Jump to content

Christers. GT40


Csgt40

Recommended Posts

En liten uppdatering på bakstagen.
Då jag tycker leverantören har snålat på det mesta så uppgraderar jag nu från M12 till M14 unibals i stagen bak.
Samt ökar rör dimensionen från 25x2,5 till 30x2,5 NBK
dom skall hålla för rikligt med stryk. Twisted Evil

Christer.S



Link to comment
Share on other sites

Mmmm - du har gjort et styvt jobb med plasten ( och allt annat ). Jag skall planka din lösning på fronthuven och dra ner utblåsen till kylet som du gjort. Bättre effekt och mindre varmt i kupén.

Lägg gärna ut fler bilder på din modifiering av framvagnen. Denna tror jag många GOX byggare är intresserad av.

Mvh
Henrik

Link to comment
Share on other sites

Henrik wrote:
Mmmm - du har gjort et styvt jobb med plasten ( och allt annat ). Jag skall planka din lösning på fronthuven och dra ner utblåsen till kylet som du gjort. Bättre effekt och mindre varmt i kupén.

Lägg gärna ut fler bilder på din modifiering av framvagnen. Denna tror jag många GOX byggare är intresserad av.

Mvh
Henrik


Hej Henrik.
Här kommer lite bilder på mina uppgraderade länkarmar.
Dessa är fullt sjusterbara Camber/caster samt justering på caster/camber rörelsen.

MVH
Christer.S
[



Link to comment
Share on other sites

Toppen - det där är en bra uppgradering. Det är fint att den blir lite mer bredbent och mer justerbar. Jag antar att du ocks´å då byggt bort den fantastiska camberkompenseringen på 8 grader.....😉

Mvh
Henrik

Link to comment
Share on other sites

Henrik wrote:
Toppen - det där är en bra uppgradering. Det är fint att den blir lite mer bredbent och mer justerbar. Jag antar att du ocks´å då byggt bort den fantastiska camberkompenseringen på 8 grader.....😉

Mvh
Henrik


Hej Henrik.
Jag börjar nog vara mer eller mindre klar med alla ombyggnationer och fått bort alla "fel konstruktioner" på detta GOX kittet. Men jag ser det possitivt man har fått lära sig väldigt mycket om att bygga sportbil samt lärt känna några riktigt goa "Bil gubbar" på vägen.

MVH
Christer.S
Link to comment
Share on other sites

Tjena Christer,
Ser stadigt ut ditt bygge! En liten fundering kring bältesinfästningarna har jag. - Nu vet jag inte exakt hur hela din lösning ser ut med dragning av bälten men SFRO gillar inte när bältesinfästningen ligger lägre än axeln. Kolla i deras handbok eller FIAs regler om vinklar med bälten. Jag tror inte att det är några problem om du låter bältet löpa i en "ögla" högre upp för att sedan gå fram över axeln. Om du inte gör det så kan du få nedslag. Men kolla i SFRO och FIA samt din lokala SFRO gubbe.

Mvh
Henrik

Link to comment
Share on other sites

Anonymous wrote:
Tjena Christer,
Ser stadigt ut ditt bygge! En liten fundering kring bältesinfästningarna har jag. - Nu vet jag inte exakt hur hela din lösning ser ut med dragning av bälten men SFRO gillar inte när bältesinfästningen ligger lägre än axeln. Kolla i deras handbok eller FIAs regler om vinklar med bälten. Jag tror inte att det är några problem om du låter bältet löpa i en "ögla" högre upp för att sedan gå fram över axeln. Om du inte gör det så kan du få nedslag. Men kolla i SFRO och FIA samt din lokala SFRO gubbe.

Mvh
Henrik


Hej Henrik.
Bra information.
Det ser ut som bältesinfästningen är låg men dom är i axelhöjd och löper genom stolens öglor.

MVH
Christer.
Link to comment
Share on other sites

OK - Jag fick själv nedslag på detta när jag byggde sjuan. Det var på håret att SFRO godkände detta och det var bara att bilen var öppen och det saknades vettiga alternativ högre upp som räddade mig.

Mvh
Henrik

Link to comment
Share on other sites

Hej.
Här kommer lite bilder på min modifiering av felkonstruerad bak ram. Då längs gående stag krockade med ramen.
Provade först att fälla in ett halv rör men blev ej nöjd. Löste det med att boxa bakramen och öppna hela vägen.











vh
christer.s

Link to comment
Share on other sites

Jag vill inte ta på mig några jobb då bygget tar så många timmar redan.
Sen är man i den fasen som kräver många bollar i lufften då man ska planera in alla detaljer i byggfasen. Sen har jag skjutit på renoveringen av min BMW samt hus renoveringen sissta tiden.
Men tips och trix kan jag bistå med 😃

MVH
Christer.S

Link to comment
Share on other sites

Anonymous wrote:
Ser ju jättebra ut. Vad har du utgått från?

Mvh
Henrik


Det är kylarlaren från en A8 i grunden som kapats till rätt mått.
Gavlarna är i 3mm alu och rören är vanligt 40x2 som kapats och vallsats till med en egentillverkad mojeng (Slang stopps bula).


mvh
Christer.S
Link to comment
Share on other sites

Den tilltänkta motorn 2006 med AUDI 6-petad E01 transaxel



Blev doch ändrat på vägen då leveransen på chassidelar dröjde, löften om till veckan det är nära nu!!! blev månader och År av väntan.
laddade med stort hopp att köra till 2008 Nya planer och delar köptes in.







ZF-Transaxel hittades på vägen.



MVH
Christer.S

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Det där är en helt annan nivå än det som kom från Strömstad vill jag lova. Både på engineering och utförande. Riktigt snyggt. Känns bra att vi börjar bottna de mest grundläggande problemen med chassiet. Skall bli spännande när vi sedan får börja sortera ut bitarna på bana och börja finlira lite.

Mvh
Henrik

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

Storleken har betydelse 😃
Som standard utrustning så har man ju en 19mm krafthylsa för däck byten. 😆
Men den var lite för liten till centrummuttrarna man nu har att jobba med vid däck byten 😆



Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...



×
×
  • Create New...