Jump to content

Projekt Zero

emilborg
 Share

Recommended Posts

18 minuter sedan, postmanpat sade:

Klar till Kinnekulle?
/bengt

Det är ambitionen, om allt vill sig väl! 

Visst körde du blacktop 2l?

Har du lite data på vilka spridare det är original, vev/kam givare hall el vr? Etc.. 

Så man kan börja ställa in lite grundläggande iaf innan start 🙂

• 10 months later...
  • 3 weeks later...

En bältes fundering, 

vilka bälten rekommenderas till våra bilar ? Har tittat på 4 punktsbälten, men alla jag hittar är axelremmarna så långa på..

ös gärna på med förslag 😊

Håller med Mikael med hans rekommendation ovan. Skillnaden mellan Westfield och Caterham modellerna brukar vara infästningen av axelremmarna. Jag har haft Sabelt och är inne på mitt andra Schroth bälte nu. Fördelen med Schroth är att du spänner höftremmarna genom att dra dem mot dig, medan Sabelt drar du från dig. Väldigt stor skillnad när du sitter i stolen. Komplettera gärna med grendelen så du får 5-6 punkts bälte för din egen säkerhet, så du inte glider under bältet om det skulle ta stopp en dag.

• Like 1

En ganska traditionell installation som jag har gjort på min Velox VII
20190918_175302.thumb.jpg.a7da042980a816f04ed7da4f46f56946.jpg
DSC_0292.thumb.JPG.484a3a1fd25d4c5e0713ef3ce8a5f88e.JPG.jpg.39050f00a5da2ed565d8017f58a87731.jpg
Fredrik - vad har du för gångjärn?

Skickat från min SM-G986B via Tapatalk

Aluminiumvinkel popnitad i chassit med en m5 bult med låsmutter, locost vet du!
Ser riktigt snyggt ut! Bra jobbat!

Skickat från min SM-G986B via Tapatalk

On 2021-05-31 at 12:45, Morty sade:

Håller med Mikael med hans rekommendation ovan. Skillnaden mellan Westfield och Caterham modellerna brukar vara infästningen av axelremmarna. Jag har haft Sabelt och är inne på mitt andra Schroth bälte nu. Fördelen med Schroth är att du spänner höftremmarna genom att dra dem mot dig, medan Sabelt drar du från dig. Väldigt stor skillnad när du sitter i stolen. Komplettera gärna med grendelen så du får 5-6 punkts bälte för din egen säkerhet, så du inte glider under bältet om det skulle ta stopp en dag.

Bra input,de tackar vi för!

Tanken har slagit mig gällande det här med o köra med 6 punkt ist för 4punkt..

Kan man köra ett 6 punktsbälte utan skrev remmarna tills den dagen att man har stolar som är kompatibla med detta? Då har man ju redan rätt bälte när de beger sig...

Ja det kan du göra, men köp allt med en gång så det passar ihop. Finns alltid risk att spännet eller någon annan viktig detalj ändras så att de inte passar ihop. Har du en skalstol fungerar det bra att såga hål för grendelen.

• Like 1

• 2 weeks later...