Jump to content

ERA GT 40


FOXSTROT_gt40

Recommended Posts

Välkommen hit till vår gemenskap som även Micke sa!
Jag har hört rykten om din bil på byn härhemma.
Fågelvägen bor vi bara några minuter från varandra,men det är 10 meter vatten mellan så man får åka runt lite.
Du är välkommen hem till mig på ett studiebesök och en kopp kaffe med lite gt40 snack det brukar vara en oktanhöjare för bygglusten.
Ring mig på 0703698823
Mvh Peter

Link to comment
Share on other sites

😃 1 år och sju månader är mera sanningsenligt , historien om upp köpet kan jag skriva länge om det var riktigt komist ,det tog 1 år innan jag tog klivet och beställde en bil ,när jag väl tog tag i luren och skulle beställa fick jag beskedet att det var slut sålt och dom hade lagt ner produktionen,
efter ytterligare ett samtal fick jag köpa ägaren till ERAs som precis var påbörjat och leverans tiden var beräknad till 1 år det vart 1,7 men nu är den snart här och det är ett jätte fint kit och byggt av fantastiska killar på fabriken som satt ihop chassit.
när jag tittat igenom era byggen måste jag säga att jag är en B skådis i sammanhanget då jag inte byggt min bil från grunden som ni flesta gjort
jag valde detta koncept då jag är båtbyggare och inte bil byggare i grunden
hoppas ni står ut med det,
hela kitet påminner om en enda stor revell byggsats
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Kul att se hur det går framöver.
Har själv funderat i dessa banor och tittat lite på ("byggsatser" från ERA och Tornado bla).
Undrar vad du tror -eller vet- om SFRO:s inställning (och även Transportstyrelsens) till ditt bygge. Detta med tanke på den "luddiga" beskrivningen jag läste i SFRO:s bygghandbok om "byggsatser".

Link to comment
Share on other sites

Jag hade besök av Peter Hoffman och han såg inga problem med det, det är ju ett kit jag köpt.
Skall ta kontakt med sfro nästa vecka för ett första besök så får vi se
Kan verkligen rekommendera ERA ytterst välbyggt men när jag pratade med dem sist , skulle dom lägga ner gt 40 för det är en så tidskrävande bil att bygga , troligtvis levererar dom bara färdiga bilar i framtiden.
Jag skall försöka lägga in lite bilder på bygget som avancerar i lagom takt

Link to comment
Share on other sites

Efter tidigare besök hos FOXSTROT kunde man konstatera att efter några dagar i stor schock 😲
ERA kittet är klart det bästa eller bland dom bästa. Absolut toppkvalite rakt igenom och in i minsta detalj.
SFRO blir nog glad när dom för besikta detta kitt som är en fröjd att detaljstudera.
Dom har ju sett ett riktigt skäck exempel på kitt när GOX kom på marknaden.


MVH
Christer.S

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...