Jump to content

Breddning av glasfiberstolar


Recommended Posts

Tja ! 

Jag har ju köpt mig ett par glasfiberstolar från kitcardirect skickade en fråga innan till dom hur stora personer som fick plats i stolen och fick svaret att det fanns folk runt 100 kilo som använde dom. Dock så verkar det som om dessa personer har en från mig något avvikande form !! Nån som vet nån som är bra på att plasta grejer ? Lurar på att snitta upp stolarna och bredda dom 20 mm och sen plasta ihop dom igen  gärna i skaraborgs området.

Link to comment
Share on other sites

Finns det stolar som skulle passa?

Om JA så skulle i iallafall jag köpa sådana istället för att splitta och bredda. Din nuvarande stolar kan du säkerligen lätt sälja här till någon annan.

Link to comment
Share on other sites

Ska mäta upp platsen igen men jag är tveksam till att hitta tillräckligt smala. Var länge sen jag plastade nåt men det ska väl gå att få till det med tror jag, hade ju hoppats på att kunna få nån annan att göra det men ... 🙂 

Edited by Kjelland28
Link to comment
Share on other sites

Klart du fixar detta, prova på några bitar först. Det finns ju massor av båtar du kan snitta upp runt där du bor. När jag gjorde om min noskon så fäste jag en tunn alu-plåt på finsidan som var betydligt bredare än snittöppningen. Innan monteringen tejpade jag den med brun packtejp -perfekt som släppmedel. Sen är det bara att plasta i snittet och bygga ut, över i ditt fall stolsryggen. Det är klart att det nog blir lite spackling av snittet + alu hålen och en rygg på baksidan Sen får du lacka, om du inte klär stolen. /bengt

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...