Jump to content

Leverantörs tips gas vajer


LUPUS

Recommended Posts

Hej , jag vet att frågan är vevad några varv och till min sjua skarva jag dit en Mtb cykel vajer  , dock var det inte bara att ta vad som helst, den första jag hade var skit. 

Nu är det ju dax för bygge två och stället jag handla de bra grejerna på finns inte kvar . 

Så finns det någon bra leverantör av BRA. gaswire? 

Behöver relativ lång för mjuka svängar och tror inte någon donator bil fungerar. 

Eller finns det någon bra donator med skarpsvängande vajer ca 1.2m 

 

 

Edited by LUPUS
Link to comment
Share on other sites

2 timmar sedan, Christer J sade:

Hmm biltema kanske tål att testas ,  inte direkt hög kvalitets grejer ( om de inte blivit bättre ) men perfekt att testa dragningen med.   

För vad är sannolikheten det blir rätt dragning första gången  :- ) .   vatten rör ,  broms cylindrar , värme paket +  grenrör och "bös"  i vägen . 

Biltema ligger oxå  på vägen hem 

 

Rally design , är ju oxå ett alternativ om det är lite tjockare wire,   titta lite på orginal donatorn till pedalen ( nissan)   och den är jätte grov  ???    men glider extremt lätt även vid extrema svängar ,   tyvärr 30 cm för kort  😞

 

Link to comment
Share on other sites

Har köpt Jagwire https://jagwire.com/products/diy-cable-kits

Ger bra kvalitetsintryck och glider lätt o fint.

Köpt detta kit (https://jagwire.com/products/diy-cable-kits/universal-sport-xl-brake-kit) på ebay eftersom jag behövde en riktigt lång vajer, men det finns många varianter.

Olika ändar beroende på om det är broms eller växel, vissa har kit har olika i de två ändarna på vajern så man kan klippa bort den man inte vill ha

Link to comment
Share on other sites

23 timmar sedan, Johan Lekås sade:

Har köpt Jagwire https://jagwire.com/products/diy-cable-kits

Ger bra kvalitetsintryck och glider lätt o fint.

Köpt detta kit (https://jagwire.com/products/diy-cable-kits/universal-sport-xl-brake-kit) på ebay eftersom jag behövde en riktigt lång vajer, men det finns många varianter.

Olika ändar beroende på om det är broms eller växel, vissa har kit har olika i de två ändarna på vajern så man kan klippa bort den man inte vill ha

 

Den såg fin ut ,   googla oxå och hitta någon cykel nöd som mätt friktion i alla möjliga vajrar och kom fram till denna var bäst ( eller ja den dyra av dem , inte den jag beställde) 

Så  -->   biltema grejer köpta för 29 kr att testa längd dragning och klippa fel 😁    ,     Jagwire beställt från lontbortistan ebay för slutgiltiga versionen 

Link to comment
Share on other sites

har köpt och monterat biltema versionen för 29 :-  och som väntatat inte kanon känsla men det fungerar.     Man kan ju i alla fall sitta och "brumma"   för sig själv  och gasa 😁

 

Jagwire grejerna som beställdes har inte dykt upp än så snart dax att be paypal stoppa den överföringen  ( då det bara var UK mail)  

som plan två skulle ju rcs funka men försökte goggal rcs ,  de verkar inte finnas längre 

Link to comment
Share on other sites

On 2018-11-21 at 08:27, LUPUS sade:

Jagwire grejerna som beställdes har inte dykt upp än så snart dax att be paypal stoppa den överföringen  ( då det bara var UK mail)  

Du har ju ett ord där - UK - då kan du inte räkna med snabb leverans för dom i UK kollar bara "datan" varannan vecka - bara att ringa eller vad det nu heter.....telef.....telefax hette det nog 😄 😄 

Link to comment
Share on other sites

Offtopic

Brexit lär nog tyvärr hända och jag tror de kanske nu börjar förstå det lilla problemet med att vara utanför ” muren” 

vi har en leverantör som stänger en fabrik nu med 500 pers , det går inte att leveverera bil delar om man inte vet hur man skall sälja dem . 

Bygger ut sin tyska fabrik istället , i princip överger de Uk 

Link to comment
Share on other sites

On 2018-11-24 at 18:24, LUPUS sade:

Offtopic

Brexit lär nog tyvärr hända och jag tror de kanske nu börjar förstå det lilla problemet med att vara utanför ” muren” 

vi har en leverantör som stänger en fabrik nu med 500 pers , det går inte att leveverera bil delar om man inte vet hur man skall sälja dem . 

Bygger ut sin tyska fabrik istället , i princip överger de Uk 

Så är det nog....bara jag får det "stora" leveransen innan 😉 

Link to comment
Share on other sites

Väntar på att £ ska störtdyka när de inser att brexit blir skit - då slår jag till.
/Vedde

Car builders solutions har en bra wire 

https://www.carbuildersolutions.com/uk/black-throttle-cable-3350mm-long


Skickat från min SM-G960F via Tapatalk

Edited by vedde
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Offtopic

Idag !!! Kom pengarna tillbaka från engelska eBay gubben som ” lovat” han hade skickat fin  Wirén.  🤪

Under tiden har jag fått biltema cykel wire att fungera så tror jag reggar med det och uppgraderar senare . 

Lite tungt men ....lika tungt hela tiden

Link to comment
Share on other sites

Varför byta? Det funkar ju, och som vi vet ska man inte röra sånt.. inte säkert att kvaliten är bättre på den andra. Det är ju bara en wire som ska dra 1 kilo max. Annars är det ju bara att fixa en pinne efter vägen om den mot all förmodan går av. Bara att se till ändlägena plus ev en fjädring om du blir ivrig och stark i gasfoten. Jag har trampat av pedalen i en 9000.. men wiren höll!

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...