Jump to content

Material specifikation m.m


Jocke4U

Recommended Posts

Tjena,

Jag ju sålde sjuan i våras och Micke och Fredrik fått mig att tagga på bygga GT40. Sen startade jag eget och det har varit en del pyssel och landa i det så under hösten var det mer tankar att köpa något roligt och bara köra.
Sen kom jul/ledighet och med det möjlighet att tänka och visst är det en GT40 jag vill ha Smile

Det blir likt sjuans projekt - dvs köpa ett "start kit" såsom chassi, bärarmar, uprights/hubbar, kaross för att lättare få en "flygande start".

Har börjat maila med 3 leverantörer i UK (GTForté, Tornado och SGT) och skicka lite frågor.

Ta en sväng till gällande materialspecifikation men då jag tidigare sålde min SFRO bok och nu är det lika bra att invänta den nya som skall komma inom kort.

Kan någon av er uppdatera mig på material-krav från SFRO på chassi och bärarmar?

Likaså om ni har erfarenheter av ovanstående leverantörer och deras materialval.

Link to comment
Share on other sites

Tomas wrote:
Har sett på fb att GT Forte har haft en Swedish edition av deras laserskurna byggsats som ska klara de svenska kraven


Jo men det är ju bara bra om man får några grejer..... eller om man lyckas få dem, att det då är rätt grejer...
Inte så impad av GT Forte som ni vet... 😆
Link to comment
Share on other sites

Mackan wrote:
Tomas wrote:
Har sett på fb att GT Forte har haft en Swedish edition av deras laserskurna byggsats som ska klara de svenska kraven


Jo men det är ju bara bra om man får några grejer..... eller om man lyckas få dem, att det då är rätt grejer...
Inte så impad av GT Forte som ni vet... 😆


Verkar tyvärr vara vanligt att det strular med det företaget. Synd, annars hade ju deras laserskurna kit varit intressant. Funderar själv på om det blir att bygga från ritning så småningom
Link to comment
Share on other sites

Ja, gillar GT Forte - speciellt som dom har något man kan kalla websida där man kan kolla produkter och priser enkelt.

Dock är det största varningstecknet för mig att dom/han inte är registrerade för VAT dvs har en årsomsättning mindre än £85.000 plus att han anger uppskattad leveranstid av "startkit" till 12 veckor.

Dock dåligt med input på ämnet 😉

Link to comment
Share on other sites

Joacim wrote:
Ja, gillar GT Forte - speciellt som dom har något man kan kalla websida där man kan kolla produkter och priser enkelt.

Dock är det största varningstecknet för mig att dom/han inte är registrerade för VAT dvs har en årsomsättning mindre än £85.000 plus att han anger uppskattad leveranstid av "startkit" till 12 veckor.

Dock dåligt med input på ämnet 😉


Varning, köp inget från denna skojare.
Jag hade tur som fick tillbaka pengarna iaf, för nå grejer dök då baneme aldrig upp.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...