Jump to content

Christers. GT40


Csgt40

Recommended Posts

Schysst!!

Såg också att du valt Painless! Inge fel på grejorna men efter att ha försökt att ha att göra med deras support benämner jag nu dem "Painful".
Det är dock en annan historia:-D

Kul att du får in elen. Det är magiskt när man tänder första lampan första gången.

Mvh
Henrik

Link to comment
Share on other sites

Då var man ett steg närmare slut målet.
En start knapp monterad i motor utrymmet på var sida för att lättare göra ventil ljustering och motor jobb monterat. 😉


Nu har man många bollar i luften och jobbar på bred front 😃

Christer.S :cool:

Link to comment
Share on other sites

Hej Micke.
Jag har fått erfara vad bra det är att kunna köra runt motorn vid service och kontroll mellan racen. Det är enkelt och går fort att kontrollera massa saker. Pro-Mod bilen jag meckar i har 5st start knappar i motor utrymet såg helt sjukt ut men vid första mötet men efter första sessongen förstod man att dom var monterade med omsorg och erfarenhet. Helt suveränt man kunde kolla allt på hela motorn och slapp ligga och skrika till killen som satt i bilen och körde runt motorn mm.

Det blir mycke bilder och info under kommande vår. 😉

MVH
Christer.S

Link to comment
Share on other sites

Då var den lilla smuttiga generatorn på plats efter mycket meck. Den sitter tajt som attan. Samt vatten temp och oljetemp givarna. Det blev att beställa nya gäng pluggar/övergångar då det inte stämde men nu är man på "G"😉





MVH
Christer.S :cool:

Link to comment
Share on other sites

Då var generatorn monterad och den satt som en smäck lätt att ljustera i motor utrymmet blir dock att montera en adappter för oljekylare med uttag för oljetrycks kontakten då den hammnade bakom generatorn.




MVH
Christer.S :cool:

Link to comment
Share on other sites

Här är en billig lösning på tankgivare från Biltema. Men det billiga är ju inte bäst i alla lägen :sad:
Vid montering sprack monterings flänsen i plast Crying or Very sad
Men man är ju van att fixa dåliga lösningar och matrial som ej håller måtten 😆
Lite alu i svarven och lösningen blev Nice very nice 😃




MVH
Christer.S :cool:

Link to comment
Share on other sites

Då var det dax för första testen av prototypen till växelspaken.
Många frågor och tankar bara runt en sånn liten sak 😕
Höjden på spaken samt placeringen förhållande till ratten, slaglängd mellan lägena och handbroms spaken skall ju också få en vettig placering.




/Christer.S :cool:

Link to comment
Share on other sites

Stolarna är av märket Corbeau sprint dom var det minsta som fanns enligt måten jag fann på nätet. Men det var tråkigt då jag bara fick FIA märkning på ena stolen. prövade kontakta leverantören men det hände ingenting :sad:
men det räcker ju med att förarstolen är FIA märkt.

/Christer.s :cool:

Link to comment
Share on other sites

Hej Örjan.
Här har du en länk till en av återförsäljana i Sverige.

http://rallyshop.se/produkt/Corbeau-seats-sprint

Men dessa stolar är ej annpassade för en låg GT40 då man får tippa bak stolarna rejält och då hammnar ben stödet för högt.
Skall man sitta rätt och skönt måste man nog göra egna eller köpa dom som finns på marknaden till dessa bilar.
Jag kommer att byta ut mina i framtiden.
MVH
Christer.S

Link to comment
Share on other sites

Då var det dax för nästa steg.
Handbroms och fästen med gummi bussningar till ZF-lådan.
Men det tog stopp........
Man skulle haft en svarv i garaget Å... en fräs.
Det borde ingått i alla GOX kitten 😆
+ 10000kr att köpa nytt matrial för. 😆

Christer.S :cool:

Link to comment
Share on other sites

Ibland händer det att jag får "ladda" en gång extra men jag skall kolla om jag hittar något ....

Jag tror också det är viktigt att man väljer "familysafe" när man laddar upp bilder så att det inte dyker upp andra rattar istället 😲
Vidare så skall bilden ej reduceras heller utan bara laddas upp direkt så blir den större när man klickar på bilden.

Link to comment
Share on other sites

Riktigt roligt att det är så många som postar "updates" 😃
Hög aktivite och intressanta frågor och läsning 😃

Det kommer att bli en kannon vår i garagen.

MVH
Christer.S :cool:
Från ett kyligt Gällivare -37,2 grader i morse 😆

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...



×
×
  • Create New...