Jump to content

RED-LINE WATER WETTER


heralue

Recommended Posts

Ja faktiskt, jag använder mig av det eftersom mitt kylarvatten blir hyfsat varmt av turbon och jag märker en klar tendens till kallare vattentemp. Jag skulle inte förlita mig på det utan i första hand satsa på en kylare som räcker till....

Min kylare sitter innanför Intercoolern och skyms helt av den, men har ändå inga värre kylproblem.

Max vattentemp brukar ligga på 80 grader.

Link to comment
Share on other sites

Ja faktiskt, jag använder mig av det eftersom mitt kylarvatten blir hyfsat varmt av turbon och jag märker en klar tendens till kallare vattentemp. Jag skulle inte förlita mig på det utan i första hand satsa på en kylare som räcker till....

Min kylare sitter innanför Intercoolern och skyms helt av den, men har ändå inga värre kylproblem.

Max vattentemp brukar ligga på 80 grader.

vad har du för kylare superswift ?

Link to comment
Share on other sites

RED-LINE WATER WETTER, är det någon som har erfarenhet av dettal ??

Jag tänkte att ifall man får bekymmer p.g.a kylarstorlek eller dylikt så kanske detta är ett alternativ.

/micke

Min erfarenhet är att det ger en viss förbättring men det är inget supermedel som löser större kylarproblem. En sak att se upp med är att kokande kylarvatten som läcker ut missfärgar bilens lackering. Hur aluminium påverkas vet jag inte, jag har bara använt det i "vanliga" tävlingsbilar byggda i svartplåt.

/Håkan L

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...