Jump to content

Niclas SGT-40


Niclas Samuelsson

Recommended Posts

Bra jobbat! Hög klass 🙂
Jag har just gjort färdigt lykthållarna själv... Blev bra mycket mer fästen och grejer än du verkar få... Ser bra ut. Ett tips, lyktan rör på sig en del när man justerar så kolla frigången i hålet, fick slipa upp en del på min.
Angående polykarbonat, lägger du den direkt mot plåten (formen) när du grillar eller har du något emellan?
/Markus

Link to comment
Share on other sites

Mackan wrote:
Bra jobbat! Hög klass 🙂
Jag har just gjort färdigt lykthållarna själv... Blev bra mycket mer fästen och grejer än du verkar få... Ser bra ut. Ett tips, lyktan rör på sig en del när man justerar så kolla frigången i hålet, fick slipa upp en del på min.
Angående polykarbonat, lägger du den direkt mot plåten (formen) när du grillar eller har du något emellan?
/Markus

Tack för tipset ! Jag provade att endast ha skyddsplasten kvar och det fungerade utmärkt. Men som sagt svårt med tiden o värmen, lite för länge så kokar plasten -inte kul. Man får prova sig fram med spillbitar!
Link to comment
Share on other sites

Polykarbonat innehåller fukt som gör att det vill koka. Jag har inte provat själv men läste någonstans att man ska höja tempen långsamt. Hur långsamt? Ingen aning egentligen men gissar att man vill få ur fukten. Det är enklare med plexiglas (Acrylglas) som är lite mer reptåligt men spricker lättare.

Mitt första inlägg här på forumet, förhoppningsvis kommer en byggtråd såsmåningom 🙂

Plasten från Southern verkar fö. väldigt fin på bilderna! Man kanske ska satsa på det?

Fortsätt posta med fina närbilder på dina fina prylar

Link to comment
Share on other sites

r-2 wrote:
Polykarbonat innehåller fukt som gör att det vill koka. Jag har inte provat själv men läste någonstans att man ska höja tempen långsamt. Hur långsamt? Ingen aning egentligen men gissar att man vill få ur fukten. Det är enklare med plexiglas (Acrylglas) som är lite mer reptåligt men spricker lättare.

Mitt första inlägg här på forumet, förhoppningsvis kommer en byggtråd såsmåningom 🙂

Plasten från Southern verkar fö. väldigt fin på bilderna! Man kanske ska satsa på det?

Fortsätt posta med fina närbilder på dina fina prylar

Jo det stämmer det där med fukten.....ska testa att värma upp plasten i samma steg som ugnen blir varm .
Plasten är riktigt fint gjuten och passformen förvånande bra , såklart att det är loads med riktjobb men gelcoaten är tjock så det finns mkt matriell att arbeta med.




Link to comment
Share on other sites

Nicke wrote:
....vä "tröskel låda".....


Om det är det enda grova felet får det anses helt ok, i.a.f. om man jämför med det som börjar på G och slutar på X 🙄
Link to comment
Share on other sites

Nicke wrote:
r-2 wrote:
Nicke wrote:
....vä "tröskel låda".....


Om det är det enda grova felet får det anses helt ok, i.a.f. om man jämför med det som börjar på G och slutar på X 🙄

Haha -så sant!!!


Det märket som börjar på G och slutar på X - borde sålts under namnet "Bag in Gox " projekt för de som inte har höga krav på produkten.

Nicke du sliter på med fina lösningar och hög finish som alltid - Hatten av !
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Nicke wrote:
Formarna till sidorutor färdiga ! 3 timmars dragning i Engelskthjul.





Snyggt jobb.
Ska du klippa ut och pröva plåten på plats först?
Imponerande om du får till det.
Det är ju trots allt ett "3D" jobb
Lät mina lexan-rutor ta form efter dörren.
Mvh
Örjan
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...