Jump to content

Recommended Posts

Jag har själv ingen v8-erfarenhet, men vad jag förstår är 262 en helt vanlig Cheva smallblock, det vill säga samma som t.ex 305 och 350. Så nog borde det finnas erfarenhet här.
Kanske du får ge lite mer bakgrund till din fråga?

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tack för svar!!

Jo frågan är egentligen om det går att använda den motorn i den Westfield som jag har. Idag sitter det en Ford Focusmotor i med en Omex 3000 styrbox som jag är så innerligt trött på!

Undrar om GM´s 262:a är får tung? Hittar  inga viktangivelser på nätet hur mycket jag än letar??? Effektmässigt borde det inte vara några problem då den bara lämnar 110 hk.....

Men det kan väl inte vara samma block som 305 - 350?? Eller??

Tacksam för all info angående detta som går att få, o är det någonstans det borde finnas så är det väl här?!!!

Edited by Hasse i Bua

Share this post


Link to post
Share on other sites

Generellt sett...om bilen/ramen är byggd för en Zetec är den oftast olämplig för en V8.

262 är inte speciellt mycket lättare (om den är lättare alls) än en 305-350, det är ju främst borr och slag som skiljer men i övrigt ser motorn likadan ut (med små skillnader).

Ska man bygga en V8-Locost behöver ramen anpassas för det från början, alla jag besiktat har haft större och grövre ramar (oftast 30x30x3 mm i huvudramen).

Är du trött på Omex finns det ju en uppsjö av styrsystem att välja mellan... 😉

 

Gustaf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×