Jump to content

Tips på Spjällhus


Recommended Posts

Det hände en grej i höstas då gick mina nya Spjällhus sönder 

och jag skulle vilja ha tag på nya 52 mm separata spjäll så om någon har några tips ej weber infattning hade typ jenvej 

så om någon har något tips om detta så vore jag väldigt glad

 

//Per

Link to comment
Share on other sites

Vad hände då? Tappade du motorn på sidan?? Eller hade du så högt tryck i turbon att de sprack
52mm är ju enormt för 4 spjäll !

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Bland det första som jag skaffade till bilen var spjäll från en Suzuki GSXR, de var delbara. Sen har jag köpt delar från: https://danstengineering.co.uk/index.php?route=common/home för att få allt att passa. Företaget har grejor till Renault. Sen behövs koppling av TPS och lufttemp till styrningen.

Link to comment
Share on other sites

6 timmar sedan, vedde sade:

Vad hände då? Tappade du motorn på sidan?? Eller hade du så högt tryck i turbon att de sprackemoji1787.png
52mm är ju enormt för 4 spjäll !

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
 

Kraschade rakt i i räcket på Mantorp sista körningen i höstas 74,2 km/Tim rakt in i räcket och det gjorde ont

Link to comment
Share on other sites

3 timmar sedan, postmanpat sade:

Bland det första som jag skaffade till bilen var spjäll från en Suzuki GSXR, de var delbara. Sen har jag köpt delar från: https://danstengineering.co.uk/index.php?route=common/home för att få allt att passa. Företaget har grejor till Renault. Sen behövs koppling av TPS och lufttemp till styrningen.

Det skiljer 45 hk mellan gsxr och 52 mm spjäll

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...