Jump to content

Mickes mkt40


heralue

Recommended Posts

  • 1 year later...

Efter att ha levt i ett vacuum sedan mars 2017 hoppas jag nu komma vidare.
Hyr en lokal 5 minuter hemifrån (jag kan åka både båt och bil dit 🙂 ) så nu skall vi på att igen !

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 3 weeks later...

Jobba på med det! ❤️ 

Jag (och flera med mig) skulle älska att se bilen körandes av dig på vägen 😄 Video är ok men helst IRL i passagerarsätet 😄 

Håller själv på att optimera garaget, idag blev svetsarna byggda på höjden för att optimera golvyta. Återkommer om det 😉 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Att byta garage under projekttiden är det sämsta man kan råka ut för !

Hyr lokal som funkar men allt är inte på plats.

Mer än en sak har fått göras om för att den ej hittas i alla lådor.

Nu sitter burkarna som skall dölja skönsången vid ett par tillfällen sedan ALDRIG mer på plats.

Hade det varit kräm i batteriet så hade tändningen justerats idag .....

Snart PROVKÖRNING !

IMG_1196.thumb.jpg.9961afb0e320c726962d3a9de9a39f3d.jpg

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Snyggt @heralue ...vad vi/jag ser fram emot att du kommer i mål! Du är sååå nära 😉 🙂 
Försök ta dig igenom de lite primitiva förhållanden så kommer du kunna njuta GT40 mellan varven som du fixar permanent garage osv.
Hejja hejja!! ....snart :checkeredflag:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Vackert!

Bra perspektiv med Passaten bredvid. GT40 är verkligen en "småbil" med stor motor. Grattis Micke, det ser ut att vara nära på riktigt nu :icon_thumbup:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
  • 1 month later...
On 2010-10-31 at 22:17, heralue sade:

rKXhr.jpg

Corsastången har fått ett moddat Merca nav (med rätt splines) och adapter för Snap-Off. Ratten kommer att bli mer GT40:ish.

rKZMA.jpg

Konsol för Toytaspaken med fäste för vajrar.

rL1gJ.jpg

Gaskolvar för bakdel. Lätt och smidigt att öppna.

rL3LS.jpg

Lite lull-lull plåt fixat....

rLdKr.jpg

Sådärja, plats för V4 lysen. 😆

Jag har en likadan rattstång som du men lyckas inte hitta passande rattnav... Vilken merca har du tagit ditt ifrån!?

Link to comment
Share on other sites

10 timmar sedan, heralue sade:

Kommer ej ihåg men det finns väl nav både Corsa B/C att köpa.

Det är väl en jäkla skillnad mellan Corsa b och c där b är mycket mindre dim? Läste på något eftermarknads-rattnav att det passar Corsa C och Saab 93, har inte undersökt om det verkligen stämmer men kanske värt att kolla...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 4 months later...
  • 3 weeks later...

Jag skäms lite grann för hur dåligt tråden uppdaterats 😕.
Det blev ju lite justeringar efter SFRO #2 förra året.
Bromsarna som skulle bytas efter hand blev jag tvungen att byta för att matcha motor, jag kunde då dessutom erhålla 20 kW/100.
Annars var det bara vevhusventilationen och batteriets fastsättning som strulade (slarvigt av mig)
Bullerprovet kunde ej genomföras den dagen.
Hösten innebar även byte av kylare samt vattenpump, nu sitter det en EWP150 samt 100 mm:s kylare. Adaptrar till nya ok och även p-bromsok togs fram och och rotorhattar ritades och togs fram. Datum för bullerprov i början på juni kunde ej lösas då kopplingsarmens nedre infästning brast dagen innan 😠. Nya prylar beställdes och att lyfta ur och i lådan gick på 1,5 timme. Sedan kom semester och det blev lite småpul i garaget. Kylfläktar byttes från china crap till SPAL och ivrig som man är kunde man inte låta bli att jämföra dessa innan montering. Denna "provkörning" resulterade att den nya fläkten lossnade men jag lyckades fånga den med 6 blodiga fingrar som resultat (och fläkten damp i golvet) Då andra bygare haft framgång med avgassystemet hemskt utformat så gjorde även jag så och detta resulterade senare i bullerprov med nivån 75 dB. 25/8 var det dags ! Fixade intyg från Bilprovningen samt trafikförsäkring så att man kunde ta sig till och från besiktning utan släp (ingen j-a trailerqueen 🤪)

2,5 timme senare var det klar (inkl. ett besök med GT40n  på Biltema)  :checkeredflag:

 

IMG_4321.jpg

IMG_4280.jpg

IMG_4290.jpg

IMG_4291.jpg

  • Like 10
  • Thanks 3
Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Kul att träffas igår på superstage, när vi snackade o du sa att du hade en bil hemma fattade jag inte att det var en sån här drömbil, vilket jävla projekt. Grymt imponerad av din arbetsinsats, hoppas att jag får chansen att se (och höra) den nån gång.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Får ju lite blandade känslor förstås men allt har sin tid. Fantastiskt läcker bil byggd med känsla och en massa fina detaljer, Grattis Micke!  Hoppas du hittade en värdig köpare och att du är nöjd med utfallet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...



×
×
  • Create New...