Jump to content
Magnus. Viktorsson

Magnus väg till färdig GT40

Recommended Posts

I plast 😲 😲 😲

Tiden är ur led - du kör säkert med överliggande kamaxlat och sånt däringa elektroniskt tjafs!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nya uprights runtom!! Riktigt porriga!!👍👍👍

Mvh
Henrik

Share this post


Link to post
Share on other sites
😲 Läckert Magnus!

Share this post


Link to post
Share on other sites
så jäkla läckert bra jobbat Magnus 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites
Supersnyggt! Tänk bara på att höger armbåge måste kunna vila bekvämt vid längre körning mot tunneln. Själv har jag problem med stt tunneln blir rätt het trots isolering och inbyggd fläkt.

Mvh
Henrik

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoppas att jag ska kunna vila armbågen på mittentunneln då jag sänkt ner handbromsspaken.
Nu ska plåten vid gasfoten göras. Det räcker väl att det går vila höger skon skönt vid fullgas eller:) Känns trångt även här, inga plåtar ska gå lätt att göra.





Share this post


Link to post
Share on other sites
Ruskigt snygg lösning för handbromsen 🙂
För fötterna är det trångt som tusan, man skulle nästan behöva passagerarens utrymme också...

/Markus

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nu börjar dom sista plåtarna bli klara. Inte optimal placering av kylrören men det är ju som sagt trångt i en GT40









Share this post


Link to post
Share on other sites
Snyggt, då har du en lugn månad att montera ihop den till träffen 😃 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites
Milstolpe, tillfredställelse utlovas när den står i garaget och blänker 😃 fan så gött att få börja montera prylar för gott.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hej Magnus,

Tack för besöket igår och klart imponerande framsteg du har gjort sen jag var hos dig sist. Nu är det bara det sista kvar och hela kalla/mörka vintern att göra den besiktningsklar 🙂

Grymt!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kul o se Magnus 👍
Vad siktar du på för tid för sfro2 och buller?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo jag hoppas att vintern ska ge många lyckade kvällar och helger i garaget så att jag kan göra sfro 2 innan sommaren. Av erfarenhet ska man inte ta ut tiden i förskott:)

 

  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Nu börjar min avgjutning bli klar. Har fått göra om dörrarna då dom förstördes i avgjutningen...Riktigt tråkigt då det tar hur många timmar att få tillbaka dörrarna till slutfinish igen....

Sedan har jag gjort om rutkanten bak så att Southern GT glasbakruta ska passa. Var ju heller inget jobb som man tyckte var roligt. 

IMG_20190115_223424612.jpg

IMG_20190115_223430625.jpg

IMG_20190116_181332732.jpg

IMG_20190116_181420193.jpg

IMG_20190116_181424602.jpg

IMG_20190116_182403763.jpg

IMG_20190116_185935063.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lite hjulinställning har jag gjort. Nästan alla uniballs har fått skydd och distanser så nu är det glappfritt.

Jag har kört hjulupphängningen upp och ner med laser och linjaler  så nu tror jag att det ska bli en bra början.....

IMG_20190118_233809222.jpg

IMG_20190130_211924.jpg

IMG_20190108_205406135.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blir stiligt och bra det där Magnus ! :toot:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Efter extremt mycket slit så sitter dörrarna på plats. Man blir aldrig nöjd med passform på en sådan här bil. Känns som man kan hålla på i evigheter, men någon gång måste man dra åt skruvarna och aldrig lossa dom igen. 

Har inte gjort klart dörrstopp och öppna inifrån än,men det hoppas jag ska bli klart snart. 

IMG_20190604_192537.jpg

IMG_20190604_192545.jpg

IMG_20190604_192553.jpg

IMG_20190604_192559.jpg

IMG_20190604_192608.jpg

IMG_20190604_192616.jpg

IMG_20190604_192625.jpg

IMG_20190604_192705.jpg

IMG_20190604_192723.jpg

  • Like 7

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snyggt! ❤️ 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alltså passformen och springorna på dörrarna ser äckligt bra ut.

Finishen varefter bilen närmar sig slutmålet blir bara bättre och bättre .:toot:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Man blir alldeles glad när man tittar på bilderna:banana:Så jäkla bra jobbat, Grattis Magnus😃

Share this post


Link to post
Share on other sites

Finfint Magnus 🙂

 

Du råkar inte ha några bra bilder på fotutrymmet runt pedalerna?
Försöker bilda mig en känsla av hur pedalerna ligger i utrymme mot mitten. Skulle vilja ha mina mer till vänster...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tog några nya bilder på pedalstället. Inte dom bästa bilderna men kanske ser du lite hur trångt det är.

IMG_20190611_111115.jpg

IMG_20190611_111131.jpg

IMG_20190611_111147.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu har man kladdat med bromsvätska flera dagar och inte fått till det. Först trodde jag att det är luft kvar i framkretsen för den blir mjuk och slaget blir långt. Då bytte jag huvudcylindrar till nya för jag tänkte att mina girling cylindrar var söndertrampade med torra packningar... Jag har 4 kolvs wilwood dynalite bak och fram. Huvudcylindrar 0.625 fram 0.7 bak. Tycker 0.7 bak blir stum. Ska jag testa 0.7 även fram? 

Vad har ni andra som har kunskap och erfarenhet av bromsar för idéer. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vad använder du för metod för luftning?

Samt hur ligger höjden vid sugsidan på cylindrarna i förhållande mot behållarna?

 

Har dålig erfarenhet av luftman, tryckluftsdräneringar etc. Manuell pumpning i kombo med en polare för att stöta ut vätskan hårt är överlägsen metod.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om inte jag fattat fel så är det bromsvågen som sköter fördelningen av bromskraften mellan fram och bak.

Skulle i så fall innebära att två olika cylinderdiametrar ändå ska kompenseras av bromsvågen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Har sett cylindrar på en tum men vanligast är 0,7.

Ju större destu kortare slag på pedalen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tack för råd och tips. Nu har jag bytt till 0,7 både fram och bak och det löste problemet:) nu känns pedalen bra. Hoppas få i motorn snart så jag kan testa bromsarna..

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 timme sedan, Magnus. Viktorsson sade:

Tack för råd och tips. Nu har jag bytt till 0,7 både fram och bak och det löste problemet:) nu känns pedalen bra. Hoppas få i motorn snart så jag kan testa bromsarna..

 

Skönt att det var så enkelt då 😁

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grattis, inte jättemycket kvar då & stor motor e de, du gillar att tuffa fram fort förstår jag. Kul att det tar sig, ska bli spännande att se slutresultatet!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...