Jump to content

Mickes mkt40


heralue

Recommended Posts

Ja - det är är vettigt! Jag har köpt motsvarande anlägging. Jag funderar också att sätta dysor i kupen vid fötterna. Är lite oroligt för vad som händer med påfyllningsrören vid en kollision framifrån eller från sidan. Originalbilarna hade ju en mycket säkrare konstruktion totalt sett med gummitankar som var helt inbyggda i tröskeln. Nu skulle det inte alls kännas bra att bli T-bonad t.ex.

Mvh
Henrik

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ser riktigt bra ut!
Jag hade själv en prototyp med ormbo på kylrören ,så jag vet att det är betydligt mer jobb än att ha raka rör,men vad gör man inte för att vinna lite utryme i dessa bilar.
Bra fart,som jag brukar säga "allt ska göras så det är bara att beta av en efter en" så blir det klart en dag.

Jag glömde att svara på frågan om ett garagebesök i saltsjöboo,självklart
är ni välkomna och det gäller alla på forumet,har ni vägarna förbi, tveka inte kom gärna förbi på en fika och ett studiebesök.
Mvh Peter

Link to comment
Share on other sites

Ert bygge är en otrolig inspirationskälla. Tänk om en annan hade lika bra framdrift i bygget...

Kikade lite extra på era framspindlar då jag snarast måste bestämma vilken väg jag skall gå; köpa färdiga eller mickla ihop nå't eget.
Vad har ni använt för axlar, lager och bromsar?

/PC

Link to comment
Share on other sites

Jag är ny på detta forum. Har kikat igenom era
byggdagböcker här. och vill säga att det ser jäkligt bra ut
det ni åstadkommer. Ska bli kul att se lite längre fram i tiden. Nu blir jag sugen att införskaffa en Gt40. Jag har byggt och sålt AC cobror På mitten av 80-talet det var
ramar likadana som Ron Buttler racing, konsruerat. Han är välkänd från Carroll shelby,s racingepåk. Han var stallchef.
Nog om det! Nu gäller det att för mig hitta Rätta grejer.
Vore tacksam för tips och råd. Det verkar vara skit med era karosser, och mycket Jobb på den biten Kanjag änvända min motor?
Ni kan väl historian mellan Ford Racing, och Enzo Ferrari?

Mvh Johan


Link to comment
Share on other sites

Riktigt nice! Härligt att kunna CADda allt på detta sätt! Har precis installerat SW2010 men inte haft tid att börja sätta mig in i det. Dock så känns det riktigt användarvänligt. Keep up the good work!

Mvh
Henrik

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
gt40 wrote:
Pedalställ snart klart :



Fläktar blir väl ok ?



Snyggt jobbat - det är så kul att ni tillverkar allt själva. Pedalstället är misstänkt likt Tilton eller har jag fel 😉

Mvh
Henrik
Link to comment
Share on other sites

gt40 wrote:
Under de stora tanklocken döljer sig ett mindre !





Det är härligt med CAD - vad otroligt mycket man kan gör om man behärskar det! Försöker på lediga stunder lära mig Solid Works och jag får säga att tröskeln blivit lägre med de senaste versionerna av det.

Det jag dock tänkte på när jag så denna vy var något jag fundera på och som vi diskuterade när Örjan var och hälsade på. Det är detta med om man kraschar och hjulet trycks in i hjulhuset. Risken är ju då stor att slangen hoppar av och bensin läcker in i fotutrymmet med all el ovanför. Detta känns ju inte bra. Om jag inte missminner mig fel så har originalbilen någon form av dubbelmantling här - jag kan ha fel men oavsett så skulle det kännas bra att avgränsa detta utrymme från kupén i händelse av olycka. Om jag skulle hålla på med rambygge idag så är nog det något jag skulle kika närmare på.

Detta var bara jag något jag funderat på.

Mvh
Henrik
Link to comment
Share on other sites

gt40 wrote:
Håller på lite med reglaget på 01E lådan
Från R till 5-6 är slaget 22 mm !
Från 1 till N 20 grader och från N till 2 20 grader.






Hej
Har också Audi-låda.
Tycker det är mycket komplexitet kring länkar, vajrar, dynamik med mm
Finns möjlighet att få del av lösningen när den sitter?
mvh
Örjan
Link to comment
Share on other sites

gt40 wrote:
Här får väl vattenpumpen sitta !



Hej igen
Fördel för den som kan cadda.
Tränar med 2D på kvällarna men 3 D har jag inte varit i närheten av.

Din lösning med elektrisk pump ersätter den mekaniska pumpen på motorn?
mvh
Örjan
Link to comment
Share on other sites

Teflonminnet wrote:
gt40 wrote:
Du måste komma ihåg att logga in Hansol ....


Ja, helt otroligt vilket teflonminne jag verkar lida av.
Borde finnas "alltid inloggad funktion" för sådana som mig 😃


Det finns det. Skulle tro om du rensar cacheminnnet inklusive cookies och sedan startar om och därefter öppnar upp sidan och loggar in så komme windows att fråga dig om du alltid skall vara inloggad på denna sida. Då svarar man ja.

Mvh
Henrik
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...



×
×
  • Create New...