Jump to content

Vilken brotsch


Mumiin

Recommended Posts

Hej !

Jag kommer att gå samma väg som i tråden på länken nedan och behöver därför inte ändra på koniciteten  i spindeln. 
en kontima P-ända ligger runt 600 kr /st i mitt fall så går jag på den som heter AH32-2 24x40-01 skickar med länken till kontima längst ner. slängde med en dump från CADen med på hur det ska se ut när det är klart, har stulit desgnen från Caterham ! 🙂 och sen lagt till ett justerbart övre A-arms fäste.

/ Kjell 

 http://www.kontima.se/images/kat/grupp05/5pandar.pdf

image.thumb.png.170e48c39bbd5217072e59505343bc45.png

Link to comment
Share on other sites

10 timmar sedan, Kjelland28 sade:

Hej !

Jag kommer att gå samma väg som i tråden på länken nedan och behöver därför inte ändra på koniciteten  i spindeln. 
en kontima P-ända ligger runt 600 kr /st i mitt fall så går jag på den som heter AH32-2 24x40-01 skickar med länken till kontima längst ner. slängde med en dump från CADen med på hur det ska se ut när det är klart, har stulit desgnen från Caterham ! 🙂 och sen lagt till ett justerbart övre A-arms fäste.

/ Kjell 

 http://www.kontima.se/images/kat/grupp05/5pandar.pdf

image.thumb.png.170e48c39bbd5217072e59505343bc45.png

Tackar för svar 😄 vilken spårvidd tänker du använda? Vet du längd på a-armar? 🙂 Mvh Jari 

Link to comment
Share on other sites

Tackar för svar vilken spårvidd tänker du använda? Vet du längd på a-armar? Mvh Jari 
Jag vill bibehålla samma skrubbradie som är på 140 bilarna. Den är inom godkänt intervall för SFRO. Då behöver jag ha ET 40-43 på fälgarna såna fälgar på en 740 bakaxel ger 1424-1430 i spårvidd. Längden på A-armarna beror ju på hur chassit är byggt och spårvidden. Själv har jag suttit med CASIM programmet och laborerat mycket med var mina fästpunkter borde sitta och då räknar programmet fram längden mellan ledpunkterna och sen får man designa armarna utifrån det.



Skickat från min Moto G (5S) Plus via Tapatalk

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...