Jump to content

Magnus väg till färdig GT40


Magnus. Viktorsson

Recommended Posts

Lådan kom ner 20mm skulle jag tro. Alla mm är välkomna på en GT40:)
Fick chansen att väga bilen ikväll och här är resultatet.
Har dock inte allt monterat men mycket är i.
För att inte ha justerat något så känns det ganska bra med viktfördelningen.








Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Ja då har jag fått uppgraderat mina bakre uprights. Då lagerjustering inte gick att göra annat än att chimsa in så har Conny fått hjälpa till med lite delar och hjärnceller.. Nu kan man justera lagerspelet och låsa det utan problem.
Tack Conny. Alias Fucking Ämål här på forumet.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Är också på G med Avon. Det är Bosse Emma som har agenturen på racingdäcken. Försökte via vanliga Avon där jag har kontakter men det är helt skilda kanaler. en uppsättning går på ca: 14.000kr från Bosse.

Mvh
Henrik

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Tack Örjan.
Jag har lagt sjukt många timmar också. Man kan inte förstå innan hur många timmar denna fluffiga och inte någon passform till kaross har tagit. Tur att man inte visste det från början för då hade man aldrig orkat...
Nu har jag skruvat ner mittsektionen igen för lite slipgrund.
Det var länge sedan man såg hur det såg ut under taket.



Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Nu har jag fått hem 225/60/15 däck i Avon CR6ZZ. Har också 245/60/15 men ville få mindre markfrigång och ett litet smalare däck som gör att jag kan svänga lite mer. För er som tänker köra 15 " så har jag lite bilder på hur det ser ut med min 9" fälgar och en bild med 8" fälgen. I tabellerna så står det ju att man inte får på ett 225 däck på en 9" bred fälg men jag tycker nog att det ser helt ok ut. tror inte jag kommer bygga om min fälg igen.




Däcket som sitter på är 225 och det bredvid är 245 på 9" fälgar




Vintage wheel fälg 8" med 225







Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Har fått en del saker gjorda. Börjat helsvetsa avgassystemet och det gick åt en hel del timmar. Hade god hjälp av en kompis som var med hela tiden och styrde upp.
Har funderat lite på hur jag ska fördela ut lite elektronik till motorn. Visade sig att det blir trångt även där....
Handbromsen har jag gjort en prototyp på så det tror jag ska fungera sen.





Link to comment
Share on other sites

Kul bil i bakgrunden 🙂 hade en koja som första bil, ja det är ett tag sedan...
1275:a med turbo, åkte på strippen ett par gånger och retade gallfeber på jänkaråkarna 😃
Kul med avgassystem och skönt med lite hjälp ibland, ånga på!
/M

Link to comment
Share on other sites

Varför har du handbromscylindern framflyttad?
Jag insåg att det var ett bra ställe att sätta den på då inget var i vägen där, Precis under går växelvajrar. Kan säkert ändra sig fler gånger men än så länge så känns det bra där.
Fick några plåtar från laser skärning så jag har satt fast lite fästen för diverse saker.






Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...



×
×
  • Create New...