Jump to content
Sign in to follow this  
martin_ts

Koppling Suzuki hayabusa

Recommended Posts

Hej!

Är det någon som skulle kunna mäta hur långt tryckstången till kopplingen rör sig mellan frikopplat och helt uppsläppt? 

Kanske är det samma på Suzuki 1000gsxr? 

Hade hjälpt mig mkt för att kunna räkna ut vilken kopplingscylinder och slag på pedal jag ska använda! Den är väldigt trög att trycka in manuellt annars hade jag mätt själv 🙂

Hallå

Såg på Westfields owners club att en sålde huvudcylinder med slang, fäste för pedal osv till Hayabusa. 

Borde du kunna modda. Så här ser den ut. £75 vill han ha men går säkert att pruta.

IMG_0551.JPG

Aha okej dom använde orginal huvudcylinder! Undra hur stor den är? Jag har ju användt en vanlig wilwood 0.625 på pedalstället.

Har svarvat en förlängd tryckstång och gjort en platta till slavcylindern. Den verkar koppla ur redan vid 3mm rörelse. Vet inte hur mkt mer jag behöver. Rädd att trycka den för långt och kvadda något : \

20181005_174910.jpg

Posted (edited)

Ser bra ut!

När du ändå gör eget fäste för slaven, gör ett "band" över ryggen på slavcylindern så flexar inte höljet.

Typ en sån här. Bilden längs ner på sidan. Se länk: https://www.google.se/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjsxemH2vbdAhVC2SwKHYVoC0EQjRx6BAgBEAU&url=https%3A%2F%2Fwww.hayabusa.org%2Fforum%2Fthreads%2Fclutch-slave-cylinder-support-brace.147462%2F&psig=AOvVaw0nK6UU0IMCfZ4Kv6ROwo3r&ust=1539083256165464

Tyvärr går ofta dessa cylindrar sönder när man kör förstärkta fjädrar i kopplingen. En billig försäkring när du ändå håller på och bygger...

Edited by Mikael Nordin