Jump to content

Luftfilter placering i kupen?


Recommended Posts

Ok, har funderingar på att flytta luftfilter från motorrummet till kupen, är det tillåtet att ha typ ett sportluftfilter "inne" i sittbrunnen? Kommer ju att bli lite kallare luft där samt att det är trångt som f-n då LMM sitter ganska nära scuttlen som det är(c20xe i bokchassi),

Mvh

 

Link to comment
Share on other sites

Min sitter vid fötterna på passageraren , en nödlösning 5 min för Kinekulle för 6 årsedan som inte blivit fixad än 🙈 ,. 

kallt ja , sänkte insugstemp rejält från bakkant motor ,  låter alldeles för mycket för att vara en bra idén. ( turbo tjut, pust mm)  

Reg bes  OK ..... vet inte , bilen är ju väldigt öppen men om du inte har en väldigt bra luftburk som tar bort ljud hade jag nog rekomenderar annan lösning 

Link to comment
Share on other sites

Ok, tack, ja jag hade tänkt o göra en luftfilter box med ett "torrt" filter(tror inte på sportfilter egentligen, olja som släpper från filtret in i LMM...) samt även ha nån from av intag men kan inte komma på vart det ska placeras samt utformning på det(kanske uppe på scuttle framför vindruta som ett litet mini "scoop"), men det får bli senare, lite för mycket med allt annat meck just nu, då får den husera vid sittbrunnen, blir ju lite oväsen, men å andra sidan så är det ganska så mycket av det redan, avgas & turbulens mm

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Antar att du har en modernare motor än mig, mätte du insugsluft temp(via obd ?) insug med filter innanför scuttle vs inne i kupen?

Hittade ett lämpligt OEM "torrt filter" från Honda S2000

Mvh

 

Edited by Marlboro-mannen
felskrivning
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...