Jump to content
longen

Super Seven MNR Vortx RT+ 2010

Recommended Posts

10 timmar sedan, longen sade:

Nya framlysen på plats, alla rätta märkningar och lyser helt OK.
3D skrivaren fick fixa lite nya infästningar.

1.jpg.55ac3bcefdadd4a6db67ad12c7cbd6d0.jpg

 

 

 

Är dessa framljusen ifrån Biltema ? Om inte var har du köpt dem och vad är det för märkning?

Edited by Göran Nilsson

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuter sedan, Göran Nilsson sade:

 

 

Är dessa framljusen ifrån Biltema ? Om inte var har du köpt dem och vad är det för märkning?

Helt riktigt, Biltema special 😁

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fick koden T12BF inskriven i regbeviset idag😁

Fick 2 anmärkningar som gick att lösa, sen ett återbesök idag och sen var det klart.

Edited by longen
  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minuter sedan, longen sade:

Fick koden T12BF inskriven i regbeviset idag😁

Fick 2 anmärkningar som gick att lösa, sen ett återbesök idag och sen var det klart.

Inte på framljusen hoppas jag !?

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minuter sedan, Mikael Nordin sade:

Grattis!

Vad anmärkte de på?

Saknade reflex bak och saknade sido blinkers.

Blev en ny vägning tackvare intypning av buren.

Vikt utan chafför 550kg 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok. Gött att det inte va några större grejer.

550kg e en bra vikt. Finns lite potential för bantning oxå;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minuter sedan, Mikael Nordin sade:

Ok. Gött att det inte va några större grejer.

550kg e en bra vikt. Finns lite potential för bantning oxå;)

Om du syftar på mig kan jag inte annat än hålla med 😋😂 20kg ska nog gå att ordna 🙄😋

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha ha...va faktiskt inte dig jag tänkte på men du känner dig själv bäst;)

Tänkte mest på fälgar och däck. Finns nog en hel del vikt att kapa där om du går ner till 13”.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vägde bilen innan montering av kaross, bur och passagerar stol, 460kg.

Kaross, en stol och bur ca 90kg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 timme sedan, Mikael Nordin sade:

Ha ha...va faktiskt inte dig jag tänkte på men du känner dig själv bäst;)

Tänkte mest på fälgar och däck. Finns nog en hel del vikt att kapa där om du går ner till 13”.

Däck och fälg gör stor skillnad och på rätt ställe också (ofjädrad vikt). Bara ett byte till smalare fälgar och däck (slicks) på min gjorde 7,5 kg och då var det 13" både för och efter bytet. Var nere på 446 kg utan förare och soppa innan jag sålde den vidare. Men passa dig för viktträsket! Det är väldigt lätt att fastna där.... 🙂

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 timmar sedan, fege sade:

Däck och fälg gör stor skillnad och på rätt ställe också (ofjädrad vikt). Bara ett byte till smalare fälgar och däck (slicks) på min gjorde 7,5 kg och då var det 13" både för och efter bytet. Var nere på 446 kg utan förare och soppa innan jag sålde den vidare. Men passa dig för viktträsket! Det är väldigt lätt att fastna där.... 🙂

 

Det kan jag tänka mig 😄 är ju så otroligt kul att köpa nya saker och montera. Är grymt nöjd ändå hur bilen presterade senast på kullen, får man bara öva mera på bana så tror jag det kommer att bli riktigt bra. Sen är jag av den typen att det borde vara lättare och roligare att öka effekten istället för att sänka vikten 😀 Man får se vad Jultomten kommer med i år ................

Har och är mer sugen på att montera lite prylar som ökar downforcen, man blev ju lite taggad efter kullen med han som hade vinge både bak och fram 😁 

Edited by longen

Share this post


Link to post
Share on other sites

En sån vinge vill jag oxå ha på min. Magnus berättade för mig att den är en avgjutning från någon Porsche cup bil gjord av HJCC. Meen med den på så behöver man mycket motorpulver så där sket det sig för mig:-) hahaha. På min förra BEC hade jag vinge både fram o bak och man märker verkligen vilken downforce det ger och detta äter hk. Magnus får rätta mig men jag tippar på runt 350-400hk i hans SAAB motor.

IMG_2611.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 timmar sedan, XTR sade:

En sån vinge vill jag oxå ha på min. Magnus berättade för mig att den är en avgjutning från någon Porsche cup bil gjord av HJCC. Meen med den på så behöver man mycket motorpulver så där sket det sig för mig:-) hahaha. På min förra BEC hade jag vinge både fram o bak och man märker verkligen vilken downforce det ger och detta äter hk. Magnus får rätta mig men jag tippar på runt 350-400hk i hans SAAB motor.

IMG_2611.JPG

Hmmm, den var större än vad jag mindes 😋

Funderar på en lite mindre modell, sen får man väll anpassa lutningen efter motoreffekten så man får en bra balans på bilen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hur stor vinge, bredd och höjd över karossen, vågar man ha utan att bli stoppad av polisen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 timmar sedan, Göran Nilsson sade:

Hur stor vinge, bredd och höjd över karossen, vågar man ha utan att bli stoppad av polisen ?

Bra fråga, men utåt stickande föremål brukar aldrig vara populärt 😛

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hittade några vingar som jag tyckte såg intressant ut, prislapp mellan 2-8000:-

VORE160B.jpg.a13b4fd47da22a555eb258b29e73767d.jpg

VORE160.2.2.jpg.c942285f74b1ec6cb0ebeacd568187b7.jpg

 

p2836834_900_900.jpg.bcd313aaacccd58f0395fe8bb934fcac.jpg

gtwing-180_01_grande.jpg.2a7ddc189c98e197fee9259c9c2356d4.jpg

58698_SNYGG_STYLING_VINGE_TILLVERKAD_AV_KOLFIBER_1_1.jpg.3de3e7976532cf8188d7684beffa5263.jpg

27808-1.jpg.17f81ea822efa21cd98f3d18240662bf.jpg

15823_9220.jpg.cf8d31964eef0f11a08f2acdcc2bab7b.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vet inte om jag förstått det rätt, men generellt så finns det typ 2 olika ving sorter,

En vinge som som är bockad upp för att trycka luftströmmen som kommer framifrån mot vingen och sen
rikta luftströmmen uppåt för att trycka ner bilen.

Den ändra modellen är konstruerad som en flygplans vinge men upp och ner, vore ju dumt ifall bilen blir lättare bak.

Nu är man ingen ingenjör men den upp och nedvända flygplans vingen känns spontant som en bättre lösning 
ifall man har en motor svag bil, som jag förstår det så bromsar den vingtypen inte luftströmmen lika mycket 
som det första allternativet som jag  pratade om. 

Edited by longen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu så, rullat in bilen i garaget igen och taggad för kommande sessong.
Har några punkter som måste fixas innan sommaren.
Huvud prioritering nu är att se till att motorn alltid har oljetryck oavsett vad.

Min plan är att bygga en sorts torrsump men med egen påhittad lösning, gillar inte att vara som alla andra 😛

Kommer att Cad rita fram ett nytt torr sumps olje tråg men min fråga till alla ni proffs här på Forumet.

Kan man använda sig av en elektrisk vakkum pump som gör att det blir ett litet undertryck i oljetanken som i 
sin tur suger oljan från torrsumpen. Den interna original olje pumpen i R1 motorn kommer att skälv att skapa ett 
litet undertryck i oljetanken men tänkte att den elektriska skulle få hjälpa till, + att den får suga ett tag innan 

man startat upp motorn. 

R1 motorn har ju inte i närheten av samma oljeflöde som en vanlig bilmotor har.
Tänker jag helt galet? Hela tanken med den här lösningen är att slippa montera en mekanisk oljepump på vevaxeln 
som ska suga ur olja från torrsumpen in till olje tanken.

image.png.69b96e670277000eed63c665807e6b58.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

En olje tank med en nåvåglas med sensor, tänkte jag att den kanske kan styra vacuum pumpen via tändningen.

28000-10-K1425-Oelstandsanzeiger-Oil-lev

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vart hittade du dom? Jag skulle vilja göra alu tankar till kylar och bromsvätskan men visuell insikt behövs om man inte har elektronisk visning. Nu hade jag tänkt det ändå men ovan såg ju lite snygg aut om det finns mindre.

Share this post


Link to post
Share on other sites

För torrsump är grundregeln att sugstegen behöver dubbla kapaciteten gentemot trycksteget. Säger inte att vakuumpump inte skulle fungera, men den kommer att jobba emot sugsidan på tryckpumpen också. Pumpa vätska är enkelt men vakuum är svårare.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2020-01-26 at 00:53, longen sade:

Nu så, rullat in bilen i garaget igen och taggad för kommande sessong.
Har några punkter som måste fixas innan sommaren.
Huvud prioritering nu är att se till att motorn alltid har oljetryck oavsett vad.

Min plan är att bygga en sorts torrsump men med egen påhittad lösning, gillar inte att vara som alla andra 😛

Kommer att Cad rita fram ett nytt torr sumps olje tråg men min fråga till alla ni proffs här på Forumet.

Kan man använda sig av en elektrisk vakkum pump som gör att det blir ett litet undertryck i oljetanken som i 
sin tur suger oljan från torrsumpen. Den interna original olje pumpen i R1 motorn kommer att skälv att skapa ett 
litet undertryck i oljetanken men tänkte att den elektriska skulle få hjälpa till, + att den får suga ett tag innan 

man startat upp motorn. 

R1 motorn har ju inte i närheten av samma oljeflöde som en vanlig bilmotor har.
Tänker jag helt galet? Hela tanken med den här lösningen är att slippa montera en mekanisk oljepump på vevaxeln 
som ska suga ur olja från torrsumpen in till olje tanken.

image.png.69b96e670277000eed63c665807e6b58.png

Jag googlade lite och hittar nästan inga torrsumpar till R1:an alls. Hittade ett som passade de tidiga fram till -03.

Tror faktiskt inte du behöver torrsump nu när du gjort de moddar du redan gjort (typ Torkels).

Är nog större risk att den nya motorn får problem med oljan när du skall testa fram ditt egenbyggda torrsumpssystem  än med våtsumpsvarianten du redan har.

Med vänlig hälsning Mikael

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2020-01-26 at 11:33, daromer sade:

Vart hittade du dom? Jag skulle vilja göra alu tankar till kylar och bromsvätskan men visuell insikt behövs om man inte har elektronisk visning. Nu hade jag tänkt det ändå men ovan såg ju lite snygg aut om det finns mindre.

https://www.norelem.se/se/sv/Produkter/Produktöversikt/System-och-komponenter-för-maskin-och-anläggningskonstruktion/Oljenivåindikatorer-Pluggar-Gängade-pluggar-Luftningsskruvar-Oljemätstickor-Påfyllningsrör/Oljenivåindikatorer-med-elektrisk-temperaturövervakning-långt-utförande.html

Här har du ett exempel.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2020-01-26 at 19:21, Morty sade:

För torrsump är grundregeln att sugstegen behöver dubbla kapaciteten gentemot trycksteget. Säger inte att vakuumpump inte skulle fungera, men den kommer att jobba emot sugsidan på tryckpumpen också. Pumpa vätska är enkelt men vakuum är svårare.

Kommer nog att skippa torrsump modellen helt, kommer nog att satsa mer på oljekylning, avluftning av vevhus och topplock mot catchtank som retunerar olja tillbaka till motorn.

Efter träffen på kullen så var det en olje film under hela bilen. Motorn läckte inget dock så har vevhus ventilationen andas ut olja rätt så bra. 
Ska in med en kombo mätare som mäter oljetemp och oljetryck. Om tempen skenar iväg så blir det att byta ut original olje värmeväxlaren som kyls med kylvatten mot en egen luftolje kylare.

Ska beställa lite delar, återkommer med bilder på vevhus ventileringen och olje kylningen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En MSCC-klubbkompis kör väldigt framgångsrikt med R1:a i sin bil utan torrsump. Vet att han får tömma sin catchtank till vevhusventilationen ofta om den inte ska överfyllas. En catchtank som returnerar oljan till sumpen av sig själv låter som en bra investering. Om du kör med sluten vevhusventilation kommer ev olja som inte stannar i catchen förbrännas och du slipper oljesölet i motorutrymme och på banan. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kanske en accusump som säkerhet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Visst borde man kunna göra typ så här eller?

 

image.thumb.png.94df6d2ef99c3ec22f76ab081192811e.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan kanske fungera men jag hade kopierat Torkels variant rakt av då det faktiskt fungerar.

Systemet finns bra beskrivet i hans Westfield Aerorace tråd på Rejsa. Är på sida 15 som de sista och fungerande systemet gås igenom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, kör på Torkels variant! Motorn kan pumpa ur sig ganska mycket olja genom vevhusevakueringen och den vill man gärna ha tillbaka till sumpen. Med systemet ovan riskerar du att mycket av motorns olja hamnar i catchtanken och där gör den inte så stor nytta för motorn. 😉

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kommer att köra på Torkels variant.

Följande saker är på börjat men väntar på att några delar skall tig svetsas:

Catch tank ombyggd med 2st AN8 & 3st AN10 anslutningar.
AN10 anslutning på oljetråg är monterat.
AN10 anslutning på original vevhus evakuering på växellådan.
2st AN8 anslutningar på ventilkåpan.
2st AN10 anslutningar på en oljefilter adapter är monterat, inkoppling mot luft oljekylare. 
Ny adapter för att montera in separat oljetryck och oljetemps mätare.
Pluggat original EGR kanaler i ventilkåpan. Borrat upp nya hål in mot kammarna så att ventilering kommer att ske där.
Fronten på bilen är borttagen och jag har påbörjat att mäta in för att hitta en lämplig oljekylare.

Har hittat en 16 raders oljekylare med dubbelfläkt som jag var intresserad på.

Kommer att lägga upp en hel del bilder när allt kommit tillbaka från dom som skulle hjälpa mig att Tig svetsa.22.thumb.jpg.68ca1c08e2a6e122b784c253bed6f748.jpg33.thumb.jpg.42a1ee2dd92fc3230c39be338cad1311.jpg66.thumb.JPG.dfb4d96fc69bbadcaa5c8c17166e20a5.JPG

 

 

Edited by longen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo det funkar. Går ju också köra en vanlig PWM styrning med termistor. Finns ganska billiga från Ebay och liknande så slipper du flertalet mekaniska relän. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minuter sedan, daromer sade:

Jo det funkar. Går ju också köra en vanlig PWM styrning med termistor. Finns ganska billiga från Ebay och liknande så slipper du flertalet mekaniska relän. 

 

 

https://se.grandado.com/products/30a-dc-6-60-v-pwm-motor-speed-controller-board-dimmer-current-regulator-display?variant=18806992240697&currency=SEK&gclid=CjwKCAiA-P7xBRAvEiwAow-VadnoTHQRH6WKwExwbxCvpTiOHhUkgCs4vAeZ1alVJhJCQQF9mArZ4RoCxWoQAvD_BwE

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anlände lite delar från svets idag, passade på att lacka delarna på lunchen.

6.jpg.1f198386c191c58e32d9d96a09e73e8e.jpg5.jpg.9e026689ecbeca786de0de2445a18f5e.jpg

4.jpg.fc4e248c6c3b117bcf6584a8661d1906.jpg

3.jpg.f2ee0b4e6371ce79f2cffb634c571b04.jpg

2.jpg.49bf7356fb34d09b434165693d0e6bd5.jpg

1.jpg.22525d9430139e3d8c24c81caec2be6e.jpg

7.jpg

Edited by longen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Har kom lite modifieringar på ventilkåpan.

Röd pil = original hål för EGR kanal från avgasporten, den är pluggad med 8mm insexts skruv.
Blå pil = 2 nya hål som är upptagna för att topplocket skall kunna andas bättre mot catch tanken.

Behåller flamskydds plåtarna för att få mer olja att rinna ner i motorn igen. Tog bort readventilerna 
men behöll plattan för att ha kvar tätningen mot locket.

 

9.jpg.bae370c09d90b2ffbbeb76de25e2485a.jpg

10.jpg.cd3c7c4340a802ed59e7a61c956748ae.jpg

11.jpg.d370c878410d7372869e913a46335d29.jpg

Edited by longen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Är små taggad nu, för ovanligheten så har man tillbringat nästa varje kväll i garaget senaste veckan 🙂

Monterat allt till vevhus evakueringen.

Kvar att göra just nu är
Byta oljetråg.
Montera oljekylare
Montera temp och oljetrycks mätare.

 

IMG_2237.thumb.JPG.e03590cb329ffb54c51f8b0212528f46.JPG

IMG_2222.thumb.JPG.75ad64015496566064edbff9a2b88b6b.JPG

IMG_2230.thumb.JPG.21146ef0cd76b46db00c4809d2848be6.JPG

IMG_2231.thumb.JPG.4b38ff1e6f90267d683518f22e036317.JPG

IMG_2232.thumb.JPG.fc61c425b666323039cbf4fe48231118.JPG

IMG_2233.thumb.JPG.abae6d1946d35f778622b5cbed42eeca.JPG
 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oljetråg utbytt till det nya med oljeretur från catch tanken.
Skvalp plåt inmonterad innanför tråget.
Original oljekylare borttagen och den nya adaptern som skall kopplas till oljekylaren är monterad.

 IMG_2250.JPG.0307ded0c2c98dc657e2c4d1796fc82f.JPG

IMG_2258.thumb.JPG.5fff81bbbd53b26e5aa3e3c0b4fcac58.JPG

IMG_2254.thumb.JPG.f8f74d287cbd460c354b15599e82b896.JPG

IMG_2263.thumb.JPG.e57623f3e148be61df3f273b7bb4c7ce.JPG

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej

Snyggt som vanligt, en liten fråga dock. Kommer det ett filter på catch-tanken eller vart blir avluftningen?

Torkel hade väl ytterligare en Catch tank med filter om jag minns rätt.

Edited by Mikael Nordin
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
27 minuter sedan, Mikael Nordin sade:

Hej

Snyggt som vanligt, en liten fråga dock. Kommer det ett filter på catch-tanken eller vart blir avluftningen?

Torkel hade väl ytterligare en Catch tank med filter om jag minns rätt.

Tackar, kul med lite finish på det man bygger.

Dom röda pilarna är samma slang, tanken var att den slangen skall gå ner i en 1.5 L petflaska till att börja med, bara för att hålla kolla på vad som händer.
Hur mycket olja som kommer ut ur catch tanken. Ifall det inte kommer ut någon olja alls så finns möjligheten att ha den slangen rakt ut under bilen.
Alternativt är att köra in den slangen in i insuget. Eller ett tredje alternativ är att ha en till tank som den samlar upp oljan i.
Funderar även på att tillverka en kassett eller baffel som man sätter in i catch tanken för att styra om olje dimman ifall den skickar ut för mycket olja utåt.

IMG_2264.thumb.JPG.edc73cd629de13f3bfb29881f9193e60.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Har verkligen beslutsångest när det kommer till olje kylaren.
Finns så sjukt mycket att välja mellan. 
Funderar på ifall man ska dedikerat hålen längst ner i nosen för oljekylaren och sedan göra en kanal som styr den varma luften 
ner under vatten kylaren.

Någon som har någon erfarenheter kring placering av oljekylare.
Just nu runt vatten kylaren är det väldigt mycket luft som kan passera förbi kylaren, ska försöka göra en
pappmall för att se ifall man kan tillverka en plåt som luft sköld.
Dock har jag aldrig haft problem med varmgång i motorn.

1570005949_Namnls.png.bf911db1ecfa05110f9aced6adde87df.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Har försökt lära mig hur man ska montera AN kopplingar ALU mot ALU, det som jag hittat är att man ska lägga på monteringsfett på anslutningarna.
Det jag inte förstår är om det är mot konan eller om det bara är gängorna som måste fettas in eller om det är båda två.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, då fattar jag.

Skull nog se till att ha något filter så du säkerställer att det inte kommer in någon skit bakvägen. Oljan från catchen går ju ner till sumpen direkt så där vill du ju inte få in skräp.

Vilka banträffar har du tänkt köra i sommar?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2020-02-12 at 18:44, Mikael Nordin sade:

Ok, då fattar jag.

Skull nog se till att ha något filter så du säkerställer att det inte kommer in någon skit bakvägen. Oljan från catchen går ju ner till sumpen direkt så där vill du ju inte få in skräp.

Vilka banträffar har du tänkt köra i sommar?

 

 

Kommer att köra på vår nya bana här i Norr https://drivecenter.se/midnattssolsloppet/banan/

Sen blir det väl att fara till Kullen med klubben.
Sugen på att åka på en hel del bilträffar söder ut också.

Men helt klart så vill man nog köra så mycket man kan, och i den mån bilen håller ihop 🙂
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu får man koll på oljetryck och oljetemp, ska bli intresant att se vad trycket och tempen blir när man börjar köra lite hårdare.
Satte temp givaren på oljan som kommer från oljekylaren och som sedan går in i motorn.

IMG_2280.thumb.JPG.b78284cf6ab036c05a57d1eb27f13082.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gjorde lite mallar för några täckplåtar för oljekylaren, missade att ta kort när alla plåtar var färdiga och monterade. Har provstartat och oljetryck fick man till slut. 5kg vid 5000rpm, ca 1kg på tomgång.

 

7F457176-635B-4C33-93AC-5D1CE3330A86.jpeg

7BADC818-7572-4146-92BC-C92F30525C70.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Har påbörjat ett nytt projekt, se om någon kan lista ut vad det skall bli 😋😁

 

53949322-7009-4DAE-B68F-18E7489C3627.jpeg

4FD7AB93-3964-453E-9EED-B73E0B3052BC.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

.

Edited by longen

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 timmar sedan, longen sade:

Har påbörjat ett nytt projekt, se om någon kan lista ut vad det skall bli 😋😁

 

53949322-7009-4DAE-B68F-18E7489C3627.jpeg

4FD7AB93-3964-453E-9EED-B73E0B3052BC.jpeg

Kan det vara ett världsrekordförsök i "diveplanes" måntro 🙂?

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 timmar sedan, longen sade:

Gjorde lite mallar för några täckplåtar för oljekylaren, missade att ta kort när alla plåtar var färdiga och monterade. Har provstartat och oljetryck fick man till slut. 5kg vid 5000rpm, ca 1kg på tomgång.

 

7F457176-635B-4C33-93AC-5D1CE3330A86.jpeg

7BADC818-7572-4146-92BC-C92F30525C70.jpeg

Blir inte noskonen väldigt tung med alla lednycklar på?🤣🤣

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...