Jump to content

Bryta färg...


Marlboro-mannen

Recommended Posts

Ok, har tänkt mig o lacka om plasten inom ett par månader(har spackling/slipning först), men hur bär man sig åt som amatör om man ska ge sig på att bryta färg?, det kommer bli 2k polyurethan från biltema, ska väl funka med det på plast/glasfiber, har tänkt mig Kawa grön (RAL classic 6018), har fått tag i en neongrön brytfärg som ska funka till "opaqua" polyurethan färger biltemafärgen är vit, men hur blir resultatet? Ljusgrön glass? Har noll koll på sånt här...

I värsta fall så kan man ju vinylwrappa om det skiter sig, måste ju ändå på med en lack, 

Om nån har någon info för lack amatörer så är det välkommet 

 

 

Link to comment
Share on other sites

😀 Det svåra är väl att träffa en specifik nyans. speciellt som nyanserna brukar ändras lite när färgen torkar. Har gjort det med vanlig väggfärg bara. Ska jag ge nåt tips så är det att bara ta en droppe brytfärg åt gången samt att ev provmåla en liten pryl för att se hur det ser ut när det torkat. Jobba som om det var nitroglycering, försiktigt !!!! 😂  😂

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Fick låta proffs bryta färgen, blir ju helt klart rätt när de gör det, polyuretan 2k, ca dubbla kostnaden jmf med biltema, men enligt säljaren den bästa polyuretan lacken som finns

Nu letar jag efter en lackerare, nån som känner till någon i/runt Skaraborg?

Mvh

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...