fått kört något med bilen ännu?

Jag fokuserat på Porschen ett tag nu och att få komma ut och köra lite :)

Men jag har småpulat lite med sjuan då det var lite småpill som behövde fixas innan man kan köra på riktigt och det börjar närma sig att man kan ta ut den på lite längre äventyr. Nu är det bara handbromsen som ska ska kontrolleras varför den ligger på när man kört ett tag.

Jag har uppdaterat förarmiljön med en ny ratt...

ratt.thumb.jpg.3c7df93c73689752fafb55ff2534b0af.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Låter bra det!

Finns fortfarande platser kvar till Svkg:s Bankalaset den 31 maj annars får det väl bli Kinnekulle med Locost i augusti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bygget fortsätter med diverse småjusteringar. Planen är att åtgärda allt som har med funktion och körbarhet innan vintern och ta allt visuellt under årets mörka timmar. 

Fixade till en liten dyna till stolen av liggunderlag som kläddes med vinyl, det får bli ngt finare senaste men jag behövde testa vilken höjd jag hamnade på. 

4ECA6CB9-4416-4A4F-B765-D9115D9CA211.thumb.jpeg.2b3c1c1a6f2f25491d634ddb8dee89cf.jpeg

Med stolen som jag har nu så sitter jag med okej avstånd till huvudbågen men med problemet att jag såg alldeles för lite av framänden av bilen (och inte höger skärm). Jag valde att kapa av ca 20mm av vindavvisaren och för att göra den lite roligare så gjorde jag även en urkapning i mitten. 

7286F330-E8F2-410E-8625-2E525E531677.thumb.jpeg.61fc978b7de098af89f9ea2cd6350b64.jpeg

A3E3743E-6E37-411B-B512-45780BE44EE1.thumb.jpeg.ab0db21f065fda298e1df3fff1429a57.jpeg

56042120-5FDE-4DCF-99CA-3BCDBC3CA8C8.thumb.jpeg.12cb0f9229af4c7bded9b647e4cac069.jpeg

4D01100F-4900-4CA5-8CFA-075F17C89D56.thumb.jpeg.59c8d9d74a7c9e45103a9fb9d96c7706.jpeg

Nu känns det som om jag sitter på en mkt bättre höjs och med bättre sikt framåt 👍🏻

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snyggt som vanligt!

Det blir inga bankörningar i år, eller?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...