Jump to content

Banträff 30/5 2018 Gelleråsen


Starhonk

Recommended Posts

Hej,

Den 30/5 är det banmöte på Gelleråsen! Hitintills är vi tre GT40 som är anmälda och det vore kul om vi blir fler! Bokning sker på http://www.tracklife.se

För de som vill komma dagen innan så hör av er till mig så kan jag hjälpatill med logi och förtäring!

Mvh
Henrik

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hej,

Liten uppdatering på läget inför 30 maj

Klara är följande

Kenneth Winkler GT40
Sven-Åke Andersson GT40
Claes Östberg GT40
Bosse Eliasson GT40
Henrik Smedberg GT40
Magnus Viktorsson BMW E30 men helst GT40n vill vi se.... 😉

Vi hoppas på ett par ytterligare också - detta kommer bli fantastiskt roligt och ett väldigt bra tillfälle att prova ut olika inställningar, diskutera, jämföra och ha trevligt tillsammans:)

Mvh
Henrik




Link to comment
Share on other sites

Hej på er!
Jag började titta efter när jag körde på bana sist med GT40'an och jag hittar bilder från 2004 både Kinnekulle och Gelleråsen men efter det är det tomt, kanske körde jag med FMCS 2005 också.
2007 gick växellådan i bitar och i samma veva sattes 3'e motorn in med sprut och fick en Audi-låda och uppgraderade bromsar och fjädring som blev klart 2013. Kan det vara så att jag inte kört bilen på bana sen dess? Det här ska bli riktigt spännande.
Det är dessutom så att bilen inte har stått på hjulen över huvud taget förra året, det är bara då Daniel (SwedishGT40) kommer förbi och vill titta och mäta på några detaljer som bilen får någon uppmärksamhet. Tror tom att det var illa att när jag skulle varmköra den var batteriet kasst 🙄
Hur som helst ser jag fram att träffa er på en torr Gelleråsen *edit 30/5 edit*, det kommer bli riktigt coolt.

Vi tar det lite lugnt eller hur? Jag vill inte att detta ska hända med GT40'an, det är jag som råkade hamna under den andra bilen. Allt gick bra dock, bara materiella skador.

Bosse

Link to comment
Share on other sites

Jättekul Bosse och ser fram emot få träffas och köra lite ihop. Bilden såg ju inget vidare kul ut och man påminns om att det inte är helt ofarligt det vi gör. "Better safe than sorry" får vara ledord:-)

Mvh
Henrik

Link to comment
Share on other sites

Geetee wrote:
Hej på er!
Jag började titta efter när jag körde på bana sist med GT40'an och jag hittar bilder från 2004 både Kinnekulle och Gelleråsen men efter det är det tomt, kanske körde jag med FMCS 2005 också.
2007 gick växellådan i bitar och i samma veva sattes 3'e motorn in med sprut och fick en Audi-låda och uppgraderade bromsar och fjädring som blev klart 2013. Kan det vara så att jag inte kört bilen på bana sen dess? Det här ska bli riktigt spännande.
Det är dessutom så att bilen inte har stått på hjulen över huvud taget förra året, det är bara då Daniel (SwedishGT40) kommer förbi och vill titta och mäta på några detaljer som bilen får någon uppmärksamhet. Tror tom att det var illa att när jag skulle varmköra den var batteriet kasst 🙄
Hur som helst ser jag fram att träffa er på en torr Gelleråsen 31/5, det kommer bli riktigt coolt.

Vi tar det lite lugnt eller hur? Jag vill inte att detta ska hända med GT40'an, det är jag som råkade hamna under den andra bilen. Allt gick bra dock, bara materiella skador.

Bosse



Klart bilen förtjänar lite kärlek Bosse, särskilt lite annan kärlek än den som kan komma från mina besök 🙂
Glöm nu inte o bocka av den där bulten till grenrören innan du åker på banan, vi vill ju inte att du ska ha tappat några hästar på vägen.

(Ska se om jag inte kan få till så att man närvarar under dagen, åtminstone en visit.)
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Hej igen, glädjande nyheter är att även Örjan Brattberg kommer från Ö-vik med sin brandgula maskin😊

Listan ser ut nu enligt följande:

Örjan Brattberg GT40
Kenneth Winkler GT40
Sven-Åke Andersson GT40
Claes Östberg GT40
Bosse Eliasson GT40
Henrik Smedberg GT40
Magnus Viktorsson BMW E30

De som önskar komma dagen innan är välkomna hem till mig och grilla och umgås kvällen innan. Det går även bra att ställa ekipage här.

Mvh
Henrik

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Supertrevlig kväll och dag på banan. 30 grader varmt gick dock hårt pt både människa och maskin så vi alla åkte därifrån med varierande grad av krigsskador. Vi dubblade andtalet bilar i pr och hoppas vi kan dubbla det tills nästa år.

Mvh
Henrik
















Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...