Jump to content

Mickes mkt40


heralue

Recommended Posts

Tjena,

Kort fråga - kör ni Volvo 850 spindelled i framvagnen som undre spindel? Jag vill inte vara någon Messeschmidt men ni vet väl att SFRO inte godkänner spindelleder från McPherson som undre spindelled i en triangellänkskonstruktion. Volvo 140 är däremot helt OK.

Ser kalas ut - bra tempo på byggandet:-)

Mvh
Henrik

Link to comment
Share on other sites

Jag lär då säga att jag är inihelvete imponerad av eran glöd och era kunskaper. Känns som en riktig underdrift att säga att ni gör ett jävla snyggt jobb! Det krävs ju lite mer att göra ett scratch-bygge än att köpa ett halvfärdigt projekt! Mycket trevligt!

Mvh Andreas

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

För oss som har börjat med gox plasten kan jag bara gratulera,om alla dörrar har den passformen i höjd mot taket har man sparat otroligt mycket tid.
Dom flesta GOXköparna får kapa upp sina dörrar och plasta om pga av dålig nogranhet vid plastning, jag hade tur som bara behövde göra om en dörr min höger var bra.Men jag har hört dom som får göra om båda.
Men det behöver inte betyda att jag ej behövde plasta om hö dörr,dörren linjerar ej mot instrumentbrädan så detta fick jag kapa upp och plasta om två gånger.
Detta påtalades till leverantören som tyckte att det vore bra att göra om formen men det är ännu ej åtgärdat dvs det finns 40 GOX med samma problem.


Med facit i hand hade jag valt er tillverkare då jag har sett båda i verkligheten.
Mvh Peter

Link to comment
Share on other sites

hoffman wrote:
För oss som har börjat med gox plasten kan jag bara gratulera,om alla dörrar har den passformen i höjd mot taket har man sparat otroligt mycket tid.
Dom flesta GOXköparna får kapa upp sina dörrar och plasta om pga av dålig nogranhet vid plastning, jag hade tur som bara behövde göra om en dörr min höger var bra.Men jag har hört dom som får göra om båda.
Men det behöver inte betyda att jag ej behövde plasta om hö dörr,dörren linjerar ej mot instrumentbrädan så detta fick jag kapa upp och plasta om två gånger.
Detta påtalades till leverantören som tyckte att det vore bra att göra om formen men det är ännu ej åtgärdat dvs det finns 40 GOX med samma problem.


Med facit i hand hade jag valt er tillverkare då jag har sett båda i verkligheten.


Bara att hålla med föregående talare och förbanna mig själv att jag hävde köpet som jag påbörjat hos Tornado till förmån för GOX....

Mvh
Henrik
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Så vackert som det kan bli:-)

Det är bara att konstatera att man är i fel bransch - skall sluta inom IT och börja i verkstadsindustrin istället;-)

Får vi se någon av dem på hjul i helgen?

God Hjul och Glad Påsk
Henrik

Link to comment
Share on other sites

Kul och se att dom har kommit på hjul ser riktigt bra ut.
Har själv hållit på i fyra år nu och har ännu inte fått grejor som funkar/godkännda av leverantören.
Men har nu börjat förstå att jag förmodligen måste lösa problemen själv då det ej finnas någon prioritering att lösa problemen åt kunderna.
Ska dock ge det till sista april sen får jag gå vidare med andra lösningar.

Kämpa på det är skitkul att se framsteg och lösningar som är genomtänkta,dom ser bättre ut än mina fram och bakvagnar.
Mvh Peter

Link to comment
Share on other sites

Hej Detta ser ju riktigt bra ut. Ni har verkligen lyckats med era bilar.. 😃 En del har kämpat i 4 år. En annan har sugit på karamellen sedan 1987 och detta ger inspiration för alla och envar i vårtider..Gottt mos killar..Dan

Link to comment
Share on other sites

Ja man kan ju bara ge beröm för dessa byggen.
ser klockrent ut och vilken fart ni har. 😃 😃 😃
Själv så får man jobba vidare och bara hoppas på att man funnit alla fel och brister som man åker på att göra om. 😕

Christer.S

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...



×
×
  • Create New...