Jump to content

LjuddĂ€mparhaveri😱


Recommended Posts

PĂ„ G till Sportvagnsmeeting pĂ„ Knutan och ljuddĂ€mparn trillar i backen, bra liv och hjĂ€rtat i halsgropen 😰.

RejÀlt fieldwork resulterade i vÀnd dÀmpare och upphÀngd i Locostanda.

 

till saken, nÄgon som vet var denna dÀmparen kommer ifrÄn och hur man kan köpa sig en ny?

 

0BED3E0C-56A2-4C65-B45D-A5BD3AEFA167.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Richard, du skall ha prisđŸ„‡đŸ„‡đŸ„‡ som stannade. Jag tĂ€nkte pĂ„ det dĂ€r jag lĂ„g i vĂ€gkanten och vĂ€ntade pĂ„ svalnande grejer,  hur mĂ„nga kör förbi utan att stanna och frĂ„ga. Du var sĂ€ker 15:e , pinsamt faktiskt tycker jag... jag kom till knutan iaf OCH hela vĂ€gen hem , tack vare tejpen......

 

ha det!

Link to comment
Share on other sites

Kolla https://rakaror.o.se/Bilder-bra-rostfria-ljuddampare.html

Jag körde med tvÄ sÄna 300 och 500 mm lÄnga 2 1/2"  150 dia, men kör idag 2 st 500 mm lÄnga 3" 155 dia . GÄr tyst och fint, klarar 95 db med God marginal pÄ en turbomotor. 

Link to comment
Share on other sites

Kolla in kitcardirect. Tror de sÀljer samma dÀmpare som du har. Sök pÄ "exhaust" sÄ hittar du.

Sen om man vill köpa likadan Àr ju en annan frÄga med tanke pÄ haveriet.

Link to comment
Share on other sites

FixatđŸ€—đŸ‘

tack för hjÀlpen och trix alla!

slutade med en rostfri fullflödesdĂ€mpare 500mm x 150mm frĂ„n Rakarör i Mölndal. Bra pris och leverans pĂ„ ett dygn, toppennöjd✌.

svÄrt med vinkeln frÄn kollektorn och bakÄt, skulle vilja haft den utmed karossen mer men hyfsat nöjd alla fall. Lagom ljud, tycker jag . FÄr se vad besiktningen sÀger.... tycker det lÄter mer frÄn insuget av 45:or a....

ha det!

A173888E-D66B-4BB4-A3E7-F30BABF9E075.jpeg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...