Jump to content

Skärmar fram, hur långa ?


Göran Nilsson

Recommended Posts

Vad jag har läst om andras erfarenhet så blir det mycket sprut från framhjulen på bakomliggande karossdelar. Där jag bor har jag en kort, 700m, vägsträcka med grus och därför vill jag eliminera sprutet från framhjulen så mycket det är praktiskt möjligt. Jag har köpt en extra framskärm att slakta, tyvärr blev den i svart färg.

Fråga till er som har erfarenhet - hur nära marken kan man gå med skärmen ?

Är det lämpligt att ha en gummilapp sista sträckan?  Ex, skärmen slutar 10cm över marken + 5cm gummilapp.

Göran

11687FDA-1EE2-43EE-A868-345B31246FBF.jpeg

Link to comment
Share on other sites

26 minuter sedan, Göran Nilsson sade:

Hej Rikard

Din bil ser väldigt fin ut, hoppas att du har mycket nöje med den.

10cm säger du, vi får se om det är några fler som har erfarenhet inom detta område.

 

Göran

Mina skärmar gick inte så långt ner, så jag kompletterade med stänklappar, funkade bra det med. Kan nog ha varit cirka 10 cm fr marken.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Hej

Jo, jag har fått råd från flera håll att dra ner skärmen lågt, 10cm över mark, plus en gummilapp. Tydligen är gummilappens styvhet kritik, har man för mjukt gummi så sugs lappen in i däcket.  Man kanske kan ha något annat än en gummilapp - jag funderar.🤔

Link to comment
Share on other sites

Jag funderar på om det kunde vara en bra lösning med att har en ”borste” istället gör en gummilapp på framskärmarna.

Jag har förlängt framskärmarna så att det är ca 10cm mellan skärm å mark därtill sätter jag en borste på 8cm.

Vad tror ni ?

FDD88C0E-E479-4BD3-98DB-D9B65E8577C6.jpeg

7726B490-BEDB-4391-BE54-587683E6D70F.jpeg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...