Jump to content
Magnus. Viktorsson

Magnus väg till färdig GT40

Recommended Posts

Då har man gjort kämpat med passformen igen. Dörrarna är ingen rolig historia men nu tror jag att jag har en helt ok lösning för att få en bra justering. Jag har sågat upp dörrarna för att få en bra plan yta att skruva mina justeringsplattor på.








Share this post


Link to post
Share on other sites
mv1313 wrote:
Då har man gjort kämpat med passformen igen. Dörrarna är ingen rolig historia men nu tror jag att jag har en helt ok lösning för att få en bra justering. Jag har sågat upp dörrarna för att få en bra plan yta att skruva mina justeringsplattor på.









Vilar din hjärna något under dygnets timmar...?
Denna lösning ger ju full frihet att justera dörrarna.
Alldeles lysande med andra ord.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nu kom jag ihåg...lovade ju ett par bilder på kopplingarna







Share this post


Link to post
Share on other sites
Magnus!
Du är en konstruktör av rang,det där va ännu en smart lösning,du skulle kunna söka anställning hos landets gt 40 tillverkare då du kan kläcka många lösningar som fungerar i praktiken.
Tjusigt!
Mvh Peter

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja det där var ju rätt fiffigt utan att slippa göra om allt från grunden med någon helt annan lösning.

Mvh
Henrik

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tack Magnus för att jag fick besöka dig och ditt imponerande bygge.
Du visade boken med tekniska specifikationer

1 "The Ford Gt: New Vehicle Engineering and Technical History of the Gt-40 (Progress in Technology)"
Csaba Csere; Paperback; $69.99

ISBN nr 0-7680-1421-2.
Köpte den nyss för 500 SEK på amazon.com. Fanns 5 st kvar.

mvh
Örjan

Share this post


Link to post
Share on other sites
Perfekt - beställde ett exemplar! Tack för att du påminde!

Mvh
Henrik


brajon wrote:
Tack Magnus för att jag fick besöka dig och ditt imponerande bygge.
Du visade boken med tekniska specifikationer

1 "The Ford Gt: New Vehicle Engineering and Technical History of the Gt-40 (Progress in Technology)"
Csaba Csere; Paperback; $69.99

ISBN nr 0-7680-1421-2.
Köpte den nyss för 500 SEK på amazon.com. Fanns 5 st kvar.

mvh
Örjan

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hej Magnus!
Jag är lite nyfiken på vilken växellåda du använder. Jag själv kör med en ZF men funderar på att byta framöver om man skulle vilja öka effekten.

För övrigt är det lätt att bli imponerad av ditt bygge, verkligen snygga lösningar, kämpa på!


Mvh
Claes

KVA GT40 Replica besiktigad och nästan körklar

Share this post


Link to post
Share on other sites
Det var inte illa! Ja, dessa lär tåla en hel del moment.
Går det att hitta begagnat eller är det bara att köpa från Ford som reservdel som gäller?

mvh
Claes

Share this post


Link to post
Share on other sites
Claes wrote:
Det var inte illa! Ja, dessa lär tåla en hel del moment.
Går det att hitta begagnat eller är det bara att köpa från Ford som reservdel som gäller?

mvh
Claes


Finns en ute på Ebay

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/2004-2005-2006-FORD-GT-GT40-SUPERCAR-RICARDO-TRANSAXLE-/320722153581?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item4aac87b06d#ht_1092wt_939

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja då var det länge sedan man uppdaterade. Det har inte hänt så mycket men jag har satt mig ner och ritat lite aluplåt som jag ska täcka in med fram. Visar med en bild från cad programmet hur den kommer att bli.
Nu väntar man bara på att alla ska börja jobba igen efter semestrarna så man kan få lite delar...



Share this post


Link to post
Share on other sites
Snygga bilder 😲
Då börjar det ta fart i garagen igen 😃
Mycket snygga lösningar Magnus (Som vanligt)😉

MVH
Christer.S :cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Då har jag börjat klä in fronten. Känns som den känns lite för enkel för att passa in. Vad tror ni ska man jobba med att fälla in en simulerad hjulhus balja eller bara låta det vara enkelt...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ser bra ut , men det skulle vara stiligt med hjulhusbalja .

Varför välja den enkla vägen nu , när du gått den långa
tidigare . 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites
mv1313 wrote:
Då har jag börjat klä in fronten. Känns som den känns lite för enkel för att passa in. Vad tror ni ska man jobba med att fälla in en simulerad hjulhus balja eller bara låta det vara enkelt...


Självklart simulerad hjulhusbalja!!!! Dödsläckert!!

Mvh
Henrik

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kommer göra ett galler i aluminium plåten som slangarna sedan kommer gå ifrån in till mitt värmepaket. Ska också bygga in någon form av cupe filter.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nu är bakvagnen på operations bordet. Knäckte ut lagrena till förmån för provmontering i dom nya som snart ska komma.....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Snyggt jobbat Magnus 😃
Nu är det sissta spikarna som skall slås in i kistan 😉
Ser ricktigt fräckt ut med Airjacksen 😉 😉 😉

Kannon bra fart här på forumet av alla 😃 😃 😃

MVH
Christer.S :cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Det ser rktigt,riktigt bra ut,lika fränt som framupprights nu tilltarbygglusten.
Kan knappt hålla mig från att dra igång men jag får hålla mig ,har en semestervecka kvar men sen dj-lar är det järnet som gäller.
Mvh Peter H 😃

Share this post


Link to post
Share on other sites
Riktigt fint - vilket fantastiskt jobb av alla inblandande i detta
projekt!

Mvh
Henrik

Share this post


Link to post
Share on other sites
Allt ser fantastiskt fint ut,och inklädnaden fram blir skitsnyggt.
Du är värd detta fina slutresultat,för jag vet hur många kapskivor du förbrukat och prototyper du haft under den här långa resan.
Önskar att jag kunde cadda för att få så fina hitechdelar som du tillverkar.
Du kanske skulle börja jobba på någon svensk gt40 fabrik?
Mvh Peter H

Share this post


Link to post
Share on other sites
Då insprutet tog i plasten runt bakhuven var jag tvungen att bredda lite. Ett tag funderade jag på att bredda bara så mycket som jag behövde men det blev lite till.




Share this post


Link to post
Share on other sites
Snyggt Magnus, det der riktigt maffigt ut när man ser insprut och ventilkåpor på det sättet. Fästena till styr växel och krängare ser imponerande ut.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Skitsnyggt blev ju det - rent ut sagt!

Mvh
Henrik

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maffigt och snyggt och rått.. Det är som ett Kinderägg , tre önskningar i ett .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Snyggt jobbat Magnus.
Många snygga och genom tänkta lösningar 😃
Blev klockrent när du öppnade upp för "Puffran" 😉

/ Christer.S :cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jaha, idag lördag jobbade inte Magnus i garaget !!!
Jag har bildbevis !

Share this post


Link to post
Share on other sites
gt40 wrote:
Jaha, idag lördag jobbade inte Magnus i garaget !!!
Jag har bildbevis !

Lägg upp bilderna! så också vi kan få se 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites
Misstänkt GT40 bygge ute på vift 😲

Mvh
henrik

Share this post


Link to post
Share on other sites
Front huven ska få sig en förändring. Fråga inte hur jag tänker för jag vet inte hur jag ska fortsätta ...🙂 Får växa fram under några veckor. Plastar lite då och då, så får man se om det blir ett fint skoop

Share this post


Link to post
Share on other sites
Det där ser riktigt bra ut Magnus! Du behåller originalstuket ovanpå men förbättrar flödet säkerligen flerfalt! Ärligt talat så vore det ju intressant att gjuta av den om det är möjligt! Jag är gärna med och finansierar det!

Mvh
Henrik

Share this post


Link to post
Share on other sites
På frågan om jag tar fler huvar så avstår jag gärna....Såga slipa mäta plasta slipa igen är inte det som faller mig i smaken. Konstigt ändå gör man det i flera dagar i sträck.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...